Kraków. Budowa linii tramwaju do Górki Narodowej: autobusy zastępcze dojadą do centrum

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Udostępnij:
Już od soboty, 21 maja, autobusy linii zastępczej nr 703, uruchomionej w związku z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej, dojadą w okolice Dworca Głównego aż do przystanku przy ul. Kurniki. Z kolei od 23 maja na przystanku przy ul. Ogrodowej będą zatrzymywać się autobusy linii nr 154, która obecnie kończy trasę na pętli przy Nowym Kleparzu.

FLESZ - Rośnie antysemityzm w Niemczech

Działający przy ulicy Ogrodowej przystanek autobusowy zostanie bowiem wydłużony. Będzie to wiązać się z likwidacją części miejsc postojowych. Zmiana ma charakter czasowy – informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.4

Warto wiedzieć, że w związku z kolejnym etapem robót przy budowie linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej wyłączona została pętla Krowodrza Górka. Jednak ta część Krakowa nie została pozbawiona komunikacji tramwajowej – do okolic skrzyżowania ulic Bratysławskiej, Doktora Twardego i Wybickiego kursują bowiem linie nr 17 i 19, a także linia zastępcza nr 70 – obsługiwane przez tramwaje dwukierunkowe. Dodatkowo uruchomiona została zastępcza linia autobusowa nr 703.

Taka organizacja transportu publicznego utrzyma się przez najbliższe miesiące. Jednak po rozpoczęciu budowy podstacji przy ul. Prądnickiej (nowa stacja zasilająca trakcję tramwajową), konieczne będzie wyłączenie ruch tramwajowego w tej części miasta. Wtedy linie dojadą do pętli przy Dworcu Towarowym, a ruch komunikacji tramwajowej do Krowodrzy Górki zostanie przywrócony po uruchomieniu nowej podstacji i kompleksowej wymianie oraz budowie nowej infrastruktury w tej części miasta. O szczegółach zmian będziemy informować w odrębnych komunikatach.

Przypomnijmy, że linia tramwajowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 kilometrów długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddane zostaną trzy parkingi P+R.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Budowa linii tramwaju do Górki Narodowej: autobusy zastępcze dojadą do centrum - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie