Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przedłużają się roboty na ulicy Wielickiej. Nie widać końca utrudnień w ruchu

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Na przebudowywanej ul. Wielickiej regularnie tworzą się korki
Na przebudowywanej ul. Wielickiej regularnie tworzą się korki Andrzej Wiśniewski
Deweloper nie radzi sobie z przebudową newralgicznego skrzyżowania. Prace potrwają dłużej niż zapowiadano. A cierpią na tym kierowcy i pasażerowie MPK.

Piętrzą się problemy wokół przebudowy skrzyżowania ul. Wielickiej z Malborską. Roboty, za które odpowiada jeden z krakowskich deweloperów (Sento), miały zakończyć się w tym roku. Ale potrwają prawdopodobnie przynajmniej kilka miesięcy dłużej, co oznacza ciąg dalszy dużych utrudnień komunikacyjnych w Podgórzu.

- Zgodnie z przedstawionym harmonogramem deweloper wykazuje opóźnienia w pracach - przyznają wprost pracownicy Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Jako powód opóźnień wymieniają „braki w inwentaryzacji infrastruktury podziemnej”.

- Według naszej oceny prace potrwają do drugiego kwartału przyszłego roku - zaznaczają urzędnicy. Konkretnej daty nie podają.

Krakowski Zakrzówek na przestrzeni lat. Zobacz, jak się zmie...

Przypomnijmy, że pierwsze roboty na ul. Wielickiej - na odcinku między wjazdem na boiska treningowe Cracovii a skrzyżowaniem ul. Malborską - rozpoczęły się już w czerwcu. Właśnie w tym rejonie deweloper Sento buduje bloki mieszkalne. W ramach tej inwestycji - na podstawie umowy z ZDMK (wcześniej ZIKiT) - ma na własny koszt m.in. wybudować dodatkowy pas służący do skrętu w ulicę Malborską. Poszerzony ma zostać też przystanek tramwajowo-autobusowy „Kabel”, by był bezpieczniejszy i bardziej komfortowy dla pasażerów MPK.

Cała inwestycja - zgodnie z wspomnianą umową - jak podkreślają urzędnicy miejscy powinna zakończyć się w przyszłym miesiącu. Ale tak się nie stanie. A radni z Podgórza podkreślają, że od samego początku były z nią problemy. - W wakacje zwężony został pas na ul. Wielickiej, już wtedy tworzyły się wielkie korki, a na placu budowy niewiele się działo. Dopiero we wrześniu mogliśmy zaopiniować projekt tej rozbudowy - mówi Jacek Młynarz, członek zarządu Dzielnicy XIII Podgórze.

- Nie ukrywam, że jestem bardzo zaniepokojony tempem prowadzenia tej inwestycji, która bardzo komplikuje życie nie tylko kierowcom, ale również pasażerom komunikacji miejskiej - zaznacza Jacek Młynarz.

Przez to, że na poszczególnych fragmentach ul. Wielickiej (w kierunku Bieżanowa) kierowcy mogą poruszać się tylko jednym pasem, w Podgórzu tworzą się regularnie wielkie korki. Tkwią w nich również zastępcze autobusy numer 703, uruchomione w zamian za tramwaje. Obecnie trwa bowiem też przebudowa torowiska w rejonie skrzyżowania ul. Wielickiej z Dworcową, co jeszcze bardziej komplikuje sytuację komunikacyjną w tej części miasta.

W firmie deweloperskiej Sento nie zdołali wczoraj odpowiedzieć nam na pytania dotyczące opóźnień w przebudowie tej jednej z najważniejszych krakowskich ulic. Z kolei w ZDMK nie wiedzą czy w ogóle nałożą jakieś kary umowne na dewelopera, przez którego problemy ze sprawnym przejazdem mają tysiące mieszkańców.

- Po zrealizowaniu umowy przez dewelopera nasz dział prawny przeanalizuje, czy są podstawy do naliczenia kar umownych - informują pracownicy biura prasowego ZDMK.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Koniec z plastikiem - za 3 lata będzie nielegalny

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski