MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Komu mam oddać swą firmę? Moje dziecko jej nie chce!

Zbigniew Bartuś
Sukcesja. Tylko co szesnasty potomek polskich przedsiębiorców zainteresowany jest przejęciem firmy od swego rodzica. Aż 70 proc. twórców polskiego kapitalizmu chciałoby oddać stworzone przez siebie przedsiębiorstwa swemu potomstwu, ale chętnych jest garstka.

Co ciekawe, na przejęcie rodzinnego biznesu decydują się częściej córki niż synowie. Tak przynajmniej wynika z najświeższych badań przeprowadzonych na zlecenie Rzetelnej Firmy przez Instytut Biznesu Rodzinnego.

- Tak naprawdę jesteśmy przed pierwszą falą sukcesji w Polsce. Nestorzy do końca nie wiedzą, jak ją sprawnie przeprowadzić. Badanie IBR pokazuje, że ponad 71 proc. przedsiębiorców poleca prowadzenie działalności swoim dzieciom, ale nie oswaja ich z tym, że w przyszłości przejmą stery biznesu - komentuje Mirosław Sędłak, prezes Rzetelnej Firmy.

Prawie 88 proc. założycieli firm uważa swoje przedsiębiorstwo za rodzinne. Jednocześnie aż 41,5 proc. z nich przyznaje, że jeszcze nie myślało o sukcesji. Kolejne 31 proc. twierdzi, że ma jej zarys w głowie. Tylko 9,2 proc. stworzyło przemyślany plan, ale jeszcze o nim głośno nie mówiło.

Ponad dwie trzecie nestorów uważa, że ich dzieci mają odpowiednie kompetencje do prowadzenia przedsiębiorstwa. Zarazem połowa stwierdza, że młodzi - zamiast przejąć biznes - najchętniej wzięliby pieniądze i stworzyli własne firmy. - Około połowy potencjalnych sukcesorów chce budować swą pozycję zawodową realizując autorskie pomysły na biznes. Co drugi ma na to odłożone pieniądze - mówi Mirosław Sędłak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski