Kraków. Tak powstają nowe estakady kolejowe w środku miasta [ZDJĘCIA]

Piotr TymczakZaktualizowano 
Postępują prace na największej inwestycji kolejowej w Krakowie. PKP PLK, na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów, budują dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych. Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny nasyp kolejowy, który zastąpią nowoczesne estakady.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” obejmuje prace modernizacyjne w samym centrum Krakowa o wielobranżowym zakresie i wysokim stopniu złożoności.

Inwestycja obejmuje przebudowę czterech stacji: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów,
Kraków Bieżanów; przebudowę czterech przystanków: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie; budowę dwóch nowych przystanków: Kraków Grzegórzki – ul. Grzegórzecka/Dietla, Złocień – ul. Złocieniowa.

Nowe tory i obiekty inżynieryjne to: dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, 850 m linii kolejowej na estakadzie – od ul. Kopernika do ul. Miodowej, dwa dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą, dwa Lokalne Centra Sterowania.

W ramach przedsięwzięcia na odcinku od ul. Miodowej do ul. Kopernika zlikwidowany zostanie nasyp kolejowy, który zastąpią estakady. Dzięki temu nowa przestrzeń połączy Grzegórzki z Kazimierzem.

Czytaj także

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
ARTEMUD MUZIK

Niech zrobią sensowne

WYSOKIE

Żeby 5-6 metrowe TIRy się zmieściły

Takie same estakady przy ul. Kijowska w Warszawie

🤡 i żeby nie były takie jak tunel przy dworcu Warszawa zachodnia

🤤 gdzie miały TIRy przejeżdżać a się nie mieszczą

😲 Lub tunel 😨 na dworcu Warszawa centralna gdzie nowe pociągi nie Mieszczą się 😛😛😛

s
siusiak w estakadę

Kiedy koniec remontu Myślenickiej?

G
Gość

Niech mi pokażą te nowe inwestycje drogowe i te estakady. Nawet komunikacja zbiorowa już nie działa ZDMK będzie robił mapki Krakowa dla mieszkańców bo ruch to zdrowie hahaha Zarząd dróg miasta będzie mapki rozdawać na piesze wędrówki jak w filmie Bareji

G
Gość

To cała prawda o Krakowie. Dopóty tu będzie rządził Majchrowski_development i z tą bandą urzedasów pod jego skrzydłami będzie tylko gorzej. Po tylu latach on totalnie stracił kontakt z rzeczywistością. Najpierw zabudowali ścisłe centrum masta do granicy możliwości teraz oburzenie na ludzi że mają samochód. Dodam iż sam staram się jak najmniej jeździć autem prywatne.

G
Gość
2019-08-13T17:43:53 02:00, Gość:

Ja czytam te artykuły o wyremontowanych mostach w Krakowie nowych kładkach które mają powstać na Wiśle, inwestycji na królewskiej to mam wrażenie że dziennikarze piszą o jakimś innym mieście. Remonty mostów tylko kolejowych w dodatku wszystkie naraz prowadzone dość że utrudniają drastycznie poruszanie się po mieście to absolutnie nie wpłyną na poprawę jakości przemieszczania się.Tymczasem obwodnicy północnej Krakowa jak nie było tak nie ma , w związku z czym turyści jadący w na południe wpadają na al 29go listopada i stoją w gigantycznych korkach. Dodam iż w ramach "poprawy ruchu" ZDMK dołożył tam dodatkowe światła obok nowo powstałych biurowców. Kolejna genialną myślą inżynierów ruchu Miasta Krakowa było wybudowanie estakady tylko dla tramwajów pod kabel. Dobudowanie choćby 1 pasa dla samochodów odciążyło by potwornie zakorkowane skrzyżowanie Nowohucka-Wielicka i poprawiło dojazd do południowej części Krakowa. Która to jest dramatycznie oddzielona od północnej części to torowiskiem to Wisłą.Na Skrzyżowaniu Nowohucka-Wielicka miałbyć punkt przesiadkowy z peronu ale nie będzie ponieważ wiekszość tramwajów jedzie przez wspomnianą wcześniej estakadę tak więc trzeba się najpierw oddalić od centrum i przejechać 2 przystanki w kierunku Kabla tramwajem potem dojść na przystanek i przesiąść się na inny trawaj jadący w kierunku centrum miasta. Na potęgę montuje się metalowe słupki wzdłuż drogi, plastikowe ograniczniki jazdy które drastycznie pogarszają jakość jazdy wystarczy 1 śmieciarka zbierająca kosze i korek gotów wszystkie samochody stoją za nie mogąc jej ominąć.

2019-08-13T17:51:38 02:00, Gość:

Przeorganizowano ruch w centrum tak że kierowcy kręcą się w kółko w meandrach zakazów i nakazów, zamiast jechać 300 metrów robisz 1, 5km to chyba w związku z programem Kraków Bez Smogu hahaha. Dodam że pieniądze wydają na debilne pomysły ze słupkami a w Krakowie spora ilość dróg powinna być natychmiastowo wyremontowana na nich też potraią zamontować to badziewie nie bacząc na stan nawierzchni.

A może coś dla rowerzystów nasza ścieżka rowerowa Bulwarami wiślanymi puszczona jest wzdłuż ławeczek z których piesi wchodzą bezpośrednio pod rowery a przejazd na dąbiu jest przeznaczony dla pieszych i można dostać tam mandat.

