Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wielkie wykopy i odwierty na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach prac wykonywane są m.in. wielkie odwierty.
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach prac wykonywane są m.in. wielkie odwierty. ZIM Kraków
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w Krakowie. W ramach prac wykonywane są m.in. wielkie wykopy i odwierty pod nowe tory i przystanki. Tak dzieje się m.in. na odcinku od ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej do ul. Banacha. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postępy prac.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Ekipa od odwiertów pracuje w miejscu przyszłego przystanku przy ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej. Wyżej - w stronę ulicy Słomczyńskiego - postępują prace przy wykopie

- informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową. Inwestycja powoduje utrudnienia dla okolicznych mieszkańców i kierowców.

Kraków. Postępują prace związane z budową linii tramwajowej ...

Przypomnijmy, że linia tramwajowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona.

Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic: Pachońskiego, Siewnej i Bociana. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Zgodnie z kontraktem wykonawca ma 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wielkie wykopy i odwierty na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski