Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Sześć ofert na dokończenie budowy drogi S7 Widoma - Kraków. Najtańsza za ponad 1,2 mld zł

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że sześć firm i konsorcjów złożyło oferty do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma – Kraków.
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że sześć firm i konsorcjów złożyło oferty do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma – Kraków. GDKiA
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że sześć firm i konsorcjów złożyło oferty do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Najtańszą ofertę złożył Intercor z Zawiercia, ponad 1 mld 254 mln 606 tys. zł, najdroższą konsorcjum firm Budimex i Strabag, 1mld 813 mln 635 tys. zł. Teraz rozpoczęło się sprawdzanie nadesłanych ofert.

FLESZ - Polskie autobusy najlepsze w UE

W przetargu wpłynęły oferty firm:

  • - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 1 254 606 159,54 zł;
  • - Konsorcjum: Gulermak i Mosty Łódź - 1 545 681 714,00 zł,
  • - Mirbud Kobylarnia - 1 666 999 999,99 zł,
  • - Polaqua - 1 693 945 779,47 zł,
  • - Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe i PORR - 1 696 101 725,00 zł,
  • - Konsorcjum: Budimex i Strabag, cena brutto 1 813 635 000,00 zł.
Intensywne prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej prowadzone są m.in. w rejonie ul. Zakopiańskiej.

Kraków. Pozimowe przyspieszenie na budowie Trasy Łagiewnicki...

Zadaniem wykonawcy będzie m.in.:

  • - Kontynuacja projektowania dwujezdniowej drogi ekspresowej, wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. W przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, jego następca będzie zobowiązany do uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń.
  • - Budowa drogi ekspresowej o długości ok. 18,3 km, czterech węzłów drogowych, obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych i technologicznych, murów oporowych, przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową.
  • - przebudowa istniejących obiektów inżynierskich, sieci dróg (zjazdów, ulic), infrastruktury tramwajowej i kolejowej, sieci i urządzeń melioracyjnych.
  • - budowa i przebudowa chodników dla pieszych, ścieżek rowerowych, oświetlenia ulicznego, infrastruktury technicznej.

Przewidziana jest również budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.

Wszystkie prace wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zgodnie z wymaganiami przetargowymi mają być ukończone w terminie nie dłuższym niż:

  • - Odcinek nr 1 zamiejski – 25 miesięcy od daty zawarcia umowy,
  • - Odcinek nr 2 miejski - 34 miesiące od zawarcia umowy,
  • - Odcinek nr 3 Kocmyrzowska (od styku projektowanego węzła Grębałów do skrzyżowania z ul. Kantorowicką, bez przebudowy skrzyżowania) - 34 miesiące od uruchomienia Opcji.

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie terminu dla odcinka nr 2 miejskiego o 3 miesiące.

Przypomnijmy, że 4 grudnia 2020 r GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) w związku z brakiem należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac na odcinku S7 Widoma – Kraków.

20 lipca 2020 r. została wydana zgoda na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przez Wojewodę Małopolskiego i tydzień później GDDKiA przekazała wykonawcy plac budowy. W związku z tym, że przez następne ponad dwa miesiące prowadzono wyłącznie roboty przygotowawcze i to w niezadawalającym zakresie 5 października 2020 r. inżynier kontraktu, z ramienia firmy nadzorującej prace wezwał wykonawcę, firmę Webuild (dawniej Salini), do poprawy. Nadzór stwierdził, że wykonawca nie wykonuje lub nienależycie wykonuje zdania objęte umową. 8 października 2020 r. Oddział GDDKiA w Krakowie wezwał wykonawcę do należytego wykonywania obowiązków i usunięcia w ciągu 30 dni od doręczenia pisma, wszystkich zaistniałych nieprawidłowości, podkreślając, że dalsza zwłoka w realizacji robót spowoduje niedotrzymanie terminu na ukończenie prac, określonego w umowie.

- Od przekazania placu budowy do grudnia 2020 r. na odcinku od Widomej do węzła Kraków Nowa Huta wykonawca nie przedstawił harmonogramu, który zapewnił by realizację robót w terminie i prowadził wyłącznie prace przygotowawcze. Wycięto ok. 90 proc. drzew, częściowo odhumusowano obszar pod drogi dojazdowe i również częściowo wykonano dojazdy do terenu budowy. Nie rozpoczęto żadnych prac drogowych ani mostowych na trasie głównej. Pomimo wezwań do poprawy wykonawca nie zmobilizował ani niezbędnej ilości pracowników, ani potrzebnego sprzętu. Dalsze kontynuowanie prac w takim tempie nie pozwoliłoby na wykonanie inwestycji w terminie określonym w umowie, stąd też decyzja o jej rozwiązaniu - wyjaśniają w GDDKiA.

Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami GDDKiA niezwłocznie po zinwentaryzowaniu wykonanych robót i przygotowaniu materiałów przetargowych wysłała ogłoszenie do Dziennika Urzędowego UE 23 grudnia 2020 r. Otwarcie ofert nastąpiło 15 marca 2021 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Sześć ofert na dokończenie budowy drogi S7 Widoma - Kraków. Najtańsza za ponad 1,2 mld zł - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski