Kraków. Od września przywrócą dwa pasy ruchu dla aut na moście Grunwaldzkim

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Od września nastąpi zmiana organizacji ruchu na moście Grunwaldzkim. W północnej części mostu, czyli na kierunku od Wawelu w stronę Centrum Kongresowego ICE Kraków, przywrócone zostaną dwa pasy dla ruchu samochodowego.
Od września nastąpi zmiana organizacji ruchu na moście Grunwaldzkim. W północnej części mostu, czyli na kierunku od Wawelu w stronę Centrum Kongresowego ICE Kraków, przywrócone zostaną dwa pasy dla ruchu samochodowego. Joanna Urbaniec
Od września nastąpi zmiana organizacji ruchu na moście Grunwaldzkim. W północnej części mostu, czyli na kierunku od Wawelu w stronę Centrum Kongresowego ICE Kraków, przywrócone zostaną dwa pasy dla ruchu samochodowego. Ta decyzja ma usprawnić wyjazd z centrum.

FLESZ - Wystartowała Loteria Szczepień

- Od 1 września most Grunwaldzki będzie bardziej przejezdny dla samochodów. Przy obecnej organizacji ruchu jakoś to funkcjonuje, ale zdajemy sobie sprawę, że od września jak wrócą uczniowie do szkół, a później od października - studenci, to mogłoby być ciężko - przyznaje prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Trwa 17 odsłona imprezy Gran Turismo Polonia 2021. Supersamochody dotarły do Krakowa.

Kraków. Gran Turismo Polonia 2021: Supersamochody dotarły po...

Przypomnijmy, że obecna organizacja ruchu na moście Grunwaldzkim uwzględnia drogi dla rowerów w dwóch kierunkach, tj. po obu stronach mostu. Analizy natężenia ruchu przeprowadzone przez urząd w ostatnich tygodniach wykazały jednak, że północna część mostu – kierunek od Wawelu – jest mniej wykorzystywana przez rowerzystów, w przeciwieństwie do części południowej (kierunek od hotelu Forum), gdzie ruch rowerowy jest o 50 proc. częstszy.

- Ma to swoje uzasadnienie, ponieważ od tej strony stykają się drogi wzdłuż ulicy Monte Cassino, z osiedla Podwawelskiego i ulicy Konopnickiej (z nowo otwartej kładki). Rowerzystów przejeżdża tu tyle, ile samochodów jednym pasem mostu - informują w magistracie.

Aby jednak udrożnić ruch samochodowy na kierunku od Wawelu, od września przed mostem Grunwaldzkim przywrócone zostaną dwa pasy ruchu dla kierowców.

- Z mostu Grunlwadzkiego jest rozjazd w trzech kierunkach i wszyscy się blokują na jednym pasie. Jeżeli wprowadzimy dwa pasy ruchu, to będzie szansa na przepływ samochodów w trzech różnych kierunkach - zaznacza wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.

Przypomnijmy, że przed pandemią koronawirusa na moście Grunwaldzkim były po dwa pasy ruchu dla aut w każdą stronę, a rowerzyści jeździli po części chodnika. W maju zeszłego roku, kiedy z powodu pandemii ruch znacznie zmalał, zlikwidowano po jednym pasie ruchu dla aut w każdą stronę, pojawiły się separatory i po jednej ścieżce rowerowej w każdym kierunku.

Komunikacyjna rewolucja w zeszłym roku dotarła także na ul. Dietla. Tam wcześniej kierowcy mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zmiany w ramach Tarczy dla Mobilności spowodowały, że na skrajnych pasach wyznaczono miejsca parkingowe albo przed skrzyżowaniami wyznaczono dodatkowe pasy do skrętów, a dla ruchu pozostały pojedyncze pasy w każdą stronę. To spowodowało jednak, że na ul. Dietla zaczęły się tworzyć duże korki, na co ciągle narzekają kierowcy.

Jeżeli chodzi jednak o ul. Dietla, to nie będzie jednak powrotu do rozszerzenia drogi dla aut do dwóch pasów w każdym kierunku.

- Też nieraz jeżdżę tamtędy i wiem, jaka jest sytuacja, ale częściowo przekonano mnie, by pozostawić tam obecną organizację ruchu m.in. ze względu na to, że na bocznych pasach wyznaczono tam miejsca parkingowe - mówi prezydent Jacek Majchrowski.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Od września przywrócą dwa pasy ruchu dla aut na moście Grunwaldzkim - Gazeta Krakowska

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
6 lipca, 7:47, Grajdół Kraków:

Nie chodzi o to czy dobrze czy źle tylko o przyczyny i skutki polityki komunikacyjnej. Przyczyna tkwi w doborze ludzi, którzy nie mają wizji tylo prostacki tani plan na utrudnianie życia mieszkańcom przez znaki zakazu i zasieki na drogach jak dołożymy zagęszczanie zabudowy otrzymamy armagedon komunikacyjny (w Krakowie jest coraz gorzej) Nie ma natomiast wizji rozwju miasta. Narysowali jakieś 25 lat temu jakieś drogi, z których w tym okresie zrealizowano 5% i nic nie zapowiada przybycia nowych. Nie tworzy się sysytem. BO po co trasa Łagiewnicka jak nie zrobią Pychowickiej i tunelu od którego powinni zacząć a zaczęli od części dla czarnych. Żeby ładnie się podjeżdżało pod ich punkty kasowe w Łagiewnikach i to paskudztwo wysadzone na górce imieniem obrońcy pedofilów.

6 lipca, 9:34, Gość:

Piszesz Pan aby antykatolickie frustrację pokazać? Może bez hejtu i na temat.

6 lipca, 12:10, Gość:

Wszystko na temat. A trochę hejtu sadystom katolikom nie powinno robić różnicy cierpienie bowiem jak mawiała matka (nie wiem czy nią była) Teresa i JPII zbliża do Chrystusa. Więc w czym problem?

6 lipca, 12:59, grzeg:

@Grajdół, @Gość

Udzielę wam prostej rady - dalibyście sobie raz spokój z tym antykatolickim fanatyzmem. Czy macie tak zamulone umysły, że ZAWSZE musicie? Spróbujcie się choć nieco wyzwolić.

To dobra, korzystna rada. A czy z niej skorzystacie, to już wasza sprawa.

6 lipca, 17:04, Rudy z Budy:

Nieprawda jest ze Trasa Lagiewnicka zostala zrobiona pod czarnych. natomiast faktem jest ze trasa Lagiewnicka zostala zbudowana dla Machlojskiego aby mogl latwo i szybko dojezdzac ze swojego palacu w Lagiewnikach do nowego krytego basenu plywckiego ktory powstal przy jednostce wojskowej w Pychowicach. Machlojski chodzi sie tam kapac piec razy w tygodniu i wtedy basen jest zamykany dla postronnych osob i on tam plywa w towarzystwie Tajstra. Pozniej z Tajstrem jada, pod eskorta policji, do palacu Machlojskiego w Lagiewnikach gdzie pija koniak, pala cygara i sie smieja z durni ktorzy go na burmistrza wybrali. Licza te kase ktora wplywa na ich konta, w tym roku oficjalnie Machlojskiemu przybylo 500 tysiecy zlotych na konto oszczednosciowe. To ile on zarabia bo przeciez palac trzeba utrzymac, roznych sluzacych i ogrodnikow oraz cala inna obsluge.

Ta napewno się kąpie jak tam basen dalej nieczynny:)))

G
Gość
6 lipca, 7:47, Grajdół Kraków:

Nie chodzi o to czy dobrze czy źle tylko o przyczyny i skutki polityki komunikacyjnej. Przyczyna tkwi w doborze ludzi, którzy nie mają wizji tylo prostacki tani plan na utrudnianie życia mieszkańcom przez znaki zakazu i zasieki na drogach jak dołożymy zagęszczanie zabudowy otrzymamy armagedon komunikacyjny (w Krakowie jest coraz gorzej) Nie ma natomiast wizji rozwju miasta. Narysowali jakieś 25 lat temu jakieś drogi, z których w tym okresie zrealizowano 5% i nic nie zapowiada przybycia nowych. Nie tworzy się sysytem. BO po co trasa Łagiewnicka jak nie zrobią Pychowickiej i tunelu od którego powinni zacząć a zaczęli od części dla czarnych. Żeby ładnie się podjeżdżało pod ich punkty kasowe w Łagiewnikach i to paskudztwo wysadzone na górce imieniem obrońcy pedofilów.

6 lipca, 9:34, Gość:

Piszesz Pan aby antykatolickie frustrację pokazać? Może bez hejtu i na temat.

6 lipca, 12:10, Gość:

Wszystko na temat. A trochę hejtu sadystom katolikom nie powinno robić różnicy cierpienie bowiem jak mawiała matka (nie wiem czy nią była) Teresa i JPII zbliża do Chrystusa. Więc w czym problem?

6 lipca, 12:59, grzeg:

@Grajdół, @Gość

Udzielę wam prostej rady - dalibyście sobie raz spokój z tym antykatolickim fanatyzmem. Czy macie tak zamulone umysły, że ZAWSZE musicie? Spróbujcie się choć nieco wyzwolić.

To dobra, korzystna rada. A czy z niej skorzystacie, to już wasza sprawa.

Zaraz moment to fanatyczni katalicy w rodzaju Godek i Ordo siuris razem z przebierańcami starają się wszsytkim ustawić życie. Mam w nosie co robią katolicy o ile robią to w domu i kościołach. Gorzej jak wciskają kit oderwany od rzeczywistości i na nim opierają prawo obowiązujące wszystkich. Nie chcą skrobanek - niech nie robią a nie katolików niech zostawią w spokoju. Więc zauważ co wywołuje reakcje antykatolickie otóż jest to fanatyzm katolicki.

G
Gość
6 lipca, 7:47, Grajdół Kraków:

Nie chodzi o to czy dobrze czy źle tylko o przyczyny i skutki polityki komunikacyjnej. Przyczyna tkwi w doborze ludzi, którzy nie mają wizji tylo prostacki tani plan na utrudnianie życia mieszkańcom przez znaki zakazu i zasieki na drogach jak dołożymy zagęszczanie zabudowy otrzymamy armagedon komunikacyjny (w Krakowie jest coraz gorzej) Nie ma natomiast wizji rozwju miasta. Narysowali jakieś 25 lat temu jakieś drogi, z których w tym okresie zrealizowano 5% i nic nie zapowiada przybycia nowych. Nie tworzy się sysytem. BO po co trasa Łagiewnicka jak nie zrobią Pychowickiej i tunelu od którego powinni zacząć a zaczęli od części dla czarnych. Żeby ładnie się podjeżdżało pod ich punkty kasowe w Łagiewnikach i to paskudztwo wysadzone na górce imieniem obrońcy pedofilów.

6 lipca, 9:34, Gość:

Piszesz Pan aby antykatolickie frustrację pokazać? Może bez hejtu i na temat.

6 lipca, 12:10, Gość:

Wszystko na temat. A trochę hejtu sadystom katolikom nie powinno robić różnicy cierpienie bowiem jak mawiała matka (nie wiem czy nią była) Teresa i JPII zbliża do Chrystusa. Więc w czym problem?

6 lipca, 12:59, grzeg:

@Grajdół, @Gość

Udzielę wam prostej rady - dalibyście sobie raz spokój z tym antykatolickim fanatyzmem. Czy macie tak zamulone umysły, że ZAWSZE musicie? Spróbujcie się choć nieco wyzwolić.

