Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wybrano wykonawcę kładki Kazimierz - Ludwinów. Koszt... 114 mln zł!

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Kładka Kazimierz – Ludwinów realizowana jest według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.
Kładka Kazimierz – Ludwinów realizowana jest według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego. Lewicki&Łatak
Z pięciu firm, które złożyły oferty w przetargu na budowę kładki nad Wisłą Kazimierz-Ludwinów, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem najkorzystniejsza okazała się propozycja firmy PRIMOST Południe z Będzina. Spółka zaoferowała kwotę 114 mln zł. Sporo! Kładkę Bernatka wybudowano za 38 mln zł, ale to było dawno temu.

Przypomnijmy: termin składania ofert w postępowaniu przetargowym minął w pierwszej połowie maja br. Chęć budowy kładki pomiędzy Kazimierzem a Ludwinowem zadeklarowało 5 firm i konsorcjów. Oferty były analizowane pod względem formalnym, Miasto szukało też dodatkowych środków na realizację tego zadania, ponieważ najniższa z ofert była o 18,7 mln zł wyższa niż zaplanowano na realizację w dokumentach finansowych. – Wszystkie sprawy udało się dopiąć i komisja przetargowa mogła podjąć decyzję o wskazaniu najkorzystniejszej oferty w tym przetargu. Firma Primost Południe zaproponowała kwotę 113,7 mln zł.

"Z podpisaniem umowy musimy poczekać na zakończenie ewentualnego postępowania odwoławczego i podpisanie porozumień z gestorami sieci – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą" - informują urzędnicy z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Warto wiedzieć, że kładka Kazimierz – Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. Połączy Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów.

Autorem koncepcji architektonicznej kładki Kazimierz – Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.

Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Kobiety zagrożone na rynku pracy?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wybrano wykonawcę kładki Kazimierz - Ludwinów. Koszt... 114 mln zł! - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski