Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klucz do sukcesu w gastronomii i hotelarstwie

Redakcja
Chcesz poznać nowe trendy i technologie w sztuce kulinarnej? Zastanawiasz się, jak przyrządzić nowoczesne potrawy, które zaspokoją nawet najbardziej wybredne gusta? Nie wiesz, jak skutecznie pozyskiwać klientów? Weź udział w projekcie Akademia Gastronomii i Hotelarstwa.

Celem przedsięwzięcia jest wspieranie podnoszenia i aktualizowania kwalifikacji zawodowych dla małych i średnich firm w branży hotelarsko–gastronomicznej z terenu Małopolski. Projekt opracowało Hotelarskie Centrum Szkoleniowe, działające pod patronatem Polskiej Izby Hotelarstwa.
Z oferty szkoleniowej mogą skorzystać właściciele obiektów hotelarsko–gastronomicznych, menedżerowie, kadra kierownicza, kucharze, kelnerzy, barmani, pracownicy recepcji, służby hotelowe oraz organizatorzy usług gastronomicznych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak argumentują organizatorzy projektu, rynek usług w Polsce notuje od kilku lat wyraźny postęp w dążeniu do europejskich standardów. Branża gastronomiczno–hotelarska to niekwestionowany lider zmian w szeroko rozumianej obsłudze klientów i decydująca siła w rozwoju turystyki w każdym regionie. Pojawiają się nowe wyzwania i wymagania. Chcąc utrzymać wysoki poziom świadczonych usług oraz odnieść sukces na konkurencyjnym rynku, firmy muszą odpowiednio reagować na zmieniające się wzorce zachowań konsumenckich, nawyki żywieniowe oraz potrzeby i oczekiwania konsumentów. Wymaga to profesjonalnego zarządzania, stosowania nowoczesnego sprzętu gastronomicznego oraz podnoszenia kwalifikacji personelu.
Z pomocą przychodzi Akademia Gastronomii i Hotelarstwa, w ramach której przygotowano kilka modułów szkoleniowych. Jednym z nich są „Nowe trendy w gastronomii”. Uczestnicy mogą dowiedzieć się m.in. o standardach efektywnej obsługi klienta, zarządzaniu jakością usług w gastronomii, a także o roli sztuki lub rozrywki w organizacji imprezy gastronomicznej. Moduł „Wyzwania i tendencje w sztuce kulinarnej” wyposaża słuchaczy w praktyczną wiedzę na temat potrzeb i oczekiwań konsumentów, nowych trendów i zasad opracowywania receptur potraw nowoczesnej kuchni, nowoczesnych technologii proekologicznych czy uzyskiwania produktów wysokiej jakości i o wysokich walorach zdrowotnych. Interesujące są też „Savoir–vivre w praktyce” oraz „Celebracja uroczystości”. A jakie trendy obowiązują w aranżacji stołów bankietowych? Na to pytanie słuchacze również znajdą odpowiedź.
„Pieczenie mięs – nowe trendy i technologie w obróbce termicznej mięs” – to kolejny moduł. Mowa będzie m.in. o wdrażaniu nowych trendów i technologii w obróbce termicznej mięs oraz organizacji pracy w kuchni przy wykorzystaniu pieców konwekcyjno–parowych. Można również zapisać się na moduł „Intermentoring – transfer wiedzy w firmie”, by poznać innowacyjny model kształcenia pracowników oraz rozwinąć umiejętności zarządzania zespołami pracowniczymi zróżnicowanymi wiekowo. W programie są też takie zagadnienia, jak znaczenie nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w środowisku pracy oraz strategia zarządzania wiekiem.
Jak skutecznie pozyskiwać klientów? Odpowiedź na to pytanie można uzyskać, biorąc udział w module szkoleniowym „Profesjonalna obsługa klienta”. Swoje kwalifikacje można podnieść także w ramach szkoleń „Zdobnictwo i aranżacje kwiatowe – wizaż i florystyka w restauracjach i na stołach kwiatowych”.
– Od kilku lat zajmuję się organizacją przyjęć i z miłą chęcią wzięłam udział w szkoleniu „Zdobnictwo i aranżacje kwiatowe, wizaż i florystyka w restauracjach i na stołach okolicznościowych” w ramach Akademii Gastronomii i Hotelarstwa – opowiada Magdalena Kocjan. – Cieszę się, że ktoś wpadł na pomysł realizacji modułu dla zainteresowanych właśnie tym zagadnieniem, które dla mnie – jako pośrednika między klientem a restauratorem – było często problematyczne, głównie z powodu braku doświadczenia florystycznego.
Szkolenie miało wiele zalet i okazało się bardzo przydatne.
– W pięknych wnętrzach Pałacu Żeleńskich miałam okazję zapoznać się z podstawowym warsztatem florystyki – mówi uczestniczka. – Temat został potraktowany bardzo praktycznie i to było jego zasadniczą zaletą. Ile kosztuje estetyka na stole, jak sprawić, by przy mniejszych budżetach dekoracje nie traciły na atrakcyjności, jak przekonać klienta, że kwiaty są ważną pozycją w wydatkach ślubnych, nie mniej istotną niż suknia i garnitur – to m.in. zestaw omawianych zagadnień. Świetne prowadzenie doświadczonych i sympatycznych pań oraz elementy prac ręcznych sprawiły, że poczułam się nie jak na warsztatach, ale na wakacyjnym urlopie. Do tego pyszne jedzenie, piękny ogród i kameralna atmosfera – gorąco polecam!
(KLIM)

REKLAMA

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski