Kraków. Wnioskują o zakup tramwaju do czyszczenia torowisk

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Radni z klubu Kraków dla Mieszkańców przekonują, że przydałby się specjalistyczny tramwaj do szlifowania, czyszczenia i odśnieżania torowisk. Anna Kaczmarz
Klub radnych „Kraków dla Mieszkańców” złożył projekt uchwały w sprawie ustalenia kierunków działania dla prezydenta Krakowa dotyczących zakupu tramwaju technicznego, który umożliwi szlifowanie, czyszczenie i odśnieżanie torowisk.

FLESZ - Polskie autobusy najlepsze w UE

Koszt zakupu tego typu tramwaju technicznego nie powinien przekroczyć 10 mln zł. Dla porównania - zlecone pod koniec 2020 r. przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa szlifowanie 18,5 km torowisk kosztowało ponad 1 mln zł, co daje 61 tys. zł za kilometr. Zakup powinien się więc zwrócić zanim urządzenie jednokrotnie wyszlifuje wszystkie krakowskie torowiska. Mając na uwadze trudną sytuację finansową miasta, w miarę dostępnych możliwości, rozważone powinno zostać pozyskanie środków zewnętrznych na tę inwestycję - przekonują radni z klubu Kraków dla Mieszkańców.

Kraków. To niespotykane! 27 zablokowanych zwrotnic i paraliż...

Zwracają też uwagę, że w kontekście ostatniego paraliżu komunikacyjnego w mieście (8 lutego 2021 r.), kiedy z powodu gwałtownego ataku zimy doszło do bezprecedensowego zablokowania aż 27 zwrotnic tramwajowych i licznych wykolejeń tramwajów, przydałby się tramwaj techniczny typu Windhoff SF50 do szlifowania torowisk (taki pojazd posiadają Tramwaje Warszawskie), który posiada także funkcję odśnieżania i jest wyposażony w urządzenia do czyszczenia zwrotnic.

- Posiadanie takiego pojazdu przez miasto w feralny poniedziałek 8 lutego z pewnością nie zlikwidowałoby problemu, ale na pewno pozwoliło ograniczyć jego skalę - zaznaczają radni z klubu Kraków dla Mieszkańców.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wnioskują o zakup tramwaju do czyszczenia torowisk - Gazeta Krakowska

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

tramwaj kojarzy mi się z ociężałością i z małą prędkością jazdy...oraz niewygodnymi siedzeniami

G
Gość

Bardzo ciekawe, że radni znają już dokładnie model i producenta tego cuda (Windhoff SF50). Czy te jest łazik marsjański, że jest tylko jeden producent podobnych urządzeń? Oferta i prowizja od zakupu też jest już uzgodniona?

G
Gość

od dekady albo i więcej Warszawa taki ma - od razu powiedzieli że się bardziej opłaca

G
Gość

"Zakup powinien się więc zwrócić zanim urządzenie jednokrotnie wyszlifuje wszystkie krakowskie torowiska."

zanim urządzenie wielokrotnie wyszlifuje wszystkie krakowskie torowiska, koszty eksploatacji tego urządzenia wielokrotnie przekroczą jego wartość zakupu. Dlaczego ci durni aktywiści nie potrafią pojąć, że na zakupie sprawa się nie kończy, tylko trzeba to utrzymywać? Aktywiści mają mózgi jak wiejscy amatorzy samochodowego tuningu, którzy na zakup używanej beemki patrzą wyłącznie przez pryzmat niskiej ceny zakupu, a potem nie mają kasy ani na ubezpieczenie, ani na opony, ani na bieżące koszty napraw utrzymujące ten bolid w stanie niezagrażającym bezpieczeństwu na drodze.

???
26 lutego, 8:28, Gość:

To zwrotnice nie sa juz podgrzewane po tych wszystkich remontach?

To by było zbyt proste. Przypadek?

G
Gość

To zwrotnice nie sa juz podgrzewane po tych wszystkich remontach?

Dodaj ogłoszenie