Przypomnijmy, że zgodnie z planem rozbudowa dworca miała zakończyć się już w lipcu 2016 roku, czyli przed Światowymi Dniami Młodzieży. Jednak w trakcie budowy m.in. zmieniona została koncepcja zorganizowania dojścia od ul. Bosackiej, przy dobudowywanej części dworca, do tunelu „Magda” prowadzącego na perony kolejowe.
Autor: Arkadiusz Maciejowski
- Nowa uzgodniona z PKP trasa dla pieszych do tunelu spowodowała, że konieczne było m.in. wyburzenia znajdującego się obok starego pawilonu handlowego - tłumaczył Marcin Fall, prezes Małopolskich Dworców Autobusowych. I dodawał, że do momentu rozebrania pawilonu, wszelkie prace w południowej części dobudowywanego dworca musiały zostać wstrzymane. - Spowodowało to również bardzo duże utrudnienia logistyczne związane z dostawami materiałów i urządzeń. Zmieniony układ komunikacyjny, wymusił też przeprojektowanie instalacji oraz konieczność dostosowania elewacji do nowego kształtu otoczenia - przekonywał prezes MDA.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?