Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejny krok w kierunku budowy drogi S7 z Miechowa do granicy województwa świętokrzyskiego

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 między Miechowem a granicą województwa świętokrzyskiego. Firmy mogą składać oferty do 11 października 2019 roku. Na wywiązanie się ze zlecenia wykonawca będzie miał 34 miesiące.

Przetarg ogłoszony przez GDDKiA to kolejny krok w kierunku budowy drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa. W sierpniu wojewoda małopolski wydał zgodę na realizację fragmentu między Widomą a Szczepanowicami. I to on zacznie być budowany jako pierwszy, bo ten odcinek realizowany jest w systemie „zaprojektuj i zbuduj”, więc wyłoniony już dawno temu wykonawca może wchodzić na plac budowy.

Odcinek Miechów – granica województwa świętokrzyskiego nie będzie budowany od razu po rozstrzygnięciu przetargu. A to dlatego, że najpierw zwycięska firma musi wykonać projekty techniczne, potem uzyskać pozwolenie na budowę, a dopiero potem będzie mogła ruszać z robotami.

Co trzeba zbudować

Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło (granica woj. świętokrzyskiego) - węzeł Miechów o długości ok. 18,7 km będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe „Książ” i „Miechów”, 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Estakada ta powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki.

Przebudowana zostanie istniejąca sieć dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, a także dodatkowo powstaną drogi dojazdowe, obsługujące tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego. Zbudowane i przebudowane zostaną przepusty, chodniki i ścieżki rowerowe. Powstanie system odwodnienia korpusu drogowego, rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepompownie i inne oraz urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe. Zaplanowano także budowę i przebudowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: sieci elektroenergetyczne, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi.

Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla odcinka Moczydło (granica woj. świętokrzyskiego) - węzeł Miechów (z węzłem) powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 34 miesiące od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast dla etapu projektowania ta zasada nie będzie miała zastosowania. Minimalny termin realizacji wynosi 31 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

Historia przygotowań

15 stycznia 2015 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej, od której były odwołania
29 czerwca 2017 r. - podpisanie umowy z wykonawcą na projekt budowlany i uzyskanie decyzji ZRID
10 sierpnia 2017 r. - uzyskanie nowej decyzji środowiskowej
28 grudnia 2018 r. - złożenie wniosku o decyzję ZRID
4 września 2019 r. - wysłanie dokumentacji przetargowej do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE

WIDEO: Trzy Szybkie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski