Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Urzędnicy chcą jak najszybciej wprowadzić Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania i podwyżki za parkowanie. Powstanie nowa spółka?

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Parkowanie w Krakowie może wkrótce znacząco podrożeć
Parkowanie w Krakowie może wkrótce znacząco podrożeć Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Zarząd Transportu Publicznego zapowiada, że projekt zmian wprowadzi na sesję rady miasta 10 lipca. Na tej samej sesji urzędnicy chcą, aby radni zlikwidowali parkingową spółkę Miejska Infrastruktura i powołali nową, która zajmie się m.in. zmianami klimatycznymi. Jej nazwa to "Klimat-Energia-Odwodnienie".

- Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zawnioskował do komisji infrastruktury Rady Miasta Krakowa o przedyskutowanie i zaopiniowanie projektu uchwały druk nr 430 o śródmiejskiej strefie płatnego parkowania. Planujemy wprowadzić projekt pod obrady na sesji 10 lipca - informuje Sebastian Kowal z ZTP.

Urzędnicy przekonują, że wprowadzenie zmian w strefie jeszcze przed wakacjami jest w interesie mieszkańców Krakowa, "w szczególności w obszarze śródmieścia, a także biorąc pod uwagę, że od 1 maja obowiązuje nowa taryfa biletowa w komunikacji miejskiej". Ustawa umożliwiająca różnicowanie stawek w strefie wejdzie w życie od 5 września. Od tego dnia gminy mogą wdrażać zmiany.

Przypomnijmy, że krakowscy urzędnicy przedstawili propozycję nowych stawek za postój w strefie płatnego parkowania, która teraz będzie w całości nazywać się śródmiejską strefą płatnego parkowania. Miasto podzielono na trzy podstrefy - A, B i C. Za pierwszą godzinę postoju zapłacimy w nich odpowiednio - 9, 7 i 5 zł.

Pływanie pod chmurką? Zobacz, gdzie kiedyś były odkryte base...

Strefa zacznie obowiązywać także w weekendy (sobota i niedziela). Dla mieszkańców stref pozostanie abonament postojowy za 10 zł. Z kolei abonamenty ogólnopostojowe, dla „przyjezdnych” (teraz za 250 zł) wzrosną do 700 (strefa C), 900 (B) i 1200 zł (A). Abonament na wszystkie trzy strefy ma kosztować 1600 zł.

W projekcie zmian w strefie płatnego parkowania (SPP) urzędnicy zaproponowali poszerzenie strefy o Zabłocie oraz osiedle Podwawelskie. Płatne parkowanie zaproponowano także od ulicy Wita Stwosza, przez al. 29 Listopada i Prandoty do ulicy Opolskiej. Radny Łukasz Maślona złożył poprawkę, aby strefa została poszerzona o większą część Grzegórzek, do nasypu kolejowego.

Stara spółka do likwidacji, nowa jednostka do powołania

Na sesji 10 lipca urzędnicy będą chcieli także, aby radni powołali nową spółkę. Niedawno wiceprezydent Andrzej Kulig zapowiedział, że „eksperyment” w postaci spółki Miejska Infrastruktura trzeba zakończyć. Przyznał też, że polityka parkingowa miasta to klęska. Bo tak trzeba wprost nazwać budowę przez MI zaledwie trzech parkingów park and ride w ciągu pięciu lat.

Do rady miasta wpłynął już projekt uchwały od prezydenta Jacka Majchrowskiego, która powołuje nową jednostkę - "Klimat-Energia-Odwodnienie" (KEO). Ma się zajmować systemem odwodnieniowym Krakowa, sprawami związanymi z ochroną klimatu oraz rozwojem sieci 5G.

WIDEO: Krótki wywiad. Maciej Twaróg: Na 70-lecie Huty zamiast festynów chciałbym czegoś, co zostanie na dłużej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski