Kraków. Postępują prace związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa linii tramwajowej Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Intensywne prace prowadzone są m.in. w rejonie ulic Opolskiej i Pachońskiego. ZIM Kraków
Trwa budowa linii tramwajowej Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Intensywne prace prowadzone są m.in. w rejonie ulic Opolskiej i Pachońskiego. Na odcinku od ul. Słomczyńskiego do ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej powstaje tzw. wanna betonowa, po której będzie poruszać się tramwaj w rejonie zabudowy mieszkaniowej. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postęp prac.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Nie tylko pogoda zachęca do spacerów ale też fakt, że z dnia na dzień widać postępy na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej

- podkreślają w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Kraków. Linia tramwajowa do Górki Narodowej. 10 miesięcy bud...

Wyliczają tam, że w ramach inwestycji m.in. postępuje budowa południowej części kanału technicznego na ul. Opolskiej, powstają też kolejne zbrojenia kładki dla pieszych w rejonie ul. Szopkarzy.

- Postępy widoczne są też na budowie przy ulicy Pachońskiego, szczególnie w rejonie ronda Siewna/Mackiewicza, gdzie już zapowiedziano początek jego likwidacji. Budowana jest także druga część tzw. wanny od ulicy Słomczyńskiego do ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej. Tam trwają prace zbrojeniowe nowej konstrukcji - dodają w ZIM.

Przypomnijmy, że linia tramwajowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona.

Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic: Pachońskiego, Siewnej i Bociana. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Zgodnie z kontraktem wykonawca ma 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Postępują prace związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie