Kraków. Siedem firm zgłosiło się do budowy linii tramwajowej...

Kraków. Siedem firm zgłosiło się do budowy linii tramwajowej Meissnera-Mistrzejowice

Zdjęcie autora materiału
Piotr Ogórek

Aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Nowa linia tramwajowa będzie przechodzić przez rondo Młyńskie

Nowa linia tramwajowa będzie przechodzić przez rondo Młyńskie ©Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press

Siedem firm zgłosiło się do dialogu konkurencyjnego na budowę linii tramwajowej z Meissnera do Mistrzejowic. Linia ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Właściwy dialog, do którego zostaną dopuszczone trzy firmy, potrwa ok. 15 miesięcy, a firma która po nim zostanie wyłoniona wybuduje linię i będzie jej operatorem. Miasto będzie płacić za dostęp do niej.
Nowa linia tramwajowa będzie przechodzić przez rondo Młyńskie

Nowa linia tramwajowa będzie przechodzić przez rondo Młyńskie ©Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press

Kraków planuje zrealizować budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap IV w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Zadaniem wykonawcy będzie budowa i utrzymanie linii tramwajowej łączącej ulicę Janusza Meissnera z Mistrzejowicami. Obecnie prowadzony będzie dialog konkurencyjny, do którego zgłosiło się siedem podmiotów.

Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona wybuduje odcinek sieci tramwajowej (około 4,5 km) od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, zrealizuje 940-metrowy tunel pod rondem Polsadu. Umowa z nią zostanie zawarta na okres 24 lat (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa, 20 lat – eksploatacja). Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie „opłaty za dostępność”, po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji.

Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym został złożony przez:

1) NDI Projekt 101 Sp. z o.o.,
2) VARDUN Sp. z o.o.,
3) Via North Sp. z o.o.,
4) Emsworth Investments Sp. z o.o.,
5) Mota-Engil Central Europe PPP Roar Sp. z o.o.,
6) Konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o. (partner), FBSerwis S.A. (partner),
7) Konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).

Spośród tych firm, zostaną wybrane trzy, które wezmą udział w dalszej części postępowania. To z nimi będą prowadzone negocjacje dotyczące warunków finansowych. Firmy, które złożyły wniosek będą sprawdzane pod kątem posiadanego doświadczenia, kadry inżynierskiej, możliwości finansowych.

Jesienią zeszłego roku ZIKiT prowadził tzw. dialog technologiczny, w którym sprawdzał, czy na rynku jest zainteresowanie realizacją projektu PPP. Do dialogu zgłosiło się wtedy 7 wykonawców: Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut Anonim Sikreti S.A. Oddział w Polsce, Colas Project, Budimex S.A., NDI S.A., STRABAG sp. z o.o., ZUE S.A., Mota-Engil Central Europe S.A., które po przeprowadzonym postępowaniu potwierdziły dalsze zainteresowanie projektem.

Szacuje się, że koszty budowy linii Meissnera-Mistrzejowice wyniosą ok. 375 mln złotych (wg projektu koncepcyjnego).

ZOBACZ KONIECZNIE:





Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Komentarze (14)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wyczuwam wałki, przekręty i gigantyczne kłopoty!!!

Zty (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Będzie więcej problemów niż pożytku z tego "partnerstwa"

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wolałbym, gdyby ta linia nie powstała w ogóle.

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

Wolałbym, gdyby w ogóle nie wybudowano tam tramwaju, ponieważ - jak mówią wtajemniczeni - powstałby on kosztem autobusów, a to jest niedopuszczalne. Autobusy kursują zbyt rzadko, więc trzeba dodać...rozwiń całość

Wolałbym, gdyby w ogóle nie wybudowano tam tramwaju, ponieważ - jak mówią wtajemniczeni - powstałby on kosztem autobusów, a to jest niedopuszczalne. Autobusy kursują zbyt rzadko, więc trzeba dodać autobusów oraz wreszcie dać im pierwszeństwo na sygnalizacjach (zlikwidować "czerwone fale" dla autobusów i wybudować przejścia podziemne pod jezdniami, którymi kursują autobusy) a tramwaje - do piachu. Tramwajów już jest w Krakowie za dużo i niedługo dojdzie do tego, że ktoś, kto woli autobus od tramwaju, nie będzie mógł mieszkać w Krakowie. Precz z tramwajami. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Maniak

Krak (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

Ty widzę bredzisz w kółko o tym samym Zwiększ dawki leków bo póki co nie działają

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
He ehe

gryzmoł (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

My , krakowianie , wolimy tramwaje . Miłośnicy autobusów , możecie zmienić adres .


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ehe he

pierdzismoł (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

...ty srakowianin!!!!.....słoma z bytów ci wystaje....i mućkę na balkonie zaparkowałeś....


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
He ehe

gryzmoł (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Umiesz po polsku pisać , słoiku ?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
I tak wygra ZUE ;P

Tory beda do remontu za 5 lat (gość)

Zgłoś naruszenie treści

.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
czyżby

krakauer (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Przyśpieszenie przed wyborami ?


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
linia

zorro (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

ta linia to efekt megalomanii pewnego włodarza miasta z tego regionu...jego ego sięga stąd aż do Zatoki Gdańskiej....ludzie na konsultacjach w sprawie tej linii byli zdecydowanie przeciw.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
linia

zorro (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Dokładnie, niestety niektórzy włodarze miasta to megalomani słuchający tylko własnego ego...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Jakaś taka pokracznie krótka ta linia !

opserfer (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

Ale będą zajebiste korki na Meissnera i skrzyżowaniu z Jana Pawła 2/Lema !!! A może by tak matoły przebudowali Lema, pociągnęli tramwaj pod Arenę, dalej przez pola i Wisłę do Nowohuckiej a potem...rozwiń całość

Ale będą zajebiste korki na Meissnera i skrzyżowaniu z Jana Pawła 2/Lema !!! A może by tak matoły przebudowali Lema, pociągnęli tramwaj pod Arenę, dalej przez pola i Wisłę do Nowohuckiej a potem Saską w kierunku Prokocimia. Byłoby idealne połączenie południowej i północnej części miasta !zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Xmen

Chłopok (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Ku temu docelowo to zmierza...na razie nalezalo powalczyc z ludzmi o drugim imieniu: nie da sie potemu ze nie i juz

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Majchrowski von

Obywatel (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Ja też.jestem chętny płacić za.dostęp do Krakowa....

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
To juz zadanie dla nowej prezydent

Burmistrz Nowej Huty (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

podobnie jak budowa metra z Bronowic wiadukt przez ul.Piastowska,Krolewska,Basztowa,Dworzec Glowny,Rondo Mogilskie,Pilotow,Bora Komorowskiego,Wislicka,DH Wanda,Rondo Kocmyrzowskie,Plac Centralny do...rozwiń całość

podobnie jak budowa metra z Bronowic wiadukt przez ul.Piastowska,Krolewska,Basztowa,Dworzec Glowny,Rondo Mogilskie,Pilotow,Bora Komorowskiego,Wislicka,DH Wanda,Rondo Kocmyrzowskie,Plac Centralny do Kombinatu STP czyli po trasie o najwiekszej liczbie pasazerow a nie po terenach przyleglych do prywatnej uczelni czy zadupiach developerskichzwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?