To dobra, korzystna rada. A czy z niej skorzystacie, to już wasza sprawa.

6 lipca, 17:04, Rudy z Budy:

Nieprawda jest ze Trasa Lagiewnicka zostala zrobiona pod czarnych. natomiast faktem jest ze trasa Lagiewnicka zostala zbudowana dla Machlojskiego aby mogl latwo i szybko dojezdzac ze swojego palacu w Lagiewnikach do nowego krytego basenu plywckiego ktory powstal przy jednostce wojskowej w Pychowicach. Machlojski chodzi sie tam kapac piec razy w tygodniu i wtedy basen jest zamykany dla postronnych osob i on tam plywa w towarzystwie Tajstra. Pozniej z Tajstrem jada, pod eskorta policji, do palacu Machlojskiego w Lagiewnikach gdzie pija koniak, pala cygara i sie smieja z durni ktorzy go na burmistrza wybrali. Licza te kase ktora wplywa na ich konta, w tym roku oficjalnie Machlojskiemu przybylo 500 tysiecy zlotych na konto oszczednosciowe. To ile on zarabia bo przeciez palac trzeba utrzymac, roznych sluzacych i ogrodnikow oraz cala inna obsluge.

Pod eskortą policji to jeżdżą inne machlojskie o ile akurat nie latają.

R
Rudy z Budy
6 lipca, 7:47, Grajdół Kraków:

Nie chodzi o to czy dobrze czy źle tylko o przyczyny i skutki polityki komunikacyjnej. Przyczyna tkwi w doborze ludzi, którzy nie mają wizji tylo prostacki tani plan na utrudnianie życia mieszkańcom przez znaki zakazu i zasieki na drogach jak dołożymy zagęszczanie zabudowy otrzymamy armagedon komunikacyjny (w Krakowie jest coraz gorzej) Nie ma natomiast wizji rozwju miasta. Narysowali jakieś 25 lat temu jakieś drogi, z których w tym okresie zrealizowano 5% i nic nie zapowiada przybycia nowych. Nie tworzy się sysytem. BO po co trasa Łagiewnicka jak nie zrobią Pychowickiej i tunelu od którego powinni zacząć a zaczęli od części dla czarnych. Żeby ładnie się podjeżdżało pod ich punkty kasowe w Łagiewnikach i to paskudztwo wysadzone na górce imieniem obrońcy pedofilów.

6 lipca, 9:34, Gość:

Piszesz Pan aby antykatolickie frustrację pokazać? Może bez hejtu i na temat.

6 lipca, 12:10, Gość:

Wszystko na temat. A trochę hejtu sadystom katolikom nie powinno robić różnicy cierpienie bowiem jak mawiała matka (nie wiem czy nią była) Teresa i JPII zbliża do Chrystusa. Więc w czym problem?

6 lipca, 12:59, grzeg:

@Grajdół, @Gość

Udzielę wam prostej rady - dalibyście sobie raz spokój z tym antykatolickim fanatyzmem. Czy macie tak zamulone umysły, że ZAWSZE musicie? Spróbujcie się choć nieco wyzwolić.

To dobra, korzystna rada. A czy z niej skorzystacie, to już wasza sprawa.

Nieprawda jest ze Trasa Lagiewnicka zostala zrobiona pod czarnych. natomiast faktem jest ze trasa Lagiewnicka zostala zbudowana dla Machlojskiego aby mogl latwo i szybko dojezdzac ze swojego palacu w Lagiewnikach do nowego krytego basenu plywckiego ktory powstal przy jednostce wojskowej w Pychowicach. Machlojski chodzi sie tam kapac piec razy w tygodniu i wtedy basen jest zamykany dla postronnych osob i on tam plywa w towarzystwie Tajstra. Pozniej z Tajstrem jada, pod eskorta policji, do palacu Machlojskiego w Lagiewnikach gdzie pija koniak, pala cygara i sie smieja z durni ktorzy go na burmistrza wybrali. Licza te kase ktora wplywa na ich konta, w tym roku oficjalnie Machlojskiemu przybylo 500 tysiecy zlotych na konto oszczednosciowe. To ile on zarabia bo przeciez palac trzeba utrzymac, roznych sluzacych i ogrodnikow oraz cala inna obsluge.

g
grzeg
6 lipca, 7:47, Grajdół Kraków:

Nie chodzi o to czy dobrze czy źle tylko o przyczyny i skutki polityki komunikacyjnej. Przyczyna tkwi w doborze ludzi, którzy nie mają wizji tylo prostacki tani plan na utrudnianie życia mieszkańcom przez znaki zakazu i zasieki na drogach jak dołożymy zagęszczanie zabudowy otrzymamy armagedon komunikacyjny (w Krakowie jest coraz gorzej) Nie ma natomiast wizji rozwju miasta. Narysowali jakieś 25 lat temu jakieś drogi, z których w tym okresie zrealizowano 5% i nic nie zapowiada przybycia nowych. Nie tworzy się sysytem. BO po co trasa Łagiewnicka jak nie zrobią Pychowickiej i tunelu od którego powinni zacząć a zaczęli od części dla czarnych. Żeby ładnie się podjeżdżało pod ich punkty kasowe w Łagiewnikach i to paskudztwo wysadzone na górce imieniem obrońcy pedofilów.

6 lipca, 9:34, Gość:

Piszesz Pan aby antykatolickie frustrację pokazać? Może bez hejtu i na temat.

6 lipca, 12:10, Gość:

Wszystko na temat. A trochę hejtu sadystom katolikom nie powinno robić różnicy cierpienie bowiem jak mawiała matka (nie wiem czy nią była) Teresa i JPII zbliża do Chrystusa. Więc w czym problem?

@Grajdół, @Gość

Udzielę wam prostej rady - dalibyście sobie raz spokój z tym antykatolickim fanatyzmem. Czy macie tak zamulone umysły, że ZAWSZE musicie? Spróbujcie się choć nieco wyzwolić.

To dobra, korzystna rada. A czy z niej skorzystacie, to już wasza sprawa.

:]

"Koniec rewolucji w ruchu na moście w centrum Krakowa. Wraca stare. Czy to dobrze?"

Nie, to niedobrze. Niedobrze, że to "stare" wraca tylko na tym moście.

K
Krak

Majchrowski i Kulig powinni beknąć za swoje działania paraliżujące transport w mieście! Szkoda, że tzw. doradcy nie przekonali p. Majchrowskiego do budowy parkingów podziemnych w cenie postoju naziemnego, zamiast zwężać obwodnice w mieście! Ruch wzrósł i koniec z pomysłami z czasów zamknięcia! Koniec z przywilejami władzy - wożenia czterech liter samochodami i parkowaniem u Franciszkanów! Jak zobaczę Majchrowskiego i Kuliga w tramwaju lub autobusie, to może się przekonam do komunikacji miejskiej która również się korkuje!

G
Gość
6 lipca, 7:47, Grajdół Kraków:

Nie chodzi o to czy dobrze czy źle tylko o przyczyny i skutki polityki komunikacyjnej. Przyczyna tkwi w doborze ludzi, którzy nie mają wizji tylo prostacki tani plan na utrudnianie życia mieszkańcom przez znaki zakazu i zasieki na drogach jak dołożymy zagęszczanie zabudowy otrzymamy armagedon komunikacyjny (w Krakowie jest coraz gorzej) Nie ma natomiast wizji rozwju miasta. Narysowali jakieś 25 lat temu jakieś drogi, z których w tym okresie zrealizowano 5% i nic nie zapowiada przybycia nowych. Nie tworzy się sysytem. BO po co trasa Łagiewnicka jak nie zrobią Pychowickiej i tunelu od którego powinni zacząć a zaczęli od części dla czarnych. Żeby ładnie się podjeżdżało pod ich punkty kasowe w Łagiewnikach i to paskudztwo wysadzone na górce imieniem obrońcy pedofilów.

