Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź wyniki wyborów w Twoim okręgu

Kraków. Wnioskują o odwołanie dyrektora Łukasza Franka. Zarzucają mu, że doprowadził do komunikacyjnego chaosu na ulicach

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Stowarzyszenie Nic o Nas Bez Nas oraz Mateusz Jaśko prowadzący internetową stronę „Co jest nie tak z Krakowem”, zamieścili w sieci petycję do prezydenta Krakowa o odwołanie Łukasza Franka, dyrektora Zarządu Transportu Publicznego. Inicjatorzy akcji zarzucają mu doprowadzenie do chaosu komunikacyjnego na ulicach Krakowa.

FLESZ - Zasiłki dla bezrobotnych będą wyższe

"My, Krakowianie, domagamy się od Pana, jako Prezydenta naszego ukochanego Miasta, natychmiastowej dymisji Łukasza Franka – dyrektora Zarządu Transportu Publicznego. Łukasz Franek odpowiada za ograniczenie w czasie pandemii kursów komunikacji miejskiej, czym naszym zdaniem narażał życie i zdrowie mieszkańców Krakowa.W ostatnim czasie, bez jakichkolwiek konsultacji, Łukasz Franek autorytarnie wprowadził „Tarczę dla Mobilności”, która nas antagonizuje" - tak zaczyna się petycja.

Kraków. Kontrowersyjne zmiany w ruchu. Auta na tory. Nawet c...

Przypomnijmy, że Tarcza dla Mobilności dotyczy wprowadzenia na wielu ulicach miasta zmian w organizacji ruchu, polegających na ograniczaniu pasów ruchu dla samochodów kosztem wyznaczania tras rowerowych i poszerzania chodników dla pieszych. Nowe rozwiązania mają służyć dostosowaniu transportu do zmian, jakie pojawiły się w związku z pandemią koronawirusa - więcej osób jeździ na rowerach, piesi potrzebują większej przestrzeni, by zachować dystans. Komunikacyjna rewolucja wywołała ogromne kontrowersje wśród mieszkańców. Oburzeni są kierowcy, zadowoleni rowerzyści i aktywiści reprezentujący interesy pieszych. Stąd biorą się wspomniane w petycji antagonizmy.

Czytaj także

"Te drastyczne posunięcia są kpiną z mieszkańców, a odbywają się bez rozmów choćby z przedstawicielami Rad Dzielnic. Radykalne i szkodliwe eksperymenty dotyczą ważnych krakowskich ulic i alej: Wielopole, Grzegórzeckiej, Dietla, Meissnera, Mikołajczyka, Mogilskiej, Nowohuckiej, Andersa, 3 Maja oraz ronda Grunwaldzkiego. Efekt jest taki, że większość Krakowian traci czas i nerwy w korkach.

Nie możemy pojąć, jak mógł Pan pozwolić Łukaszowi Frankowi na tak szokujące decyzje. Czyżby był to początek realizacji Pana zobowiązania, aby do 2030 roku nasze miasto stało się miastem zeroemisyjnym, w którym będziemy poruszać się wyłącznie pojazdami nie emitującymi spalin, oraz przestaniemy używać np. pieców gazowych?".

Kraków. Urzędnicy zadecydowali bez opinii mieszkańców o rewo...

Zdaniem autorów petycji "sprawy zaszły zbyt daleko" i ich zdaniem odpowiedzialność ponosi też prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. W punktach wyszczególnili za co odpowiada:
1. Podwyżki cen biletów w komunikacji miejskiej
2. Podwyżki opłat za parkowanie w strefie
3.Działania zmierzające do objęcia całego miasta strefą płatnego parkowania
4.Fatalny stan infrastruktury torowej
5.Skandalicznie przedłużający się remont ul. Krakowskiej
6.Ograniczenia kursów komunikacji w czasie zarazy
7.Zwężanie ulic pod pozorem poprawy bezpieczeństwa pieszych i komfortu rowerzystów (autorzy petycji podkreślają: "Ci ostatni stanowią zaledwie 2 procent uczestników ruchu")
8. Utrudnianie przewozom samochodowym (taxi) wykonywania swojej pracy
9. Tworzenie stref ograniczonego ruchu.

"Dlatego oczekujemy od Pana stanowczej reakcji - dymisji Łukasza Franka, dyrektora ZTP. Kraków nie jest jego piaskownicą!" - podkreślili autorzy petycji.

To nie pierwsze kontrowersje z udziałem dyrektora Łukasza Franka:

Kraków. Prywatna misja dyrektora Łukasza Franka w Świnoujści...

Kraków. „Żonie się nie odmawia”, czyli po co dyrektor Franek...

Czytaj także

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Szukam miłego i kulturalnego faceta na se x spotkania lub stały związek w wieku od 21 do 60lat

Mam na imię Monika lat 24, wzrost 169cm, więcej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu:

randkivip. pl

i wyszukaj mnie po niku: Monika24 napisz do mnie i spotkajmy sie!  będziemy mogli ze sobą popisać i zobaczysz moje gorącece fotki na których wszystko widać,

 Jeśli jesteś odważnym facetem to zadzwoń do mnie na numer 708770461 i wybierz numer wewnętrzny 124

(pogadamy na różne gorące tematy, jeśli będziesz chciał będę ci jęczała do telefonu, poczujesz rozkosz),..,

J
Jacek Unterweger

"Nic o nas bez nas" to słynna Gilarska zatem sugeruję namysł przed podpisaniem petycji.

z
zenek

Na ulicy Dietla wyznaczono pas dla rowerów przy Rondzie Grunwaldzkim a na chodniku mnóstwo miejsca... poza tym na końcu pasa rowerzysta może zabić się od wysoki krawężnik albo znak drogowy bo tak to poprowadzono, szkoda że ściany pionowej nie ma...

G
Gość

Kolejny blamaz to wyznaczenie na każdym przejściu bez świateł przejazdu dla rowerów czy urzędasy chcą pozabijać rowerzystów mamiąc ich pierwszeństwem przekazu. No i koszty farba chyba w tonach a każdy znak drogowy kosztuje najmniej 1 tys. Zł albo więcej

G
Gość
4 czerwca, 21:37, Gość:

Obserwuję ulice miast i pieszych oraz rowerzystów mniej o 60 proc niż roktemu samochód ok40. 50 proc

Zbiórkom 50proc mniej czy zikit myśli że nikt tego nie widzi? Wciskanych na siłę rowerów na siłę naprawdę jeździ mniej to przecież widac

G
Gość

Obserwuję ulice miast i pieszych oraz rowerzystów mniej o 60 proc niż roktemu samochód ok40. 50 proc

G
Gość

Nie żadna dymisja tylko wyp...ć z pracy na zbity pysk!

W
Wir

Franek nie mieszka w Krakowie więc te zmiany go nie dotyczą i dlatego śmieje się z mieszkańców. Kierowcy płacą podatki drogowe i to dla nich są ulice. Przez kilkadziesiąt lat starano się aby były drogi w Krakowie były dwupasmowe a teraz się je zamolowywuje i likwiduje. Precz z tą hołotą.!

K
Karol

Za zwężenie ul. dr Twardego i Wybickiego, jestem gorącym zwolennikiem odwołania tego dyrektora cyklisty. Takie zmiany na ulicach powinny być konsultowane z Radami Dzielnic. Przyznam, że pozbyłem się samochodu i korzystam z komunikacji miejskiej, bo miałem tak, że jak jakiś rowerzysta wciskał mi się podczas jazdy znienacka z prawej strony pod maskę, to coś mnie kusiło aby nie hamować.

G
Gość

Hejka na petycje online pojawiła się petycja o odwołanie Łukasza Franka odpowiedzalnego z ten cyrk . Nie dajmy się walczmy z głupotą za nasze pieniądze.

Z
Zbigniew Rusek

Jeszcze jedno dodam. To zwężanie jezdni pod pretekstem zwiększenia szerokości chodników ma miejsce bardzo często tam, gdzie ruch pieszy na chodnikach jest niewielki (jeden przechodzień a następny idzie za nim w odległości kilkunastu a nawet kilkudziesięciu metrów) a kołowy - naprawdę duży. Po prostu chodzi urzędnikom o sparaliżowanie komunikacji autobusowej. Jakoś nie chcą wyznaczać pasów dla autobusów ani też poszerzyć pasów ruchu tam, gdzie kursuje wiele linii autobusowych (często wielkich przegubowców) a pasy ruchu są o szerokości odpowiedniej dla samochodu osobowego czy dostawczego, a nie dla autobusu. W efekcie autobusy muszą jechać niemalże trąc kołami o krawężniki, po kratkach ściekowych (przez co te kratki się zapadają, a to powoduje wstrząsy autobusów i niszczenie pojazdów) a jak któryś kierowca autobusu chce uniknąć przejazdu przez zapadniętą kratkę, to w efekcie autobus … jedzie po dwu pasach ruchu (gdyż mają one szerokość niedostosowaną do pojazdów wielkogabarytowych). Niepotrzebnie robią szerokie wydzielone torowiska (pomiędzy mijającymi się tramwajami jest często blisko 1,5 metra przestrzeni), a jezdnie za wąskie, chociaż tramwaje są węższe od autobusów. Rowery powinny mieć zakaz jazdy po jezdni tam, gdzie kursuje wiele linii autobusowych.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3