reklama

Kraków. Miasto planuje pięć nowych linii tramwajowych

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Zaktualizowano 
Fot. Andrzej Banaś
Linie tramwajowe m.in. z Cichego Kącika na Azory, wzdłuż Alej Trzech Wieszczów czy z Salwatora do Przegorzał są w planach miasta. W projekcie przyszłorocznego budżetu zarezerwowano pierwsze pieniądze na te inwestycje.

WIDEO: Krótki wywiad

W projekcie budżetu miasta na 2020 r. znalazło się pięć zadań związanych z przygotowaniem budowy nowych linii tramwajowych w Krakowie.

W planie jest m.in. budowa linii z pętli w Cichym Kąciku na Azory. Przypomnijmy, że miasto będzie także budować linię z Krowodrzy Górki na Azory oraz Krowodrzy Górki do Górki Narodowej (budowa ma się rozpocząć w przyszłym roku). Na realizację linii tramwajowej na Azory podpisana została już umowa na opracowanie dokumentacji projektowej z uzyskaniem decyzji administracyjnych, które pozwolą rozpocząć budowę.

Kraków. Tak powstawały linie tramwajowe w centrum miasta [AR...

- Po wybudowaniu linii z Krowodrzy Górki na Azory i Górkę Narodową, trasa z Krowodrzy Górki do centrum będzie mocno obciążona. Linia z Cichego Kącika na Azory, m.in. przez ul. Piastowską, odciąży tę trasę i spowoduje, że dostęp do tramwaju będą mieli mieszkańcy nowych rejonów miasta - wyjaśnia Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

W projekcie przyszłorocznego budżetu zarezerwowano 900 tys. zł na stworzenie koncepcji linii Cichy Kącik - Azory. W planach finansowych na 2020 r. zapisano także 200 tys. zł na rozpoczęcie opracowywania koncepcji rozwoju transportu, która uwzględni budowę linii tramwajowych: z pętli tramwajowej w Salwatorze do Przegorzał, z pętli w Małym Płaszowie na Rybitwy, wzdłuż Alej - z Nowego Kleparza do placu Inwalidów, z Prokocimia (szpital) na osiedle Rżąka.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 67

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
27 listopada, 12:06, Gość:

SOLIDARNOŚCI, PTASZYCKIEGO, KOCMYRZOWSKA ! Planują nowe linie, a Nowa Huta w czarnej d...e ! Tramwaj 21 i 70 na trasie Plac Centralny - Pleszów mają ten sam czas przejazdu i odjeżdżają w odstępie 1 minuty. W przypadku awarii na linii 70 nie ma czym dojechać, bo autobus na trasie nie jeździ żaden.

Zgadzam się w zupełnosci. Miasto niby robi plany zagospodarowania Nowej Huty ale nic w tym kierunku nie robi.

G
Gość
27 listopada, 9:16, Gość:

Szanowny pan premier Jarosław Gowin w lipcu w TV obiecał, że po wakacjach powstanie raport o katastrofie komunikacyjnej w Krakowie, rok się kończy i cisza.

Tyle jest warte słowo premiera PIS.

27 listopada, 11:41, rex:

a potrzeba raportu o transporcie w Krakowie ? Każdy to widzi na własne oczy jak jest że zbiorkom przepełniony stoi w jednym gigantycznym korku

Właśnie potrzeba raportu, co poprawić, zmienić, wydawało się że ktoś z rządu zainteresuje się Krakowem. Ale tak naprawdę mają ludzi ma w d..pie,

h
henrk
27 listopada, 10:01, henrk:

Plany ,planami, a może by tak najpierw wśród mieszkańców Azorów sporządzić ankietę którą linie tramwajową uważają za priorytetową , tą do Cichego Kacika czy też tą na Krowodrzą Górkę ? Szkoda wydawać pieniądze na budowę czegoś co nie zadowoli mieszkańców. Pętla tramwajowa na XXX lecia nie jest z gumy.

Cieszę się , że jednak ktoś w magistracie czyta wpisy internautów i uwzglednił pomysł budowy linii tramwawjowej Cichy Kacik- Azory. Szkoda tylko, że w czasie remontu ul Królewskiej nie zrobiono na przyszłość rozjazdów na skrzyżowaniu Piastowskiej , Głowackiego i Bronowickiej. Autobus linii 140 powinien kończyć bieg na Krowodrzej Górce, a nie na Nowym Kleparzu. Miasto zadłużone, Huta po cichu likwidowana, więc tematy zastępcze o pomosłach które i tak w najbliższym 3o-leciu nie zostaną zrealizowane, a planiści już powinni pomyśleć o możliwości przesiadek na ewentualnych stacjach metra.

27 listopada, 20:59, Gość:

Na jakiej Górce?!!! Na pewno nie jesteś krakusem, bo krakus wie że Krowodrza jest nazwą własną, jest rzeczownikiem! - poprawna nazwa to na Krowodrzy Górce. Nie na żadnej Krowodrzej!!!



do dziamdziaka pżemósia z Szeregowej w Zielonkach

'Na jakiej Górce?!!! Na pewno nie jesteś krakusem, bo krakus wie że Krowodrza jest nazwą własną, jest rzeczownikiem! - poprawna nazwa to na Krowodrzy Górce. Nie na żadnej Krowodrzej!!!'

r
rex
27 listopada, 19:22, wolak-justowski:

Z niezrealizowanych postulatów z czasu przyłączania do Krakowa okolicznych gmin (1905-1914) pozostała niezaurzędowana jedna linia - do Woli Justowskiej. Najwyższy czas podjąć temat. Np. Azory - Cichy Kącik - Wola Justowska.

Wola justowska i tramwaj chyba tylko w tunelu.

G
Gość
27 listopada, 10:01, henrk:

Plany ,planami, a może by tak najpierw wśród mieszkańców Azorów sporządzić ankietę którą linie tramwajową uważają za priorytetową , tą do Cichego Kacika czy też tą na Krowodrzą Górkę ? Szkoda wydawać pieniądze na budowę czegoś co nie zadowoli mieszkańców. Pętla tramwajowa na XXX lecia nie jest z gumy.

Cieszę się , że jednak ktoś w magistracie czyta wpisy internautów i uwzglednił pomysł budowy linii tramwawjowej Cichy Kacik- Azory. Szkoda tylko, że w czasie remontu ul Królewskiej nie zrobiono na przyszłość rozjazdów na skrzyżowaniu Piastowskiej , Głowackiego i Bronowickiej. Autobus linii 140 powinien kończyć bieg na Krowodrzej Górce, a nie na Nowym Kleparzu. Miasto zadłużone, Huta po cichu likwidowana, więc tematy zastępcze o pomosłach które i tak w najbliższym 3o-leciu nie zostaną zrealizowane, a planiści już powinni pomyśleć o możliwości przesiadek na ewentualnych stacjach metra.

Na jakiej Górce?!!! Na pewno nie jesteś krakusem, bo krakus wie że Krowodrza jest nazwą własną, jest rzeczownikiem! - poprawna nazwa to na Krowodrzy Górce. Nie na żadnej Krowodrzej!!!

w
wolak-justowski

Z niezrealizowanych postulatów z czasu przyłączania do Krakowa okolicznych gmin (1905-1914) pozostała niezaurzędowana jedna linia - do Woli Justowskiej. Najwyższy czas podjąć temat. Np. Azory - Cichy Kącik - Wola Justowska.

H
Hela

Od Politechniki do Ronda Matecznego linia tramwajowa powinna iść w tunelu pod ziemią wzdłuż Alej Trzech Wieszczów. Po co niszczyć to co jest na powierzchni? Za kilkanaście lat i tak się okaże, że trzeba zejść z transportem pod ziemię. Kraków jest taki bogaty, że stać go na korektę linii co kilkanaście lat? Jak projektować to na 50 lat i więcej!

G
Gość

Możnaby tez pomyśleć nad wykorzystaniem estakady tramwajowej jako dodatkowe połączenie autobusowe przez Marborską, do Lipowej i w kierunku np Nowego Kleparza. Myślę, że jakby włączyć estakadę do ruchu komunikacji miejskiej także dla autobusów mogłoby to wiele ułatwić i więcej ludzi z takim połączeniem rezygnowaloby z aut...

G
Gość

SOLIDARNOŚCI, PTASZYCKIEGO, KOCMYRZOWSKA ! Planują nowe linie, a Nowa Huta w czarnej d...e ! Tramwaj 21 i 70 na trasie Plac Centralny - Pleszów mają ten sam czas przejazdu i odjeżdżają w odstępie 1 minuty. W przypadku awarii na linii 70 nie ma czym dojechać, bo autobus na trasie nie jeździ żaden.

r
rex
27 listopada, 10:28, Adam:

Przedłużyć linię tramwajową z Bronowic Małych do PKP Mydlniki i PKP Młynówka, by z Zachodniej Małopolski i Lotniska można się było w tym miejscu przesiąść z pociągu na tramwaj...

przeciez stacja przesiadkowa bedzie ba bronowicach w okolicach AK

r
rex
27 listopada, 9:16, Gość:

Szanowny pan premier Jarosław Gowin w lipcu w TV obiecał, że po wakacjach powstanie raport o katastrofie komunikacyjnej w Krakowie, rok się kończy i cisza.

Tyle jest warte słowo premiera PIS.

a potrzeba raportu o transporcie w Krakowie ? Każdy to widzi na własne oczy jak jest że zbiorkom przepełniony stoi w jednym gigantycznym korku

G
Gość
27 listopada, 10:13, Gość:

a co z linią (a w zasadzie liniami) w rejonie Mistrzejowic.

To samo. Planują.

G
Gość

Panie prezydencie. A kiedy będzie linia tramwajowa na Kopiec Kościuszki?

A
Adam

Przedłużyć linię tramwajową z Bronowic Małych do PKP Mydlniki i PKP Młynówka, by z Zachodniej Małopolski i Lotniska można się było w tym miejscu przesiąść z pociągu na tramwaj...

G
Gość

a co z linią (a w zasadzie liniami) w rejonie Mistrzejowic.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3