G
Gość
2019-08-13T17:43:53 02:00, Gość:

Ja czytam te artykuły o wyremontowanych mostach w Krakowie nowych kładkach które mają powstać na Wiśle, inwestycji na królewskiej to mam wrażenie że dziennikarze piszą o jakimś innym mieście. Remonty mostów tylko kolejowych w dodatku wszystkie naraz prowadzone dość że utrudniają drastycznie poruszanie się po mieście to absolutnie nie wpłyną na poprawę jakości przemieszczania się.Tymczasem obwodnicy północnej Krakowa jak nie było tak nie ma , w związku z czym turyści jadący w na południe wpadają na al 29go listopada i stoją w gigantycznych korkach. Dodam iż w ramach "poprawy ruchu" ZDMK dołożył tam dodatkowe światła obok nowo powstałych biurowców. Kolejna genialną myślą inżynierów ruchu Miasta Krakowa było wybudowanie estakady tylko dla tramwajów pod kabel. Dobudowanie choćby 1 pasa dla samochodów odciążyło by potwornie zakorkowane skrzyżowanie Nowohucka-Wielicka i poprawiło dojazd do południowej części Krakowa. Która to jest dramatycznie oddzielona od północnej części to torowiskiem to Wisłą.Na Skrzyżowaniu Nowohucka-Wielicka miałbyć punkt przesiadkowy z peronu ale nie będzie ponieważ wiekszość tramwajów jedzie przez wspomnianą wcześniej estakadę tak więc trzeba się najpierw oddalić od centrum i przejechać 2 przystanki w kierunku Kabla tramwajem potem dojść na przystanek i przesiąść się na inny trawaj jadący w kierunku centrum miasta. Na potęgę montuje się metalowe słupki wzdłuż drogi, plastikowe ograniczniki jazdy które drastycznie pogarszają jakość jazdy wystarczy 1 śmieciarka zbierająca kosze i korek gotów wszystkie samochody stoją za nie mogąc jej ominąć.

Przeorganizowano ruch w centrum tak że kierowcy kręcą się w kółko w meandrach zakazów i nakazów, zamiast jechać 300 metrów robisz 1, 5km to chyba w związku z programem Kraków Bez Smogu hahaha. Dodam że pieniądze wydają na debilne pomysły ze słupkami a w Krakowie spora ilość dróg powinna być natychmiastowo wyremontowana na nich też potraią zamontować to badziewie nie bacząc na stan nawierzchni.

G
Gość

Ja czytam te artykuły o wyremontowanych mostach w Krakowie nowych kładkach które mają powstać na Wiśle, inwestycji na królewskiej to mam wrażenie że dziennikarze piszą o jakimś innym mieście. Remonty mostów tylko kolejowych w dodatku wszystkie naraz prowadzone dość że utrudniają drastycznie poruszanie się po mieście to absolutnie nie wpłyną na poprawę jakości przemieszczania się.Tymczasem obwodnicy północnej Krakowa jak nie było tak nie ma , w związku z czym turyści jadący w na południe wpadają na al 29go listopada i stoją w gigantycznych korkach. Dodam iż w ramach "poprawy ruchu" ZDMK dołożył tam dodatkowe światła obok nowo powstałych biurowców. Kolejna genialną myślą inżynierów ruchu Miasta Krakowa było wybudowanie estakady tylko dla tramwajów pod kabel. Dobudowanie choćby 1 pasa dla samochodów odciążyło by potwornie zakorkowane skrzyżowanie Nowohucka-Wielicka i poprawiło dojazd do południowej części Krakowa. Która to jest dramatycznie oddzielona od północnej części to torowiskiem to Wisłą.Na Skrzyżowaniu Nowohucka-Wielicka miałbyć punkt przesiadkowy z peronu ale nie będzie ponieważ wiekszość tramwajów jedzie przez wspomnianą wcześniej estakadę tak więc trzeba się najpierw oddalić od centrum i przejechać 2 przystanki w kierunku Kabla tramwajem potem dojść na przystanek i przesiąść się na inny trawaj jadący w kierunku centrum miasta. Na potęgę montuje się metalowe słupki wzdłuż drogi, plastikowe ograniczniki jazdy które drastycznie pogarszają jakość jazdy wystarczy 1 śmieciarka zbierająca kosze i korek gotów wszystkie samochody stoją za nie mogąc jej ominąć.

G
Gość
2019-08-13T10:34:59 02:00, obserwator:

Piękny podpis " Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny nasyp kolejowy, który zastąpią nowoczesne estakady". Ale można też napisać

" Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny, który dotychczas porastało ok. 3 tys drzew. Zastąpią go gigantyczne, betonowe estakady w centrum zabytkowego miasta.

Tak, też żałuję tego nasypu. Miał klimat. Teraz wybetonują i będzie jak kolo Makro.

o
obserwator

Piękny podpis " Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny nasyp kolejowy, który zastąpią nowoczesne estakady". Ale można też napisać

" Obecnie wykonawca usuwa XIX-wieczny, który dotychczas porastało ok. 3 tys drzew. Zastąpią go gigantyczne, betonowe estakady w centrum zabytkowego miasta.

p
pytacz

czyli z bieżanowa do podłęża będą 2 (słownie: dwa) tory? tak jak to było wczesniej?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3