6 lipca, 9:34, Gość:

Piszesz Pan aby antykatolickie frustrację pokazać? Może bez hejtu i na temat.

Wszystko na temat. A trochę hejtu sadystom katolikom nie powinno robić różnicy cierpienie bowiem jak mawiała matka (nie wiem czy nią była) Teresa i JPII zbliża do Chrystusa. Więc w czym problem?

q
qw

Tak to bardzo dobrze, przede wszystkim przestańcie terroryzować miasto rowerami, jak również ograniczać miejsca parkingowe na których miasto zarabia kasę.

g
grzeg

Dość żałosny, bez istotnego znaczenia, trik "piarowski", w celu zduszenia krytyki. Tym, tylko tym kieruje się Majchrowski. DECYDUJĄCA jest absurdalna sytuacja na Dietla.

A co z tym szaleństwem na ul. Grzegórzeckiej? To tylko jeden z innych przykładów.

s
sok z dewotki !

Te wycofywane zmiany nie mają większego sensu, bo cały ruch prywatnych samochodów na terenie miasta i tak będzie musiał być wkrótce zlikwidowany. Tak jak w miastach w Azji, a dokładnie, jak w innych krajach 3-go świata, będzie się można poruszać rowerami, rikszami, albo co najwyżej skuterami.Te wszystkie pyrkawy, dryndy, i wszelkie trumny na kołach będą w nieodległym czasie, czyli bardzo subito do likwidacji na złom. Zresztą, wszyscy nakupili już tyle tego całego badziewia, że i tak by się nie pomieścili. Nic nie pomoże ani poszerzanie jezdni, ani też budowanie kolejnych autostrad i obwodnic.

j
jak_zwykle_bez_hejtu

A kiedy powrot do normalnosci na Meissnera ? I na kilku ulicach w Hucie ??

Z
Zbigniew Rusek

Na Dietla też trzeba przywrócić po 2 pasy w każdym kierunku i kursowanie tam autobusów linii 184 i 484. Aby mogły kursować MUSZĄ być przywrócone pasy ruchu i to pełnowymiarowe (prawy nawet nieco szerszy niż lewy, byt swobodnie mógł jechać wielki autobus przegubowy).

G
Gość

Wzorem części miast europejskich należy wprowadzić myto dla wjeżdżających do Krakowa (dochody z którego przeznaczyć na zakup limuzyn dla urzędników magistratu). I wtedy problemy z korkami się skończą. Nawet aleje będziecie mogli sobie zrobić jednokierunkowe. Oczywiście dla rowerów.

G
Gość
6 lipca, 7:47, Grajdół Kraków:

Nie chodzi o to czy dobrze czy źle tylko o przyczyny i skutki polityki komunikacyjnej. Przyczyna tkwi w doborze ludzi, którzy nie mają wizji tylo prostacki tani plan na utrudnianie życia mieszkańcom przez znaki zakazu i zasieki na drogach jak dołożymy zagęszczanie zabudowy otrzymamy armagedon komunikacyjny (w Krakowie jest coraz gorzej) Nie ma natomiast wizji rozwju miasta. Narysowali jakieś 25 lat temu jakieś drogi, z których w tym okresie zrealizowano 5% i nic nie zapowiada przybycia nowych. Nie tworzy się sysytem. BO po co trasa Łagiewnicka jak nie zrobią Pychowickiej i tunelu od którego powinni zacząć a zaczęli od części dla czarnych. Żeby ładnie się podjeżdżało pod ich punkty kasowe w Łagiewnikach i to paskudztwo wysadzone na górce imieniem obrońcy pedofilów.

Piszesz Pan aby antykatolickie frustrację pokazać? Może bez hejtu i na temat.

Dodaj ogłoszenie