Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Most Kotlarski od 20 lat bez wjazdu z ul. Podgórskiej

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Mieszkańcy wypominają urzędnikom, że most Kotlarski istnieje od 20 lat i przez tak długi okres nie udało się dobudować wjazdu na ten obiekt z ul. Podgórskiej.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most. Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje i nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestycji

- komentuje Andrzej Szydłowski, mieszkający w pobliżu mostu Kotlarskiego.

Trwa budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa. Przy ul. Blich widać już zarys kolejnego toru.

Kraków. Postęp prac na budowie estakad kolejowych w centrum....

Już od lat zwraca uwagę, jak ważna dla poprawy ruchu w tym rejonie byłaby budowa brakującej łącznicy. Jadąc samochodem od strony Zabłocia, po przejechaniu mostu Kotlarskiego można zjechać w prawo i przejechać do ul. Podgórskiej. Dzięki temu nie trzeba kierować się w stronę ronda Grzegórzeckiego i dodatkowo go korkować.

Problem pojawia się, kiedy jedziemy w stronę Zabłocia. W tym wypadku trzeba przejechać przez rondo Grzegórzeckie i często ul. Grzegórzecką, by wjechać na most. Ewentualnie można próbować pokonać Wisłę przez most Powstańców Śląskich i ul. Na Zjeździe, ale to nadkładanie drogi.

Przed laty urzędnicy informowali, że wjazdu na most nie można wybudować, bowiem miasto nie ma praw do terenu, na którym miałaby powstać. W magistracie zaznaczali jednak wtedy, że problem może zostać rozwiązany przy okazji przebudowy ul. Podgórskiej, w ramach której można wykupić potrzebne działki.

Później znów przez długi czas w sprawie brakującej łącznicy nic się nie działo, aż pojawił się pomysł budowy ronda u zbiegu ulic Podgórskiej i Gęsiej oraz prowadzącego z niego nowego wjazdu na most Kotlarski.

W przypadku ronda zaproponowano nowatorskie rozwiązanie - utworzenie tzw. ronda podwójnego, w kształcie cyfry „8”. Miałoby ono powstać u zbiegu ulic Podgórskiej, Kotlarskiej i Gęsiej, tuż przed Galerią Kazimierz. Od ronda na most prowadziłby nowy, tak długo wyczekiwany wjazd.

Wspomnianą inwestycję miasto miało wykonać ze wsparciem finansowym ze strony deweloperów - w zamian za zielone światło dla nich na budowę kolejnych bloków w okolicy: przy ul. Grzegórzeckiej (firma Orion) i u zbiegu ulic Rzeźniczej i Masarskiej (firma Atal).

Umowa z firmą Atal na wsparcie inwestycji kwotą do 1 mln zł została podpisana w 2013 r. W jej ramach Atal wziął na siebie przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji zezwalających na inwestycję. Natomiast ze spółką Orion została podpisana umowa o współfinansowanie budowy łącznicy mostu Kotlarskiego.

Później urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa wyjaśniali, że rozbudowa łącznicy mostu Kotlarskiego jest dużym zadaniem, które powinno być realizowane przez gminę Kraków. Do dziś tak się nie stało. Do tematu wrócimy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Most Kotlarski od 20 lat bez wjazdu z ul. Podgórskiej - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski