Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kokotów. Otworzą przejazd pod wiaduktem. Koniec koszmaru na trasie Wieliczka – Kraków

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Przebudowa wiaduktu PKP na drodze powiatowej w Kokotowie. Stan inwestycji we wrześniu 2019
Przebudowa wiaduktu PKP na drodze powiatowej w Kokotowie. Stan inwestycji we wrześniu 2019 PKP PLK
Przejazd pod wiaduktem kolejowym na drodze powiatowej w Kokotowie (trakt relacji Wieliczka - Brzegi – Kraków) zostanie otwarty w następnym tygodniu.

FLESZ - Azjaci i... roboty na ratunek polskiej gospodarki

- Dobiegają końca prace bitumiczne. Droga pod wiaduktem zostanie udostępniona dla ruchu 10 grudnia w okolicach południa. Nie oznacza to zakończenia przebudowy wiaduktu, bo inne związane z tym roboty będą trwały nadal - powiedział nam Piotr Hamarnik, z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Trasa powiatowa w Kokotowie, którą przejeżdżało ok 10 tys. aut na dobę jest zamknięta od początku lipca 2018 roku na kluczowym odcinku 100 metrów w rejonie, gdzie trwa przebudowa wiaduktu PKP.

Inwestycja paraliżuje ruch w stronę Wieliczki oraz Krakowa. Kierowcy przejeżdżający przez rejon Kokotów - Brzegi już dawno określali panującą tam sytuację drogową jako tragiczną. Od kilku tygodni jest jeszcze gorzej, z powodu okresowego zamykania przejazdu drogą powiatową na odcinku Brzegi – Grabie (trakt Niepołomice – Kraków), która będzie w przebudowie do połowy przyszłego roku.

Latem tego roku PKP PLK wnioskowały o wydłużenie terminu zamknięcia drogi pod wiaduktem w Kokotowie do połowy 2020 roku, ale powiat wielicki nie wyraził na to zgody.

Przebudowa infrastruktury w Kokotowie jest prowadzona w ramach modernizacji linii kolejowej Kraków - Podłęże, wartej blisko miliard zł, zaplanowanej do końca 2020 roku.

Pod szyldem tej inwestycji przy przystanku PKP w Kokotowie powstaje także wiadukt z podziemnym przejazdem, dzięki któremu auta osobowe przejadą bez oczekiwania na rogatkach, a pasażerowie przejdą bezpiecznie z peronu na peron.

Wcześniej zapowiadano, że ta inwestycja zakończy się w grudniu br., jednak jak podaje Piotr Hamarnik przejazd i przejście pod tym wiaduktem zostaną udostępnione dopiero w drugiej połowie przyszłego roku.

Gotowe są już natomiast pierwszy nowy tor pomiędzy Krakowem i Podłężem oraz nowoczesne perony - długie na 200 m, z oświetleniem, wiatami, informacją pasażerską - w Kokotowie i Węgrzcach Wielkich. Ta część nowej infrastruktury została otwarta dla kolejowego ruchu oraz pasażerów w czerwcu br.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski