Kraków. Wyłoniono wykonawcę koncepcji dla linii tramwajowej Azory – Cichy Kącik

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na przygotowanie koncepcji przebiegu linii tramwajowej Azory – Cichy Kącik. Realizacją opracowania zajmie się firma Fehlings Krug Polska Sp. z o.o.
Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na przygotowanie koncepcji przebiegu linii tramwajowej Azory – Cichy Kącik. Realizacją opracowania zajmie się firma Fehlings Krug Polska Sp. z o.o. ZIM Kraków
Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na przygotowanie koncepcji przebiegu linii tramwajowej Azory – Cichy Kącik. Realizacją opracowania zajmie się firma Fehlings Krug Polska Sp. z o.o., z którą została podpisana umowa. Jej wartość to około 983 tys. zł.

FLESZ - Więcej radarów na polskich drogach. Zapłaci za to Unia

Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie przynajmniej 4 wariantów przebiegu wzdłuż ulic: Piastowska – Głowackiego – Weissa od połączenia z projektowanymi rozwiązaniami linii tramwajowej KST (os. Krowodrza Górka – Azory) przy ul. Weissa do pętli Cichy Kącik wraz z budową obiektów inżynierskich. Na podstawie uzyskanych opinii i warunków, a także konsultacji społecznych jeden z wariantów zostanie wybrany do dalszych prac, w tym uzyskania decyzji środowiskowej

- informują w ZIM.

Kraków. Wnioskują o zakup tramwaju do czyszczenia torowisk

Ponadto w ramach realizacji zleconego przez ZIM opracowania, przewiduję się przygotowanie wielowariantowej koncepcji rozbudowy ul. Piastowskiej na odcinku od pętli Cichy Kącik do skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi wraz z mostem na rzece Rudawie i ścieżkami rowerowymi.

Zgodnie z umową, wybraną do dalszych prac koncepcję linii tramwajowej z osiedla Azory do Cichego Kącika powinniśmy poznać jeszcze w tym roku. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowane jest na 2022 rok.

Po uzyskaniu ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy linii tramwajowej Cichy Kącik - Azory, ZIM planuje ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wyłoniono wykonawcę koncepcji dla linii tramwajowej Azory – Cichy Kącik - Gazeta Krakowska

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
poli
2 marca, 21:49, Ewa:

Z tą trasą z Azorów na Cichy Kącik to pewnie chodzi o zrobienie dobrze studentom którzy na północy Krakowa wynajmują mieszkania i próbują się dostać na miasteczko AGH na zajęcia/wykłady.

Nic o tym nie wiem, ale to byłoby słuszne - aby odzwyczajać studentów od kupowania samochodu zaraz jak trafią na studia. Bo czym skorupka za młodu... ;)

E
Ewa

Z tą trasą z Azorów na Cichy Kącik to pewnie chodzi o zrobienie dobrze studentom którzy na północy Krakowa wynajmują mieszkania i próbują się dostać na miasteczko AGH na zajęcia/wykłady.

j
jml13060

Do "poli"

Pewnie masz rację z tym autobusem N-S przez przyszły tunel Trasy Zwierzynieckiej zamiast linii tramwajowej, ale "odbijając piłeczkę" czy będzie dostatecznie wielu pasażerów zainteresowanych dojazdem z Azorów do Cichego Kącika? Wątpię. Po co ktoś miałby tam jeździć? Tam prawie nic nie ma - Błonia, ogródki działkowe, dwie-trzy kawiarnie. Wystarczy autobus (już jest). Zmarnowane fundusze. Lepiej je zaoszczędzić i po uskładaniu większej kwoty zrobić dużą i ważną inwestycję w skali całego miasta - na przykład obwodnicę szybkiego tramwaju albo kolejki aglomeracyjnej.

p
poli
2 marca, 09:31, jml13060:

Patrzę na mapę Krakowa w tym rejonie i mam wątpliwości, czy jest jakaś ogólna i spójna koncepcja komunikacyjna? Obecnie robi się trochę tu, trochę tam, troszeczkę jeszcze gdzie indziej. Oto zrobiono modernizację ul. Królowej Jadwigi do ul. Pod Sikornikiem. Planowana jest jej kontynuacja. Planowana jest Trasa Zwierzyniecka pod Rudawą i Kopcem Kościuszki, teraz planuje się linię tramwajową do Cichego Kącika i modernizację ulicy do skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi. Odnoszę wrażenie, że te wszystkie prace nie są wzajemnie spójne. Rozbudowa linii tramwajowych jest jak najbardziej słuszna przy braku metra. Czy nie byłoby właściwym wpuszczenie tramwaju w tunel Trasy Zwierzynieckiej i dalej mostem za Wisłę? To byłaby namiastka metra, bo długi odcinek tramwaj by pokonywał bez przystanku pod ziemią. Niemniej byłby atrakcyjnym dla mieszkańców połączeniem w skali całego miasta.

To nie byłaby słuszna koncepcja, ponieważ przez długi czas tramwaj biegłby przez tereny słabo zaludnione, a więc nie miałby kogo obsługiwać. Tramwaj opłaca się tam, gdzie mieszka dużo ludzi.

Szybka relacja pólnoc-południe trasą zwierzyniecką jest kusząca, ale jednak dość niszowa. Wystarczy ją obsłużyć autobusem.

j
jml13060

Patrzę na mapę Krakowa w tym rejonie i mam wątpliwości, czy jest jakaś ogólna i spójna koncepcja komunikacyjna? Obecnie robi się trochę tu, trochę tam, troszeczkę jeszcze gdzie indziej. Oto zrobiono modernizację ul. Królowej Jadwigi do ul. Pod Sikornikiem. Planowana jest jej kontynuacja. Planowana jest Trasa Zwierzyniecka pod Rudawą i Kopcem Kościuszki, teraz planuje się linię tramwajową do Cichego Kącika i modernizację ulicy do skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi. Odnoszę wrażenie, że te wszystkie prace nie są wzajemnie spójne. Rozbudowa linii tramwajowych jest jak najbardziej słuszna przy braku metra. Czy nie byłoby właściwym wpuszczenie tramwaju w tunel Trasy Zwierzynieckiej i dalej mostem za Wisłę? To byłaby namiastka metra, bo długi odcinek tramwaj by pokonywał bez przystanku pod ziemią. Niemniej byłby atrakcyjnym dla mieszkańców połączeniem w skali całego miasta.

p
poli
1 marca, 18:27, Zbigniew Rusek:

Na cholerę nam ten tramwaj!!! Lepiej niech wprowadzą priorytet dla autobusów na sygnalizacjach świetlnych oraz odpowiednią szerokość pasów ruchu na tych jezdniach, po których kursują autobusy (autobus jest szeroki). Tramwaje bardzo często utrudniają ruch autobusom.

Zapomniałeś dodać, że autobus jak hamuje to traci energię, a tramwaj jak hamuje to zyskuje energię!!! Dlatego tramwaje powinny nic nie robić, tylko hamować i wtedy nie potrzebowalibyśmy elektrowni atomowej!

G
Gość

Na prezentowanych wizualizacjach okolica wygląda na znaczenie mniej zatłoczoną niż jest w rzeczywistości. Np. Opolska, która niemal w ogóle nie ma skrajni pod projektowane po jej południowej stronie torowisko na odcinku od stacji LOTOS do wiaduktu, wygląda na rysunkach jakby spokojnie można ją poszerzyć o jeszcze jeden pas. Widok na mapach satelitarnych też jakoś nie bardzo spina się z wyobrażeniem projektanta. Ale co ja tam wiem... Najwyżej nie wyjdzie. Spaliliśmy archiwum, to tramwaju nie potrafimy spier...ć?

G
Gość

przykład: na Rybitwy z Czerwonego Prądnika dojedziesz 1 autobusem 125.....gdyby był tramwaj zamiast autobusu to musiałoby być ze 3-4 przesiadki...ale mi wygoda!

Z
Zbigniew Rusek

Na cholerę nam ten tramwaj!!! Lepiej niech wprowadzą priorytet dla autobusów na sygnalizacjach świetlnych oraz odpowiednią szerokość pasów ruchu na tych jezdniach, po których kursują autobusy (autobus jest szeroki). Tramwaje bardzo często utrudniają ruch autobusom.

Dodaj ogłoszenie