Kraków. W planach podziemne parkingi pod parkiem przy Karmelickiej i przy Ogrodzie Botanicznym

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Michał Gąciarz
Gminna spółka Miejska Infrastruktura przedstawiła lokalizacje, w których zamierza wybudować parkingi. Wśród nich jest teren przy ul. Karmelickiej, na którym mieszkańcy wywalczyli utworzenie parku.

Paweł Skrzypiec, prezes spółki Miejska Infrastruktura, przedstawił radnym z Komisji Infrastrutury plany budowy parkingów w Krakowie. Wymieniając potencjalne lokalizacje wspomniał m.in. o terenie przy ul. Karmelickiej, gdzie obecnie mieści się parking naziemny, ale mieszkańcy wywalczyli, że ma tam powstać miejski park.

Kraków. Nowy plan budowy parkingów podziemnych i park&ride [...

Prezes Skrzypiec wspomniał, że korzystając z okazji w ramach inwestycji związanej z tworzeniem parku można by też wykonać tam podziemny parking. Przedstawił to jako pomysł do rozważenia.

Na liście parkingów kubaturowych planowanych do budowy przez MI w najbliższych latach znalazły się lokalizacje:

  • przy ul. Żółkiewskiego (w sąsiedztwie Ogrodu Botanicznego) – na ok. 120 miejsc, częściowo podziemny, częściowo naziemny.
  • przy placu Na Stawach - 185 miejsc.
  • przy rondzie Matecznego - ok. 450 miejsc.
  • pod planowanym przystankiem kolejowym na Grzegórzkach - 100-120 miejsc.
  • w rejonie Nowego Kleparza - 220-320 miejsc, dwa warianty zagospodarowania powierzchni nad parkingiem: park albo obiekt komercyjny w przypadku, gdyby parking wybudowała prywatna firma w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Magnes, kultura Gazura

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Wideo

Komentarze 40

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaa

Nie chcemy tu cebulaków w passatach. Samochodem smrodź sobie w domu a nie u w centrum.

j
jan

parkowanie autka to prywatny problem właściciela, kupił-niech się martwi, skoro musi wozić nim swoją d...
natomiast spaliny i hałas to fatalny efekt uboczny auto-obsesji Polaków, której władza publiczna nie powinna folgować
dlatego auta na aut!!!!!!!!!!!!!!!!

n
n

Przytnie się troche korzenie starych drzew, oraz będzie darmowe ogrzewanie spalinami do szklarni. Jest to unikalny pomysł na światową skale.

y
yiu

Taki sam prezent jak dla właścicieli Galerii Krakowskiej parking nad peronami .
W zezwoleniu na budowę galerii był warunek budowy naziemnego parkingu dla kilku tysięcy
miejsc
Tymczasem załatwili z urzędnikami ,że ten warunek spełnia wybudowany za publiczne pieniądze parking nad peronami dzięki temu drogi grunt przeznaczono na budowę np.Hotelu.
To tez był niezły przekręt .
Urzędnicy chcieli się zapalić dla pomysłu budowy galerii jakby to było Krakowowi najpotrzebniejsze.

E
Ewa

Przeciez kazdy parking podziemny musi miec kanały wentylacyjne, wywietrzniki. I te będą waliły prosto na park powyżej czy na Ogród Botaniczny. I na ludzi chcących tam wypoczywać i się dotlenić. Pomysł godny idioty. Gdyby głupota miała skrzydła pomysłodawca uniosł by sie szybciutko w powietrze...

a
abaqus

No przecież o to chodzi - zrównoważony transport. Jeden przyjedzie SKM, drugi autobusem, trzeci samochodem, czwarty tramwajem, piąty rowerem, a szósty przyjdzie na piechotę bo ma blisko. I oto w tym wszystkim chodzi by KAŻDEMU zapewnić możliwość ZRÓŻNICOWANEGO dotarcia do celu, a nie jeden słuszny środek transportu, klapki na oczach i ślepo do przodu! D Y W E R S Y F I K A C J A . Mówi ci to coś?

a
abaqus

Ależ oczywiście, niech mieszkańcy parkują... NA WŁASNYCH POSESJACH, na podwórkach, niech pobudują garaże podziemne pod budynkami itp. a nie na PUBLICZNEJ ulicy. Co to w ogóle ma być, żeby z przestrzeni publicznej robić przechowalnię na prywatne sprzęty? Jak nie będę miał gdzie fortepianu albo stołu do bilarda postawić to też mogę oczekiwać, ze miasto mi wygospodaruje miejsce w przestrzeni publicznej na to?

Brak miejsc w strefie płatnego parkowania można rozwiązać w arcy prosty sposób. Otóż wystarczy, ze strefa... nie będzie płata, tylko wykonana tak jak powinna od początku być - strefą OGRANICZONEGO parkowania, czyli np. parkujesz max 3 godziny w ciągu dnia i do widzenia! Ani minuty dłużej, choćbyś nie wiem jak gruby portfel miał, zabieraj samochód do siebie i koniec.

s
spokojnie

fura musi być wypasiona, ale kto to widział płacić za parkowanie

G
Gość

oczywiście należy im się w zamian, skoro zabrano im ich własne chodniki i ulice

k..a ciężko to wytrzymać. czekam aż kupią helikoptery i będą się domagać lądowisk z miejskiej kasy

k
krakowianin II

Budowa parkingu podziemnego w okolicy Ogrodu Botanicznego pogorszy i tak niedobre warunki hydrogeologiczne i będą cierpieć na tym rośliny w ogrodzie bot. ! Pomysł budowy parkingu w tym miejscu zrodził się w głowie osoby zupełnie niekompetentnej !! Kto nami rządzi w Krakowie ?

..

To mówisz, pedałujecie z kolegami po tej politologii?

M
Mieszkaniec

W centtrum od lat coraz większym problemem są miejsca parkingowe, w strefie płatnego parkowania o każde miejsce walczą mieszkańcy - tak, tak w centrum jeszcze ludzie żyją i mają samochody i chcą gdzieś zaparkować. Na dodatek do centrum (jako centrum można już nawet rozumieć wnętrze 2 obwodnicy - stare Podgórze, Stare miasto, Grzegórzki, Kazimierz itd.) przybywają tłumy odwiedzających, gości hotelowych, którzy gdzieś muszą zostawić samochód.
Równocześnie z tym należy rozwijać sieć komunikacji miejskiej i parkingów P&R, ale żeby w przyszłości ulice w Centrum trochę bardziej opróżnić z samochodów, to trzeba mieszkańcom dać coś w zamian.

m
motorniczy

taksóweczka?

a
ad vocem

Utrudnianie wjazdu do miasta to droga do nikąd, ruch i tak będzie a stojące w korkach samochody będą generować więcej spalin niż jakby szybko przejechały do celu. Należy wyrzucić wszystkie urzędy miejskie do ulis o bardzo dużej przepustowości poza centum takich jak np. Opolska, Wielicka, w okolicach Prokocimia. Wtedy do centrum miasta nie będzie dojeżdżać armia urzędników do biur oraz petenci tych urzędów. Takie posunięcie mocno ograniczy ruch samochodowy do centrum i zmarginalizuje się problem braku miejsc parkingowych i dużego ruchu samochodowego w centrum. Druga sprawa to wprowadzenie myta dla samochodów nie posiadajacych rejestracji KR

D
Derwisz

Spróbuj obywatelu załatwić teraz coś w obrębie II Obwodnicy. Na przykład pilną wizytę lekarską ze starszą osobą, która nie wsiądzie już do transportu masowego.

Dodaj ogłoszenie