Kraków. Dodatkowe tory za ponad miliard

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Anna Kaczmarz
Prawdopodobnie w kwietniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą modernizacji linii E30 Kraków Główny Towarowy - Kraków Rudzice, z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Wszystko wskazuje na to, że kontrakt zdobędzie konsorcjum Strabagu oraz Krakowskich Zakładów Automatyki.

Właśnie to konsorcjum wskazała komisja przetargowa. Firma Strabag (dokładnie jej spółki z Polski, Słowacji i Węgier) oraz KZA gotowe są zrealizować zlecenie za blisko 1,19 miliarda złotych.

Wcześniej odrzucono ofertę portugalsko-polsko-hiszpańskiego konsorcjum firm Mota--Engil, Mostostal Warszawa i Acciona. Była wprawdzie o około 10 mln zł tańsza, nie spełniała jednak wymogów formalnych. Decyzja została zaskarżona, ale Krajowa Izba Odwoławcza właśnie podtrzymała rozstrzygnięcie komisji przetargowej.

Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych zaznacza, że przed podpisaniem umowy postępowanie przetargowe przejdzie jeszcze tzw. kontrolę uprzednią prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Zajmie ona do trzydziestu dni.

- Zakładamy, że w przypadku pozytywnego wyniku kontroli, podpisanie umowy z wykonawcą będzie możliwe w kwietniu - mówi Szalacha.

Roboty budowlane na linii E30 w Krakowie mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym roku. Wcześniej trzeba będzie przygotować dokumentację projektową.

PLK zamierza zmodernizować około 20-kilometrowy odcinek linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Kraków Rudzice. Przebudowa obejmie cztery stacje: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów oraz Kraków Bieżanów. Powstaną także dwa dodatkowe przystanki - na Grzegórzkach i na os. Złocień. Dobudowana zostanie dodatkowa para torów między Dworcem Głównym a Płaszowem, głównie dla zwiększenia częstotliwości kursowania Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

- Dodatkowe tory i nowoczesne urządzenia kolejowe pozwolą zwiększyć liczbę pociągów i kursów, a to skróci czas przejazdu. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych, szczególnie na linii kolejowej E30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju - wyjaśnia Dorota Szalacha.

Inwestycja powinna być zrealizowana do roku 2021. Roboty zostaną dofinansowane z unijnych funduszy w ramach programu „Łącząc Europę”.

Polak szefem światowego koncernu

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaa

To jest całkiem nowa inwestycja. Jej zakres jest ogromny.

A
ANTYKLER

ZLECA TAKIE KONTRAKTY, 2O KM REMONTU ZA PONAD MLD ZŁOTYCH!!???TO K...JAKIEŚ POJ...!!!TAKA KWOTA NIE MIEŚCI MI SIĘ W GŁOWIE!!

I
Inek.K

Kilkanascie lat temu .jezdzilem pociagiem do Wawy ,w 2,5 godz .

Dodaj ogłoszenie