Kraków. Z autobusów i tramwajów znikają wydzielone strefy

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Od dziś, 16 czerwca w krakowskich autobusach i tramwajach nie ma już wydzielonej strefy w rejonie kabiny prowadzącego. Specjalne taśmy, które oddzielały przestrzeń pasażerską od kabiny zostały usunięte z wszystkich pojazdów. To oznacza, że pasażerowie zyskają dodatkowe miejsca siedzące. Będą także mogli korzystać z pierwszych drzwi.

FLESZ - Największy protest Solidarności od lat?

Decyzja o likwidacji stref została podjęta po rekomendacji Centrum Zarządzania Kryzysowego i jest związana z malejącą liczbą przypadków zakażeń wirusem COVID-19 oraz prowadzoną wśród pracowników MPK SA akcją szczepień.

Warto podkreślić, że MPK SA nadal każdego dnia dokładnie dezynfekuje wszystkie tramwaje i autobusy, przede wszystkim te elementy, których dotykają pasażerowie (przyciski, poręcze, uchwyty, kasowniki i automaty biletowe).

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Z autobusów i tramwajów znikają wydzielone strefy - Gazeta Krakowska

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Y
Yoa
16 czerwca, 23:08, Zbigniew Niemiec:

O nie !!! Teraz kierowcy będą bardziej narażeni. Szczególnie w autobusach nie ma to sensu, gdyż w tych strefach nikt nie siadał, bo miejsca siedzące są na podwyższeniu i mało miejsca na nogi. Jazda na stojąco to samo zdrowie - przy gwałtownym hamowaniu można wspaniale ćwiczyć mięsnie łydek i innych partii ciała , dlatego też kierowcy autobusów powinni więcej hamować a mniej TRĄBIĆ, bo bo przeszkadza to w słuchaniu muzyki. W ogóle, to gdyby zakupili autobusy z otwartymi stanowiskami kierowcy (jak było w w Jelczach i Autosanach), to można by widzieć ile kierowca wkłada uwagi i pracy, by nas bezpiecznie wieźć. Przednie drzwi powinny być rekomendowane jako drzwi do WSIADANIA do pojazdu (np dla starszych osób), ale wysiadanie nie powinno być zakazane.

;-)

Z
Zbigniew Niemiec

O nie !!! Teraz kierowcy będą bardziej narażeni. Szczególnie w autobusach nie ma to sensu, gdyż w tych strefach nikt nie siadał, bo miejsca siedzące są na podwyższeniu i mało miejsca na nogi. Jazda na stojąco to samo zdrowie - przy gwałtownym hamowaniu można wspaniale ćwiczyć mięsnie łydek i innych partii ciała , dlatego też kierowcy autobusów powinni więcej hamować a mniej TRĄBIĆ, bo bo przeszkadza to w słuchaniu muzyki. W ogóle, to gdyby zakupili autobusy z otwartymi stanowiskami kierowcy (jak było w w Jelczach i Autosanach), to można by widzieć ile kierowca wkłada uwagi i pracy, by nas bezpiecznie wieźć. Przednie drzwi powinny być rekomendowane jako drzwi do WSIADANIA do pojazdu (np dla starszych osób), ale wysiadanie nie powinno być zakazane.

e
ecik

Ludzki Pan. :-)

Z
Zbigniew Rusek

Nareszcie!!! Szczególnie w autobusach było to dotkliwe, gdyż te strefy zabierały aż 4 miejsca siedzące. Jazda na stojąco bywa niebezpieczna - pryz gwałtownym hamowaniu może dojść do groźnego urazu, dlatego też kierowcy autobusów powinni mniej hamować a częściej TRĄBIĆ. W ogóle, to gdyby zakupili autobusy z zamkniętymi stanowiskami kierowcy (jak było w Ikarusach 280 i 260), to takie strefy nie byłyby potrzebne. Przednie drzwi powinny być rekomendowane jako drzwi do WYSIADANIA z pojazdu, ale wsiadanie nie powinno być zakazane.

Dodaj ogłoszenie