Kraków. Nowe rondo na ulicy Jasnogórskiej ma poprawić bezpieczeństwo

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Skrzyżowanie ul. Jasnogórskiej i Ojcowskiej od dawna jest w czołówce skrzyżowań w Krakowie, na których ze względu na liczbę pojazdów (ulica Jasnogórska stanowi jedno z głównych połączeń pomiędzy Krakowem a Olkuszem) konieczne jest wprowadzenie zmian. Te zapowiadają urzędnicy miejscy, ale jakie przyniesie to efekty? I kiedy?

FLESZ - Ceny aut mocno w górę

Przez ostatnie pięć lat doszło tam do ponad 50 wypadków i kolizji (to dane pozyskane tylko z tych zdarzeń, które zostały zgłoszone policji). Dlatego czas na zmiany.

"Zastosowane rozwiązanie, rondo, umożliwia relatywnie szybkie działanie. Wszystko dzięki wprowadzeniu nowej organizacji ruchu, bez ingerencji w geometrię istniejącego układu drogowego, jakie miałoby miejsce w przypadku np. budowy sygnalizacji świetlnej" - informują urzędnicy miejscy.

Powstające rondo w naturalny sposób ma wymusić na kierujących ograniczenie prędkości, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu i zwiększy bezpieczeństwo. Zmiana ta ułatwi kierowcom wyjazd z ulic podporządkowanych, tj. ul. Ojcowskiej i Gaik.

Kraków. "Koszmar i Pompeje". Mieszkańcy Ruczaju narzekają na...

Ponadto w celu zwiększenia przepustowości wprowadzanego ronda na zachodnim wlocie ul. Jasnogórskiej oraz na wlocie ul. Ojcowskiej, zaprojektowano pasy do skrętu w prawo, dzięki czemu część pojazdów nie będzie dodatkowo obciążała ronda.

Ponadto przy wschodnim wlocie ul. Jasnogórskiej wyznaczone zostanie przejście dla pieszych.

"Wprowadzana zmiana pomoże także w zachowaniu płynności i bezpieczeństwa w ruchu w związku z planowaną na ten rok przebudową ul. Łokietka i wynikającą z niej konieczność zamknięcia tej ulicy. Powstanie ronda ułatwi bezpieczny wyjazd mieszkańcom ul. Gaik na ul. Jasnogórską, który po zamknięciu ul. Łokietka będzie jedyną rozsądną alternatywą, która umożliwi im na dojechanie do centrum Krakowa" - dodają urzędnicy.

Planowany czas realizacji prac to koniec kwietnia 2021 r.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Nowe rondo na ulicy Jasnogórskiej ma poprawić bezpieczeństwo - Gazeta Krakowska

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Donatan

Jestem kierowcą, który równie często jeździ w tym miejscu zarówno drogą główną, jak i dojazdówkami. Od dawna mówiłem, że dobrze, żeby miasto jakoś wreszcie ogarnęło ten odcinek, bo był on kuriozalny i męczący (oczywiście zwłaszcza z perspektywy dojazdówek). Dlatego sam bardzo cieszę się z tego, że wreszcie coś z tym zrobiono. I nie, nie przeszkadza mi, że to rondo, przed którym trzeba będzie teraz zwalniać. Dla mnie to spoko rozwiązanie.

P
Piotr Żmigrodzki

Prawdą jest, że tam jest niebezpiecznie, ale rondo zamorduje wyjazd na Olkusz całkowicie.

K
Ktoś chce zarobić

"Przez ostatnie pięć lat doszło tam do ponad 50 wypadków i kolizji (to dane pozyskane tylko z tych zdarzeń, które zostały zgłoszone policji). Dlatego czas na zmiany."

DLATEGO(?) "czas na zmiany? Prosty rachunek wskazuje, że tam występuje MNIEJ NIŻ JEDEN "wypadek lub kolizja" miesięcznie!

Z
Zakażmy samochodów

"Powstające rondo w naturalny sposób ma wymusić na kierujących ograniczenie prędkości"

Wygląda na to, że krakowscy "specjaliści od ruchu drogowego" jako receptę na wszystko widzą "ograniczanie prędkości". Cóż, takich mamy obecnie "specjalistów" -- czego zresztą przykładem są tacy np. Franek i Gryga.

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Jedyne rondo, ktore w miare radzi sobie z korkami to rondo turbinowe przy zalozeniu, ze ma min 200 metrow srednicy... np. Valla Rondellen w Linkoping/Szwecja..... w polskich/ciasnych warunkach droga glowna powinna isc w tunelu a drogi lokalne powinny miec rondo nad tunelem i zjazdy na droge glowna -> np. tak jak w Krakowie na Rondzie Grunwaldzkim ! Zbudowanie zwyklego ronda zwiekszy korki x10.... tym co chca tam zrobic rondo polecam wycieczke do Miechowa i obserwacje tego co sie dzieje na skrzyzowaniu/rondzie E7 z obwodnica Miechowa.....

E
Ewa

Tia jasne! a przed rondem jeszcze dwa malutkie ronda na drodze dojazdowej

Dodaj ogłoszenie