Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowa inicjatywa Uniwersytetu Pedagogicznego

Paulina Szymczewska
Paulina Szymczewska
W laboratorium można przeprowadzać różne badania mające na celu eksplorację procesów poznawczych i emocjonalnych u dzieci, młodzieży i dorosłych
W laboratorium można przeprowadzać różne badania mające na celu eksplorację procesów poznawczych i emocjonalnych u dzieci, młodzieży i dorosłych Grzegorz Wajda
Laboratorium Badań Neuropsychologicznych i Psychofizjologicznych w Instytucie Psychologii – to nowa inicjatywa krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego.

FLESZ - Pandemiczna matura. Uczniowie czują strach

Laboratorium jest przystosowane do prowadzenia badań z zakresu psychologii oraz nauk pokrewnych (np. kognitywistyka). Mogą tam być przeprowadzane zróżnicowane badania mające na celu eksplorację procesów poznawczych i emocjonalnych zarówno u dzieci, młodzieży i osób dorosłych, jak i w populacjach klinicznych (np. u osób cierpiących na zaburzenia neurodegeneracyjne).

Aktualnie w laboratorium prowadzone są badania nad posturalnymi korelatami percepcji sztuki współczesnej (realizacja grantu NCN). W najbliższym czasie (czerwiec – lipiec 2021) planowane jest również rozpoczęcie badań z wykorzystaniem eye-trackingu we współpracy z University of St Andrews, mające na celu eksplorację percepcji tekstu w obrębie obrazów artystycznych, a także badania z wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej (maj – czerwiec 2021). Laboratorium służyć ma także studentom kierunku psychologia do prowadzenia badań do prac magisterskich.

Wśród licznych urządzeń pomiarowych znajdziemy tu m.in. zestaw mobilnych urządzeń do rehabilitacji neuropsychologicznej czy stanowiska do badania funkcji poznawczych oraz do badań stabilometrycznych.

Demonstracja sposobu działania i pracy na poszczególnych urządzeniach w ramach laboratorium stanowi również integralną część procesu dydaktycznego. Dla słuchaczy z młodszych roczników jest cenną ilustracją treści omawianych na takich kursach jak „Psychologia poznawcza”, „Wprowadzenie do biopsychologii” czy „Mózgowe mechanizmy funkcji umysłowych”.

Natomiast studenci wyższych roczników mogą w laboratorium nabyć praktyczne umiejętności pracy z systemami stosowanymi w diagnozie, terapii i rehabilitacji zaburzeń rozwojowych i chorób neurodegeneracyjnych, podnosząc tym samym swoje kwalifikacje i kompetencje jako absolwentów.

Z kolei osoby zainteresowane dalszym kształceniem w ramach szkół doktorskich praca z różnymi technikami badawczymi wyposaża w wiedzę i umiejętności związane z przygotowaniem, prowadzeniem i analizą danych empirycznych, przygotowując ich tym samym do dalszej pracy naukowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski