Kraków. Na przebudowę ulicy Igołomskiej potrzeba dodatkowo...

Kraków. Na przebudowę ulicy Igołomskiej potrzeba dodatkowo ponad 60 mln zł! O przyszłości inwestycji zdecydują radni

Zdjęcie autora materiału
Bartosz Dybała

Gazeta Krakowska

Kraków. Na przebudowę ulicy Igołomskiej potrzeba dodatkowo ponad 60 mln zł! O przyszłości inwestycji zdecydują radni
1/21
przejdź do galerii

©Joanna Urbaniec / Polska Press

O potrzebie wykonania dodatkowych prac przy przebudowie ulicy Igołomskiej informowaliśmy już w maju. Chodzi m.in. o wzmocnienie podłoża pod jezdnią. Teraz okazuje się, że niezaplanowane wcześniej roboty będą kosztować 67 mln zł!
O tym, czy na inwestycję zostaną przeznaczone dodatkowe pieniądze, zdecydują już w środę radni miejscy. Jak poinformował Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, potrzeba ponad 60 mln zł. Zgodnie z szacunkami właśnie tyle mają kosztować roboty, których urzędnicy nie przewidzieli wcześniej.

Wzmocnione zostanie podłoże pod jezdnią - informuje Michał Pyclik, rzecznik prasowy ZIKiT. Okazuje się bowiem, że to, co robotnicy zastali na miejscu, odbiega od wyników badań geologicznych z 2010 r. - Grunty położone wzdłuż kombinatu nowohuckiego okazały się o wiele mniej nośne - twierdzi Michał Pyclik. Zdaniem urzędników dało się to ustalić dopiero po ekspertyzie, wykonanej przez Politechnikę Krakowską. - W czterech lokalizacjach na placu budowy ulicy Igołomskiej konieczne jest wykonanie palowania podłoża - dodaje Michał Pyclik.

Inwestycja zaliczy poślizg. Przewidywano, że będzie gotowa z końcem przyszłego roku, ale ostatecznie zakończy się na wiosnę 2020 roku.

Przypomnijmy, że dotychczasowy koszt trwającego drugiego etapu, jaki podawano, to 145 mln zł.

ZOBACZ KONIECZNIE:




Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!


WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków

Komentarze (10)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
...

... (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Zostawcie rozkopane na kolejny rok, jak zwykle.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Szatkownica

kierowca (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

ile tam tych podwykonawców jest, droga jest porozkopywana w kilku miejscach w odstepach kilku kilometrów, wszyscy potrzebują dopłat? nie da sie do diabła robić po kolei, tylko rozkopywać troche tu...rozwiń całość

ile tam tych podwykonawców jest, droga jest porozkopywana w kilku miejscach w odstepach kilku kilometrów, wszyscy potrzebują dopłat? nie da sie do diabła robić po kolei, tylko rozkopywać troche tu troche tam i zostawiać rozkopane przez miesiące ?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
???

olo (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

A czego się spodziewacie? Która inwestycja w Krakowie była zrobiona w zaplanowanym terminie i budżecie?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Kłamcy

Marek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

Pół roku nic się nie dzieje a jeszcze miesiąc temu zikit twierdził że wszystko idzie zgodnie z planem

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ZIKIT 10 lat

GG (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8

Przypomnę że ta inwestycja była przygotowywana przez 10 LAT!!!!! a zikit i tak pewnie pod presją czasu popełnił błędy :) pół roku kłamią w żywe oczy że prace się odbywają normalnie a na budowie...rozwiń całość

Przypomnę że ta inwestycja była przygotowywana przez 10 LAT!!!!! a zikit i tak pewnie pod presją czasu popełnił błędy :) pół roku kłamią w żywe oczy że prace się odbywają normalnie a na budowie żywej duszy nie ma. Ktoś powinien za to beknąć. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Bzdury!

lewak (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

Wcześniej droga bez palowania istniała 60 lat i się dało po niej jeździć a teraz gdy mamy lepsze technologie, betony, asfalty itd nagle trzeba palowania? Zwykły wał ktoś chce zrobić na 60 milionów!


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Kiedyś wymieniano grunt

inż. (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4

czyli wykopywano humus lub namuł organiczny, a w jego miejsce wsypywano żużel, piasek lub pospółkę. Teraz zamiast wykopywania robi się kolumny betonowe lub żwirowe i na nie kładzie się materac...rozwiń całość

czyli wykopywano humus lub namuł organiczny, a w jego miejsce wsypywano żużel, piasek lub pospółkę. Teraz zamiast wykopywania robi się kolumny betonowe lub żwirowe i na nie kładzie się materac z kruszywa. Dlaczego tak się teraz robi, bo tak jest taniej. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Jakie palowanie? Co oni chrzanią?

inż (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

Przecież tam już była wcześniej droga i nie zapadła się 20 m pod ziemię, palowanie to najdroższa metoda i stosowana pod budynkami, mostami, itp. A pod drogą to jakiś absurd, widocznie nie wiedzą...rozwiń całość

Przecież tam już była wcześniej droga i nie zapadła się 20 m pod ziemię, palowanie to najdroższa metoda i stosowana pod budynkami, mostami, itp. A pod drogą to jakiś absurd, widocznie nie wiedzą jak jeszcze rozdmuchać koszty. To się nadaje do prześwietlenia, i to natychmiast.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Tylko pod istniejącą drogą w miejscach o niskiej nośności jest pół metra betonu cementowego

też inż. (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

i do tego była jeszcze robiona wymiana gruntu.
Kolumny CMC + materac są tańsze niż wymiana gruntu na 5-6 m w głąb.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
baju, baj

Nela (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 15

Stara metoda, zrobić tak projekt żeby swoi wygrali i później im się doda z nawiążką

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
przekręt wyborczy?

kaz (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8

w końcu wybory się zbliżają

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Etap powiatowy zakończony

NAUCZYCIEL ROKU | Etap powiatowy zakończony

Gigantyczna galeria handlowa rośnie w Wieliczce [ZDJĘCIA]

Gigantyczna galeria handlowa rośnie w Wieliczce [ZDJĘCIA]

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?