Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kolejne wydatki na drugą miejską telewizję. Tym razem chodzi o logo

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
Studio drugiej miejskiej telewizji
Studio drugiej miejskiej telewizji Archiwum
Na jaw wychodzą kolejne koszty związane z funkcjonowaniem platformy multimedialnej Play Kraków, w ramach której działa kontrowersyjna miejska telewizja Hello Kraków News (wcześniej Play Kraków News). Odpowiedzialna za nią gminna spółka Kraków 5020 na logotypy wszystkich swoich multimedialnych projektów wydała 27 tys. zł. Wokół działalności spółki narosło już tak dużo kontrowersji, że ostatnio jeden z miejskich radnych zawnioskował do Najwyższej Izby Kontroli, by ta skontrolowała działalność Krakowa 5020.

Play Kraków News to projekt, wokół którego narosło wiele kontrowersji. Druga miejska telewizja powstała w marcu 2022 r. po to, by pokazywać, jak krakowianie pomagają uchodźcom z Ukrainy. Z czasem stała się kolejnym kanałem informacyjnym władz miasta i kosztowała podatników miliony zł. Jak informowaliśmy w sierpniu br., na produkcję 160 odcinków wydano ponad 1,8 mln, a wyświetlono je tylko 556 tys. razy. Z kolei 7,6 mln złotych kosztowało urządzenie studia, w którym nagrywane było PKN.

W grudniu br. cały multimedialny projekt, w ramach którego funkcjonowało Play Kraków News (teraz Hello Kraków News), zmienił częściowo format z newsowego na lifestylowy. W oczy rzuciła się zmiana nie tylko formatu, ale też większości z dotychczasowych logotypów. Zapytaliśmy zatem spółkę Kraków 5020, ile łącznie wydała pieniędzy na zaprojektowanie wszystkich logotypów i grafik, także tych nowych. - Wszystkie logotypy związane z platformą PLAY KRAKÓW (PLAY KRAKÓW, Hello Kraków, grafiki NEWS, METEO, LIFESTYLE, MUSIC) zaprojektowane zostały przez firmę Marcin Salma Chacuna Films. Została wybrana w trybie zapytania ofertowego. Koszt zaprojektowania wszystkich logotypów i grafik to 27 tys. zł - twierdzi rzecznik spółki Filip Szatanik.

To nie pierwszy raz, kiedy miejski podmiot wydaje tysiące zł na zmianę loga. W sierpniu 2020 r. pisaliśmy, że nowy logotyp zyskało z kolei Krakowskie Biuro Festiwalowe. Był on elementem większego systemu identyfikacji wizualnej KBF, na którego stworzenie ta miejska instytucja kultury wydała ponad 94 tys. zł. Pojawiały się wówczas wątpliwości, czy takie wydatki były potrzebne, tym bardziej, że trwała wtedy epidemia koronawirusa, która pogorszyła sytuację finansową KBF. Urzędnicy tłumaczyli nam wówczas, że proces tzw. rebrandingu, czyli m.in. zmiany loga, rozpoczął się jeszcze przed epidemią.

Przypomnijmy, że spółka Kraków 5020 powstała po to, żeby przejąć część kompetencji Krakowskiego Biura Festiwalowego, w tym m.in. zarządzanie Centrum Kongresowym ICE. Wokół działalności spółki narosło już tak wiele kontrowersji, że ostatnio radny miejski Prawa i Sprawiedliwości Michał Drewnicki zawnioskował do Najwyższej Izby Kontroli, żeby ta skontrolowała funkcjonowanie Krakowa 5020. Więcej o sprawie pisaliśmy w poniższym materiale.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków. Kolejne wydatki na drugą miejską telewizję. Tym razem chodzi o logo - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski