Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaj do Górki Narodowej: rozpoczęli budowę tunelu wzdłuż ulicy Opolskiej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Rozpoczęły się prace związane z wykonywaniem tunelu drogowego w ul. Opolskiej. Obiekt powstaje w ramach budowy nowej linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej.
Rozpoczęły się prace związane z wykonywaniem tunelu drogowego w ul. Opolskiej. Obiekt powstaje w ramach budowy nowej linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. ZIM Kraków
Rozpoczęły się prace związane z wykonywaniem tunelu drogowego wzdłuż ulicy Opolskiej. Obiekt powstaje w ramach budowy nowej linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej.

- Trwa budowa tunelu drogowego wzdłuż ulicy Opolskiej. To jeden z najważniejszych elementów budowy linii szybkiego tramwaju do Górki Narodowej. Prace związane z budową tunelu rozpoczęły się od tworzenia ścian szczelinowych - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Po wykonaniu ścian szczelinowych planowane są dalsze etapy budowy tunelu, który ma być wykonywany metodą odkrywkową. Kolejne prace będą się wiązać z dodatkowymi utrudnieniami w ruchu w tym rejonie. O szczegółach urząd ma informować z odpowiednim wyprzedzeniem.

Tunel wzdłuż ul. Opolskiej, o długości ok. 100 metrów, pozwoli na to, by tramwaj jadąc od strony Krowodrzy Górki do Górki Narodowej (lub w przeciwnym kierunku) bezkolizyjnie przejeżdżał nad ul. Opolską. Samochody będą jeździć w tunelu.

Przy ul. Opolskiej zaplanowano w sumie aż trzy obiekty inżynierskie, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd tramwajom. Powstają tam też dwie estakady. Jedna z nich przeznaczona jest dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej zostanie wzniesiony podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem w ciągu ul. Opolskiej.

Trasa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w sumie będzie miała ponad 5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Zaplanowano trzy parkingi park&ride: przy pętli końcowej "Górka Narodowa", przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć w grudniu 2022 r. Teraz w urzędzie przyznają, że trzeba liczyć się z finalizacją prac w 2023 r. Wartość kontraktową budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej szacowano na 327 mln zł (w tym ok. 151 mln zł z Unii Europejskiej). Niedawno rząd poinformował, że na inwestycję przekazuje dodatkowo prawie 33 mln zł z funduszy unijnych. Obecnie urząd podaje, że koszt przedsięwzięcia to ok. 350 mln zł.

FLESZ - Przemysław Kwiecień o stopach procentowych

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Tramwaj do Górki Narodowej: rozpoczęli budowę tunelu wzdłuż ulicy Opolskiej [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski