Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nadal milionowe straty w komunikacji miejskiej. Wpływy ze sprzedaży biletów wciąż są znacznie mniejsze niż przed pandemią

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Urzędnicy przekonują, że nie można wrócić do rozkładów jazdy sprzed okresu pandemii koronawirusa, bowiem wciąż są znacznie mniejsze wpływy ze sprzedaży biletów. W sierpniu tego roku wyniosły 16,9 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie w 2019 r. wpływy z opłat za przejazdy tramwajami i autobusami wyniosły 25,2 mln zł.

FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

od 16 lat

Przypomnijmy, że nowe rozkłady jazdy obowiązują od soboty 29 sierpnia (autobusy) i poniedziałku 31 sierpnia (tramwaje). Nie ma jednak powrotu do rzeczywistości sprzed pandemii, kiedy niektóre tramwaje jeździły co 5 minut, czy też 7,5 i 15 minut. A trzeba pamiętać, że wciąż są obostrzenia związane z pandemią, które dotyczą ograniczenia zajętości miejsc w pojazdach komunikacji zbiorowej.

- Na razie nie ma możliwości powrotu do rozkładów jazdy sprzed pandemii. W ostatnich miesiącach znacznie spadły wpływy z komunikacji zbiorowej. Miasto nie ma możliwości finansowych na taką liczbę kursów jak dawniej - wyjaśnia Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie. - Na bieżąco będziemy obserwować sytuację w tramwajach i autobusach. Jeżeli na jakichś liniach będą większe potrzeby, to będziemy reagować - dodaje.

Sebastian Kowal przypomina też, że docelowe rozkłady powinny obowiązywać od października, kiedy okaże się w jakim zakresie mogą z komunikacji zbiorowej korzystać studenci.

Jakie są różnice we wpływach z komunikacji miejskiej sprzed czasu pandemii i w obecnej rzeczywistości? Urząd udostępnił nam wyliczenia z ostatnich miesięcy i porównanie do 2019 r.:
- Styczeń:
2019 - 22,9 mln zł;
2020 - 27 mln zł;
- Luty:
2019 - 24,3 mln zł;
2020 - 29,3 mln zł;
- Marzec:
2019 - 25,8 mln zł;
2020 - 16,1 mln zł;
- Kwiecień:
2019 - 23,7 mln zł;
2020 - 4,1 mln zł;
- Maj:
2019 - 25,1 mln zł;
2020 - 8,8 mln zł;
- Czerwiec:
2019 - 22,7 mln zł;
2020 - 13,9 mln zł;
- Lipiec:
2019 - 24,1 mln zł;
2020 - 15,95 mln zł;
- Sierpień:
2019 - 25,2 mln zł;
2020 - 16,9 mln zł.

Od 31 sierpnia, w dni powszednie co 10 minut kursują tramwaje linii 1, 3, 8, 13, 18, 20, 24, 50 i 52, a co 20 minut pojazdy linii - 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 17 (kursy w godzinach szczytu), 19, 21, 22, 44 (kursy w godzinach szczytu), 49 (kursy w godzinach szczytu), 49 (kursu w godzinach szczytu).

Natomiast 29 sierpnia, dla większości linii autobusowych przywrócono częstotliwość kursowania w dni powszednie sprzed okresu pandemii koronawirusa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski