Kraków. Pandemia opóźnia budowę Trasy Łagiewnickiej. Nad tunelem między sanktuariami powstanie park [ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej obecnie wykonywane są m.in. nasadzenia drzew i krzewów nad tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Tam zaplanowano obszar parkowy. Anna Kaczmarz/Trasa Łagiewnicka
Trzecia fala pandemii koronawirusa spowodowała opóźnienia na budowie Trasy Łagiewnickiej. Do końca czerwca okaże się, czy trzeba będzie przesunąć termin zakończenia inwestycji wyznaczony na koniec 2021 roku. W ramach prac obecnie wykonywane są m.in. nasadzenia drzew nad tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Tam zaplanowano obszar parkowy.

FLESZ - Czym jest Fundusz Odbudowy i Krajowy Plan Odbudowy?

Trzecia fala pandemii koronawirusa spowodowała, że w okresie od grudnia ubiegłego roku do przełomu marca i kwietnia tego roku część pracowników przebywała na zwolnieniach spowodowanych zakażeniem koronawirusem albo na kwarantannie. To wiązało się ze wstrzymaniem niektórych prac. Były bowiem sytuacje, w których brakowało np. ekipy wykonującej ściany szczelinowe, czy fachowców do obsługi specjalistycznego sprzętu. Nie dopisywała też pogoda, było dużo opadów i dni z niskimi temperaturami. Opracowywany jest program naprawczy, mający na celu nadrobienie robót do końca czerwca. W połowie roku będzie więc ostatecznie wiadomo, czy cała inwestycja będzie mogła zostać zakończona zgodnie z harmonogramem, a więc z końcem 2021 roku, czy termin ten ulegnie przesunięciu

- informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka, realizującej przedsięwzięcie w imieniu miasta.

Tak budowano drogi w Krakowie i Małopolsce w okresie przedwo...

Zaznacza, że wykonawca robót firma Budimex (w konsorcjum z Ferrovial Agroman) otrzymał wytyczne, by priorytetem była przebudowa ulic i budowa nowych układów drogowych w sąsiedztwie Trasy Łagiewnickiej. W tym przypadku ma nie być opóźnień i ul. Rostworowskiego oraz okoliczne ulice na Ruczaju mają być w pełni gotowe w wakacje, ul. Zakopiańska - we wrześniu, natomiast ulice Zbrojarzy, Ludwisarzy, Turonia - na przełomie września i października.

Do końca roku ma powstać budowana w ramach inwestycji linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Ruch tramwajowy będzie mógł jednak na niej zostać uruchomiony razem z oddaniem do użytku nowej drogi, bowiem całość ma obsługiwać wspólny systemy zabezpieczenia (w tym w tunelach).

W ramach przedsięwzięcia prowadzone są obecnie m.in. prace związane z nasadzaniem drzew nad tunelem o długości ok. 700 metrów w rejonie Białych Mórz, a więc na terenie, który połączy sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Tam powstaje też podziemny przystanek tramwajowy, z którego będzie można przejść do sanktuariów w otoczeniu zieleni, drzew i krzewów. W pierwszej kolejności rozpoczęto tam nasadzanie brzóz i sosen. Efekty rozpoczętych właśnie prac mają być widoczne za około 2-3 miesiące.

- Docelowo przestrzeń nad tunelem ma mieć charakter parkowy i będzie służyła jako miejsce wypoczynku dla mieszkańców i osób odwiedzających pobliskie sanktuaria - informuje Krzysztof Migdał.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej nasadzonych zostanie prawie 2,5 tys. drzew oraz 7 tys. krzewów.

Zieleń oraz obiekty rekreacyjne (m.in. boiska, place zabaw) zaplanowano także nad tunelem, o długości ponad 500 metrów, budowanym na odcinku od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową. Tam prace mają trwać do końca roku.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

W ramach zadania powstają także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną. Konstrukcja kładki jest stalowa, a podłoże dla pieszych i rowerzystów będzie wykonane z żelbetu.

Kładka powstaje w miejscu skrzyżowania ul. Ruczaj i Pszczelnej. Tam wyznaczono jeden z węzłów w ramach Trasy Łagiewnickiej. Przy obu ulicach jest dużo nowych osiedli. Konsultacje z mieszkańcami wykazały, że potrzebne jest nowe skomunikowanie tych rejonów. Stąd powstała koncepcja kładki dla pieszych i rowerzystów.

Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Pandemia opóźnia budowę Trasy Łagiewnickiej. Nad tunelem między sanktuariami powstanie park [ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE] - Gazeta Krakowska

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek
10 maja, 19:22, Gość:

NIe pandemia tylko fatalna organizacja. Nazywajmy rzeczy po imieniu.

Zgadza się. Jak można było pozwolić na rozgrzebanie jednocześnie całej trasy. Prace powinny skupić się na błyskawicznym oddaniu w pierwszej kolejności skrzyżowań z Zakopiańską i Turowicza, a później mogli robić sobie resztę, ale lepiej sparaliżować ruch w mieście na kilka lat. Nadzór ze strony miasta - zerowy.

A
Andrzej Szydłowski
10 maja, 20:12, Andrzej Szydłowski:

20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most.Skutek braku wjazdu na most od Podgórskiej, to między innymi nadmiernie obciążone rondo Grzegòrzeckie . Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestycji,

11 maja, 8:31, Gość:

ale kto wy czekacie? konkretnie kto? pistrole?

Pistrol to ty pisiorze ,słoiku!

G
Gość
10 maja, 19:22, Gość:

NIe pandemia tylko fatalna organizacja. Nazywajmy rzeczy po imieniu.

pisdziadostwo

G
Gość
10 maja, 20:12, Andrzej Szydłowski:

20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most.Skutek braku wjazdu na most od Podgórskiej, to między innymi nadmiernie obciążone rondo Grzegòrzeckie . Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestycji,

ale kto wy czekacie? konkretnie kto? pistrole?

G
Gość

zaczyna sie pistrolowanie. najlepiej nic nie budowa tylko koscioły. kiedy ksieża oddadzą parki w centrum miasta nielegalnie przywłaszczone?

K
Karol

Czy teren gdzie ma powstać park jest terenem miejskim czy kościelnym ?Żeby się potem nie okazało, że za grube pieniądze podatników ma być być teren zagospodarowany, a kościelne dewoty będą sprzedawać bilety wstępu, albo zrobią sobie jakaś drogę krzyżową. Jak się ludzie będą burzyć, to kiecmany ogrodzą teren jak w parku Kurka . Ja tylko czekam kiedy w Łagiewnikach zaczną się przymusowe wysiedlenia.

n
no
10 maja, 19:22, Gość:

NIe pandemia tylko fatalna organizacja. Nazywajmy rzeczy po imieniu.

Hahaa i to bardzo !

A
Andrzej Szydłowski

20 lat minęło od wybudowania mostu Kotlarskiego. Od ul. Zabłocie jest wjazd i zjazd, natomiast od ul Podgórskiej po 15 latach wybudowano zjazd w Podgórską, a 20 lat czekamy na wjazd na most.Skutek braku wjazdu na most od Podgórskiej, to między innymi nadmiernie obciążone rondo Grzegòrzeckie . Prezydent Jacek Majchrowski przed każdymi wyborami obiecuje dokończenie,nieskończonej inwestycji,lecz nie dotrzymuje słowa. Jak można władzy wierzyć skoro przez 20 lat nie mogą dokończyć zaplanowanej 24 lata temu inwestycji,

G
Gość

NIe pandemia tylko fatalna organizacja. Nazywajmy rzeczy po imieniu.

Dodaj ogłoszenie