
Aktualizacja:
29.03.2016 krakow autostrada a4 korki w kierunku katowic kryspinow fot anna kaczmarz / dziennik polski / polska press ©Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
29.03.2016 krakow autostrada a4 korki w kierunku katowic kryspinow fot anna kaczmarz / dziennik polski / polska press ©Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
Zbigniew Rusek
Nawierzchnie na cichą należy stosować przy każdym remoncie drogi (dotychczasową - głośną zrywać i dawać cichą) i ona powinna stać się standardem.
res (gość)
to ciekawe
Huop (gość)
a wystarczyłoby obniżenie dopuszczalnej prędkości na drogach gdzie hałas jest przekroczony. ale rozumiem, że po prostu firma szwagier sp. z o.o. chce sobie na kontrakcie zarobić.
Zbigniew Rusek
Obniżenie szybkości zmniejsza hałas od kół, ale tylko od kół, natomiast zwiększa od silników, gdyż wymaga obniżenia biegu, a im niższy bieg, tym głośniejsza praca silnika (wyższe obroty) oraz...rozwiń całość
Obniżenie szybkości zmniejsza hałas od kół, ale tylko od kół, natomiast zwiększa od silników, gdyż wymaga obniżenia biegu, a im niższy bieg, tym głośniejsza praca silnika (wyższe obroty) oraz skutkuje wzrostem emisji spalin. Natomiast bez wątpienia obniżenie szybkości pojazdów szynowych (są prawie zawsze elektryczne) zmniejsza hałas (tramwaje oraz pociągi nie mają skrzyni biegów) i tu należy ograniczać szybkości (pociągi pasażerskie nie powinny pędzić 200 km/h, a tramwaje - max. 40 km/h). zwiń