Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej: nagrzewanie i intensywne prace w tunelu tramwajowym [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej. W ramach tej inwestycji powstaje m.in. linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.
Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej. W ramach tej inwestycji powstaje m.in. linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Trasa Łagiewnicka
Udostępnij:
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Obecnie zaawansowanie prac szacuje się na ponad 90 proc. Mimo zimowej aury wykonawcy starają się prowadzić roboty tam, gdzie nie przeszkadzają warunki atmosferyczne. Intensywne prace związane z układaniem nawierzchni realizowane są w tunelu tramwajowym między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

Jak informują w odpowiedzialnej za przedsięwzięcie spółce Trasa Łagiewnicka, mimo niesprzyjającej aury wykonawca inwestycji prowadzi zintensyfikowane prace budowlane na całym zakresie realizowanej inwestycji. Po zakończeniu w grudniu prac na ul. Zakopiańskiej, wysiłki wykonawcy mają się teraz koncentrować zwłaszcza na rejonie Ruczaju – by również tam zminimalizować wpływ budowy na ruch uliczny.

Jeszcze zimą może się rozpocząć budowa tunelu w ciągu ul. Opolskiej. To będzie się wiązać z dużymi utrudnieniami dla kierowców.

Kraków. Tramwaj do Górki Narodowej: coraz bliżej do budowy t...

Po zapoznaniu się z obecnymi i prognozowanymi warunkami pogodowymi, inżynier kontraktu zdecydował o rozszerzenie zakresu robót wszędzie gdzie tylko jest to możliwe. W ślad za tym poleceniem wykonawca prac zintensyfikował roboty prowadzone w tunelach (głównie w tunelu tramwajowym między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II), prowadzi również prace przy montażu szyn tramwajowych. Wykorzystując brak opadów wznowiono po świątecznej przerwie prace ziemne.

- Tunel tramwajowy jest ogrzewany i są w nim prowadzone prace związane z betonowaniem nawierzchni. Ze względu na inną technologię takich robót, przy obecnych warunkach atmosferycznych nie można prowadzić prac w tunelach drogowych - wyjaśnia Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Trwa wyburzanie wiaduktu nad ul. Grzegórzecką.

Kraków. Niszczą historyczny wiadukt na Grzegórzkach. Mieszka...

Nowa droga o długości 3,5 km (wraz ze spłatą kredytu za ok. 1,2 mld zł) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje m.in. sześć tuneli, kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką (obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną) oraz torowisko tramwajowe, które umożliwi uruchomienie linii tramwajowych między Kurdwanowem a ul. Zakopiańską. Częściowo będzie ono poprowadzone w tunelu, w którym znajdzie się podziemny przystanek tramwajowy. Przystanek ten został zlokalizowany między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Tam również trwają prace wykończeniowe.

Z podziemnego przystanku będzie można wyjść lub wyjechać 14-osobowymi windami na teren w sąsiedztwie Mostu Miłosierdzia, skąd jest znacznie bliżej do sanktuariów Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II niż z dotychczasowego przystanku tramwajowego przy ul. Zakopiańskiej.

Budowana w ramach Trasy Łagiewnickiej nowa linia tramwajowa ma mieć długość ok. 1,7 km (podwójnego toru). Na odcinku ok. 700 metrów tramwaje będą przejeżdżać w tunelu między sanktuariami. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (to wspomniany podziemny przystanek, który mają obsługiwać dwie windy o pojemności 14 osób) i przy ul. Zakopiańskiej.

Między sanktuariami, nad tunelami samochodowym i tramwajowym, powstaje część parkowa. Zasadzono tam drzewa.

Oprócz tuneli dla samochód i tramwajów między sanktuariami w ramach zadania powstają też podziemne przejazdy dla aut: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Plany były takie, by budowa Trasy Łagiewnickiej zakończyła się pod koniec 2021 r. Obecny termin finalizacji robót to połowa 2022 r. Opóźnienie o pół roku tłumaczone jest pandemią i ulewnymi deszczami w lecie ubiegłego roku, które wstrzymały część prac.

FLESZ - Mandaty za nieodśnieżony samochód i nie tylko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej: nagrzewanie i intensywne prace w tunelu tramwajowym [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Czy w ramach tej intensyfikacji prac można liczyć na choć 1 żarówkę oświetlającą przejście przez tunel w rejonie ulicy Turonia. O 6.30 jest tam tak ciemno że człowiek nie wie po czym idzie i można połamać nogi. Życzę kierownikowi projektu aby o niego tak samo troszczyła się rodzina jak on o mieszkańców sąsiadujących z tym miejskim nieszczęściem o szumnej nazwie Budowa Trasy Łagiewnickiej. Pozdrawiam jeszcze nie połamana Krakowianka.
Przejdź na stronę główną Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie