Nasza Loteria

Kraków. Pociągi niszczejące na bocznicy w Bieżanowie przejdą modernizację [ZDJĘCIA]

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Stojące na bocznicy w Krakowie pociągi ED74 będą remontowane. Spółka PKP Intercity podpisała umowę na modernizację niszczejących składów.

Kontrakt na blisko 275 mln złotych trafił do konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” i PESA Bydgoszcz. Na zmodernizowanie 14 pociągów wykonawca ma 4 lata, ale pierwsze dwa pojazdy powinny wyjechać na tory już w 2021 roku.

- Zmodernizowane składy ED74 w istotny sposób wzmocnią naszą flotę i przyczynią się do dalszego podnoszenia standardu usług PKP Intercity, oraz komfortu podróżowania. Będą wygodne i dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów - zapewnia Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

To o tyle interesujące, że jeszcze nie tak dawno pociągami stojącymi na bocznicy w Krakowie PKP Intercity się nie interesowało. Kilkunastoletnie pojazdy niszczały w Bieżanowie, stały się też miejscem działań wandali, a spółka kolejowa uważała, że nie spełniają one standardów pozwalających na ich udostępnianie pasażerom.

Jak teraz informuje PKP Intercity, „podczas modernizacji pojazdy przejdą istotne zmiany, które podniosą standard składów tak, aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania pasażerów”. W odnowionych pociągach pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. W każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego i maszyny z napojami i przekąskami.

WIDEO: Barometr Bartusia: Ekonomiści są niepotrzebni i mogłaby nami rządzić małpa?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
ST44-2020
Zmienisz człowieku ten tytuł na poprawny, czy dalej będziesz się kompromitował? W zawodzie dziennikarza twarz traci się tylko raz... :P
G
Gość
Zastanawia mnie jedno - jeśli były przystosowane do ruchu lokalnego to dlaczego były wykorzystywane w ruchu dalekobieżnym? Przecież łatwiej było przeprowadzić remont bieżący zamiast przebudowy.
g
gosc
Sprywatyzować i już po problemie. Plusy :

- Brak stołków dla Misiewiczów.

- Dopłaty ciągłe z budżetu.

- Sprawne przewozy pasażerskie.

...
p
pekape
Podobno mają też być automaty do robienia loda...
g
gumowa pała
i tak se po prostu wezmą i wydadzą 275 mln na coś, czego można było uniknąć zarządzając sprawnie tym taborem. I tak zupełnie na serio nikt za to nie poniesie personalnej odpowiedzialności? Nikt?
S
ST44-2020
Panie Redaktorze... Proszę sobie zanotować w swoim hipsterskim iPhonie: Zakład PKP Inertcity, Kraków Prokocim. A nie jakaś bocznica w bieżanowie.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski