Kraków. Wybudują drogę do uczelni prezydenta [ZDJĘCIA]

Kraków. Wybudują drogę do uczelni prezydenta [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Kraków. Wybudują drogę do uczelni prezydenta [ZDJĘCIA]
1/27
przejdź do galerii
Kontrowersje budzi to, że zamiast kolejnych alejek nad Wisłą, ma zostać wybudowana ulica dojazdowa do Krakowskiej Akademii.
Na bulwarach wiślanych zamiast kolejnych terenów rekreacyjnych i spacerowych powstanie droga. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił właśnie przetarg na zaprojektowanie i budowę nowego odcinka ul. Portowej.

Przypomnijmy, że obecnie ul. Portowa rozpoczyna się przy Porcie Płaszów, w rejonie stopnia wodnego Dąbie biegnie wzdłuż Wisły, a następnie dochodzi do ul. Dekerta. Plan jest taki, aby ul. Portową przedłużyć i poprowadzić ją dalej wzdłuż nabrzeża Wisły. Droga przebiegałaby więc pod mostem kolejowym, a dalej obok osiedla mieszkaniowego, Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego aż do ul. Herlinga-Grudzińskiego.

Ta inwestycja już wcześniej budziła duże kontrowersje. Pod koniec 2017 r. stowarzyszenie Logiczna Alternatywa nie kryło oburzenia, że ZIKiT zamierza budować drogę, która będzie dodatkowym dojazdem do Krakowskiej Akademii. A związany z nią jest prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, który był współzałożycielem tej uczelni.

Stowarzyszenie Logiczna Alternatywa zwracało uwagę, że ulica będzie przebiegać 40 metrów od brzegu rzeki, a do tego przy Krakowskiej Akademii zaplanowano miejsca parkingowe. - Wszystko wskazuje na to, że za pieniądze z podatków krakowian ma powstać droga prowadząca do prywatnej uczelni, z którą łączą prezydenta silne związki. Krakowska Akademia ma dostać od nas wszystkich w prezencie nowy dojazd i parking. Nie możemy się na to godzić - komentuje Łukasz Gibała, lider Logicznej Alternatywy, który jesienią tego roku będzie rywalizował z Jackiem Majchrowskim w wyborach na prezydenta Krakowa. - Tereny nadrzeczne powinny służyć rekreacji mieszkańców. To powinno być miejsce dla spacerowiczów, rowerzystów, rolkarzy. Nie dla samochodów -dodaje Gibała.

W ZIKiT odpowiadają, że projektowane przedłużenie ul. Portowej funkcjonuje w planach rozwojowych Krakowa już od ponad 20 lat. - Realizację tej inwestycji determinuje dążenie do uporządkowania i uzupełnienia układu komunikacyjnego w północnej części Zabłocia - wyjaśniają w ZIKiT. Zaznaczają tam, że w 2001 r., kiedy powstał węzeł drogowy łączący most Kotlarski z układem drogowym Zabłocia, przewidywano połączenie w kierunku wschodnim do ul. Portowej. W ZIKiT przypominają też, że rozbudowę ul. Portowej uwzględniono w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego „Zabłocie”.

Nowy odcinek ul. Portowej ma mieć ok. 800 m długości. - Droga będzie miała charakter lokalny, nie będzie przenosiła ruchu tranzytowego. Zaprojektowana rozbudowa ul. Portowej uwzględniać będzie zastosowanie elementów tzw. uspokojenia ruchu wraz z ciągiem pieszo-rowerowym - podkreślają w ZIKiT.

Prace związane z rozbudową ul. Portowej planowane są w latach 2019-2020. Projekt przewiduje też utworzenie oddzielonej od jezdni pasem zieleni drogi dla rowerów, a także lewostronnego chodnika oraz zatok postojowych dla aut.

ZIKiT na razie, przed otwarciem ofert przetargowych, nie podaje nawet szacunkowych kosztów przedsięwzięcia. Termin składania ofert wyznaczono do 10 sierpnia 2018 r.

ZOBACZ KONIECZNIE:



Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!




Komentarze (41)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
To, co robi Gibała,

grzeg (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

jest po prostu zwyczajnym draństwem! Bezczelność.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Gibała kupił sobie już całą Gazetę Krakowską a nie tylko naczelnego?

observer (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

Ciekawe pisanie bzdur przez Gazetę Krakowską pod dyktando Gibały... Stare czasy wracają

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ta droga jest potrzebna

Maciek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

Gdyby nie szła do frycza to pewnie by nigdy nie powstała ale jest potrzebna ponieważ obecna droga która tam jest to jakiś skandal

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Czas na zmiany

€wa (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

Niech Gibała sprawdza i niech Gibała wygra wybory. Czas na zmiany w tym skostniałym urzędzie.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Tak to jest

Janek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

Kraków betonem plynący

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Niech sprawdza

Wera@ (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

Gibała jest od tego żeby sprawdzał, to może zniechęcić do nieuczciwych działań JM.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nalezy natychmiast przedłużyć Wita Stwosza, a nie Portowe i inne Łagiewnickie.

mieszkaniec zaniedbanej północy Krakowa! (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

Dosyć majchrowszczyzny.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Informacja to cenna rzecz

Dok9 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

Jakoś nie widzę żeby inni inwestorzy budowali swoje szkoły przy węzłach komunikacyjnych z parkingami. Majchrowski ma dostęp do informacji i robi tak żeby jego biznes zyskał jak najwięcej.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
artykuł sponsorowany

Robert Z. (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 13 / 8

Brakuje tylko informacji, ze to jest tekst sponsorowany przez Gibałę. Mieszkam tam, potrzebujemy tego łącznika i nie podoba mi się, że przez takie opluwanie możemy się tej drogi nie doczekać. Po...rozwiń całość

Brakuje tylko informacji, ze to jest tekst sponsorowany przez Gibałę. Mieszkam tam, potrzebujemy tego łącznika i nie podoba mi się, że przez takie opluwanie możemy się tej drogi nie doczekać. Po pierwsze, droga jest w planach od czasów, gdy jeszcze nikomu nie śniło się o Majchrowskim. Po drugie - uczelnia ma swój dojazd, więc takiej inwestycji nie potrzebuje. A jak czytam, że Gibała chciałby tam "tereny rekreacyjne" to mnie krew zalewa. Ciekawe gdzie mieszka i czy tak chętnie zrobiłby w miejscu droga dojazdowej udrażniającej dojazd do domu "terenu rekreacyjne"zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ochrona przeciwpowodziowa

Anna (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

Zastanawia mnie pozwolenie na budowe tuż przy wale przeciwpowodziowym, przy którym nie można wykonywać takich prac ze względu na bezpieczeństwo konstrukcji wału.
Obawiam się, że nikt jak zwykle...rozwiń całość

Zastanawia mnie pozwolenie na budowe tuż przy wale przeciwpowodziowym, przy którym nie można wykonywać takich prac ze względu na bezpieczeństwo konstrukcji wału.
Obawiam się, że nikt jak zwykle nie myśli o bezpieczeństwie mieszkańców i skutkach powodzi (prawdopodobne uszkodzonie konstrukcji wału podczas budowy drogi może doprowadzić do zalania znacznej części budynków mieszkalnych w tej okolicy). zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?