Koniec historii z dekoderami

ziob
Udostępnij:
Historia ta miała początek jesienią ubiegłego roku. W wielu mieszkanich w Tarnowie i okolicy pojawili się wówczas przedstawiciele jednego z dystrybutorów dekoderów telewizji cyfrowej CANAL+, oferując je - jak zapewniano - w ramach promocji. Później okazało się, że oferta ta nie miała nic wspólnego z promocją.

Prokurator umorzył dochodzenie

   Przedstawiciele lokalnego dystrybutora zapewniali przyszłych użytkowników telewizji CANAL+, że przez pierwszy miesiąc będą mogli - bez jakichkolwiek zobowiązań - korzystać z umożliwiającego odbiór programów dekodera, a dopiero po tym okresie podjąć decyzję na "tak" lub "nie". Kiedy część klientów chciała po miesiącu zwrócić dekodery, rezygnując z oferty, zaczęli oni otrzymywać z Polskiej Koroporacji Telewizyjnej CANAL+ umowy abonenckie i... pierwsze rachunki do zapłacenia. Szybko wyszło na jaw, że przedstawiciele dystrybutora, chcąc uzyskać jak nalepsze wyniki w pracy, wprowadzili klientów w błąd, obiecując, że początkowy okres użytkowania dekodera jest niezobowiązujący i darmowy. Okazało się też, że klientom podsunięto do podpisania umowy o abonament, a ci złożyli tam podpis, nie sprawdzając treści tych umów.
    Poinformowana o zastosowanych w Tarnowie praktykach, Polska Korporacja Telewizyjna CANAL+ przez długi czas nie reagowała na interwencje klientów, którzy poczuli się oszukani. Regularnie zaś korporacja przesyłała do uiszczenia rachunki. Dopiero interwencje Miejskiego oraz Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w Tarnowie, do których zgłosiło się ok. 100 osób, przyniosły rezultat; CANAL+ rozwiązał zawarte w opisanych powyżej okolicznościach umowy.
   Rzecznicy konsumentów o sprawie powiadomili również Prokuraturę Rejonową w Tarnowie. Jak się dowiadujemy, prowadzone dochodzenie zostało umorzone. Zdaniem prokurator Małgorzaty Długosz, _całość zebranego materiału dowodowego, pomimo wyczerpania zadań prowadzonego dochodzenia, nie dała podstaw do przedstawienia jakiejkolwiek osobie zarzutów. _W uzasadnieniu podkreśla się m. in., że umowy o abonament z CANAL+ klienci podpisywali dobrowolnie.
(ziob)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Inflacja przyhamuje na jesieni

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie