Koronawirus. Klientka banku: zażądano zdjęcia maseczki w nieprzewiewnym pomieszczeniu. Bank odpowiada

(MM)
pixabay
Rzecznik prasowy Alior Banku przekazał nam, że identyfikacja klienta - a więc sprawdzenie, czy twarz przysłonięta maseczką jest tą samą, która widnieje w dowodzie - musi odbywać się w przeznaczonym do tego miejscu i stanowiska obsługi są do tego dostosowane. To odpowiedź na nagłośnioną przez naszą Czytelniczkę sytuację, kiedy pracownik banku zażądał - w celu identyfikacji - odsłonięcia twarzy i to bezwzględnie w hali obsługi. Jak podkreślała klientka krakowskiej placówki, pomieszczenia banku są małe i niewietrzone.

FLESZ - Firmy w tarapatach z powodu epidemii. Nadchodzi fala zwolnień

O sprawie pisaliśmy we wtorek 7 kwietnia. Przypomnijmy: mieszkanka Krakowa zaalarmowała, że w jej banku naraża się zdrowie klientów. Jak relacjonowała, doświadczyła tego na własnej skórze, podczas ostatniej wizyty w placówce przy ul. Wielickiej.

Pani Małgorzata chciała pobrać wyciągi z Alior Banku przy ul. Wielickiej 72 w Krakowie. Jak nam wyjaśniła, wyciągi te są niewidoczne w bankowości internetowej, ponieważ bank nie przechowuje historii rachunków z BPH, które przejął, ani też historii swoich rachunków zamkniętych. Konieczna była więc wizyta w placówce.

Klientka weszła do placówki w rękawiczkach i maseczce. Pracownik banku siedzący w okienku obsługi klienta wziął do ręki jej dowód osobisty i zażądał zdjęcia maseczki. Miało to służyć identyfikacji.

Pani Małgorzata odpowiedziała, że w pomieszczeniu banku tego nie zrobi, ponieważ boi się o swoje zdrowie i życie w związku z koronawirusem. - Są to małe, niewietrzone pomieszczenia - podkreślała.

Krakowianka poprosiła o identyfikację w korytarzu koło bankomatu, gdzie są otwarte drzwi na zewnątrz, albo też na zewnątrz budynku. Usłyszała jednak od pracownika, że identyfikacja musi odbyć się na hali obsługi. Wtedy poprosiła o przedstawienie na piśmie przepisów dotyczących identyfikacji. Usłyszała w odpowiedzi, że ich nie dostanie, bo są to wewnętrzne przepisy banku. Wtedy po prostu wyszła z banku.

- W lutym tego roku przeszłam ciężką grypę. Nadal mam lekkie problemy z oddychaniem i schodzi wydzielina z płuc. WHO zaleca, aby nosiły maseczki osoby, które mają objawy infekcji oddechowej. Mając nadal niestabilne płuca po grypie, osłabienie, lekką infekcję, czyli będą w grupie ryzyka, na obecny stan zdrowia nie zdejmę maseczki - mówiła nam pani Małgorzata. Pytała też: czy tak właśnie mają funkcjonować banki w stanie epidemii koronawirusem?

To pytanie przesłaliśmy do rzecznika banku w Warszawie, z prośbą o jego stanowisko i komentarz do całej sytuacji. Otrzymaliśmy już odpowiedź.

"Procedury banku dotyczące identyfikacji klientów służą temu, by zapewnić bezpieczeństwo powierzonych nam środków i informacji. Na przykład uniknąć wyłudzenia. Nasi doradcy mają obowiązek sprawdzenia, czy dokument tożsamości przedstawiony przez klienta jest zgodny z jego wizerunkiem. Ze względów bezpieczeństwa identyfikacja klienta musi odbywać się w przeznaczonym do tego miejscu, do czego dostosowane są stanowiska obsługi" - przekonuje w nadesłanej odpowiedzi Marcin Herman, rzecznik prasowy Alior Banku.

Przedstawiciel banku zarazem dodaje, że w obecnej, nietypowej sytuacji klienci zachęcani są, by kontaktowali się z bankiem przez infolinię lub załatwiali sprawy w bankowości internetowej, a ograniczyli swoje wizyty w oddziałach do niezbędnego minimum.

"Wytyczne Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego mówią jasno, że jeśli ktoś mam objawy infekcji, to najlepiej dla niego i innych będzie, jeśli zostanie w domu" - podkreśla też Marcin Herman.

Czytaj także

Wideo

Materiał oryginalny: Koronawirus. Klientka banku: zażądano zdjęcia maseczki w nieprzewiewnym pomieszczeniu. Bank odpowiada - Gazeta Krakowska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zzz

" To odpowiedź na nagłośnioną przez naszą Czytelniczkę sytuację, kiedy pracownik banku zażądał - w celu identyfikacji - odsłonięcia twarzy i to bezwzględnie w hali obsługi." - nie no, pewnie niech pozwalają każdemu w masce dobrać się do cudzych kont.

z
zzz
10 kwietnia, 13:13, Agni:

Cześć! Nazywam się Agnieszka, mam 23 lata. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnych spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej, oto moja strona - loveto.one/agni

spie... westyto

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3