Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Osuwisko na linii tramwajowej do Górki Narodowej? Skarpa "spłynęła" na torowisko

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą rozpoczęła się w lipcu 2020 roku. W pierwszym roku wykonawca – firma Intercor – skupiał się głównie na robotach związanych z budową i przebudową instalacji podziemnych. Inwestycja prowadzona była w mocno zurbanizowanym obszarze, a długość samej linii tramwajowej to 5,5 km. Wymienione zostały wszystkie możliwe sieci podziemne.
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (etap III) na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą rozpoczęła się w lipcu 2020 roku. W pierwszym roku wykonawca – firma Intercor – skupiał się głównie na robotach związanych z budową i przebudową instalacji podziemnych. Inwestycja prowadzona była w mocno zurbanizowanym obszarze, a długość samej linii tramwajowej to 5,5 km. Wymienione zostały wszystkie możliwe sieci podziemne. Anna Kaczmarz / Polska Press
Znów problemy na niedawno oddanej do użytku trasie tramwajowej do Górki Narodowej. Pod wpływem opadów deszczu na torowisko osunęła się skarpa, która nad nim góruje. To niebezpieczne dla ruchu tramwajów i pasażerów. Wykonawca inwestycji ma usunąć problem, możliwe jednak, że skarpy będzie trzeba dodatkowo wzmocnić.

"W związku z zanieczyszczeniem torowiska przy peronach odjazdowych na pętli „Górka Narodowa P+R”, które było spowodowane spłynięciem skarpy wykopu, wykonawca inwestycji został zobowiązany do natychmiastowego podjęcia działań zaradczych" - podają urzędnicy miejscy.

W pierwszej kolejności torowisko zostało oczyszczone z zalegającego błota. Następnym etapem prac naprawczych jest profilowanie uszkodzonej skarpy.

W celu zapobieżenia podobnym problemom w przyszłości, wykonawca analizuje możliwość zastosowania nowego rozwiązania umocnienia skarpy, np. poprzez ułożenie warstwy geokraty wraz z wypełnieniem kruszywem. Wszelkie prace przed realizacją będą konsultowane z projektantem odpowiedzialnym za rozwiązania techniczne.

Skarpa posiadała standardowo stosowane w takich przypadkach umocnienie w postaci odpowiedniego wyprofilowania oraz warstwy humusu z obsianiem trawną. Niestety niesprzyjające warunki pogodowe oraz termin, w którym były prowadzone roboty związane z umocnieniem skarpy, w tym brak ostatecznego porośnięcia umocnienia trawą, spowodowały utratę stabilności umocnienia.

Jak alkohol działa na nasz organizm. Ostrzegamy kierowców

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Osuwisko na linii tramwajowej do Górki Narodowej? Skarpa "spłynęła" na torowisko - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski