Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Fantazyjna kładka nad Wisłą coraz bliżej! Jest zgoda na budowę. Nowy etap projektu łączącego Kazimierz z Ludwinowem

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Zostało wydane pozwolenie na budowę kładki Kazimierz - Ludwinów.
Zostało wydane pozwolenie na budowę kładki Kazimierz - Ludwinów. Lewicki&Łatak
Zostało wydane pozwolenie na budowę dla kładki pieszo-rowerowej, która połączy Kazimierz z Ludwinowem. W najbliższych miesiącach Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosi przetarg na roboty budowlane. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z rządowego funduszu Polski Ład.

Rosną szanse na budowę kładki dla pieszych i rowerzystów pomiędzy dzielnicami Ludwinów i Kazimierz. Po tym jak niedawno zapadła decyzja o dofinansowaniu realizacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie uzyskał pozwolenie na budowę dla tego zadania. Zgoda musi jeszcze stać się ostateczna, a to nastąpi za około 2 tygodnie.

– Pozwolenie na budowę, a także dofinansowanie rządowe otwiera nam drogę do przygotowania przetargu na roboty budowlane. Chcemy go ogłosić w ciągu najbliższych miesięcy – zapowiada Łukasz Szewczyk, dyrektor ZIM. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 27 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Szacuje się, że budowa kładki wyniesie ok. 70 mln zł. Jednak jakie będą faktyczne koszty dowiemy się po otwarciu ofert przetargowych. Warto dodać, że rząd przyznał dofinansowanie w wysokości 65 mln zł.

Kładka alternatywą dla mostów nad Wisłą

Nowy obiekt ma się charakteryzować niecodziennym kształtem. Kładka będzie mieć formę sinusoidy. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej po stronie Ludwinowa, umożliwiając pieszym i rowerzystom przekroczenie Wisły z pominięciem istniejących mostów drogowych. Celem inwestycji jest stworzenie przestrzeni publicznej przyjaznej pieszym i rowerzystom. Kładka stanowić ma ważne połączenie rowerowe znacząco usprawniające podróż i skracające czas dojazdu pomiędzy obszarami miasta zlokalizowanymi po przeciwnych stronach rzeki, co ma się przyczyni się do lepszego rozkładu ruchu miejskiego.

- Obszary znajdujące się po przeciwległych stronach Wisły, staną się bardziej atrakcyjne dla turystki i rekreacji. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów - podkreślają w ZIM.

Obiekt dla pieszych i rowerzystów

Zakres rzeczowy inwestycji obejmuje budowę kładki przez rzekę Wisłę wraz z zewnętrznymi instalacjami oświetlenia, podgrzewania i odwodnienia, przebudową kolidujących sieci, przebudową przesłony przeciwfiltracyjnej, przebudową i budową ciągów pieszo-rowerowych oraz budową przyłączy energetycznych oraz kanalizacji deszczowej.

Miasto planuje budowę linii tramwajowej na os. Złocień

Kraków. Miasto planuje budowę linii tramwajowej na osiedle Z...

Projektowana kładka składa się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji. Konstrukcję kładki tworzą dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach). Pomost widokowy (środkowy) to konstrukcja oparta na wymienionych łukach.

Obiekt posiadać będzie dwa, skrajne pasma ruchu przeznaczone dla ruchu pieszych, rowerzystów i osób niepełnosprawnych oraz środkowe pasmo o funkcji widokowej - wyłącznie dla ruchu pieszego.

FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski