Kraków. Za prawie 2 mln zł zaplanują Trasę Nowobagrową wraz z linią tramwajową

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Nowa trasa wraz z linią tramwajową ma powstać w rejonie Zalewu Bagry.
Nowa trasa wraz z linią tramwajową ma powstać w rejonie Zalewu Bagry. Anna Kaczmarz
Udostępnij:
Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy Trasy Nowobagrowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ). W tym tygodniu została zawarta umowa ze zwycięską firmą - Fehlings Krug Polska.

FLESZ - Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

Trasa Nowobagrowa jest elementem trzeciej obwodnicy Krakowa po wschodniej stronie miasta. Zgodnie z założeniem, ma się ona składać z dwóch zasadniczych elementów: części drogowej i tramwajowej. Ma także powstać nowa infrastruktura rowerowa i piesza.

ZIM podpisał właśnie umowę na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji budowy tej inwestycji oraz uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ). W przetargu najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Fehlings Krug Polska, która za realizację zadania zaproponowała niecałe 1,9 mln zł.

Na opracowanie koncepcji i uzyskanie decyzji środowiskowej wykonawca ma 23 miesiące, a więc do końca 2023 r. W kolejnych latach, po zabezpieczeniu środków finansowych, zlecone będzie przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z decyzją zezwalającą na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz realizacja zadania.

Początek Trasy Nowobagrowej od strony północnej wyznacza tzw. węzeł Płaszów, czyli skrzyżowanie planowanej Trasy Ciepłowniczej oraz ul. Lipskiej i Mierzei Wiślanej. Następnie ma ona biec wzdłuż ul. Mierzeja Wiślana z możliwością połączenia z planowanym układem komunikacyjnym w ramach MPZP „Nowe Miasto” oraz ul. Bieżanowską. Trasa ma przecinać magistralę kolejową w układzie tunelowym lub estakadowym na południe i południowy-zachód od Zalewu Bagry, biec przez tereny przemysłowe aż do tzw. węzła Kabel na wysokości obecnego skrzyżowania ul. Wielicka, Kamieńskiego i Nowosądecka.

Zgodnie z istniejącymi materiałami studialnymi część tramwajowa miałaby zostać zaplanowana równolegle do przebiegu drogowego elementu Trasy Nowobagrowej. Nie wyklucza się też odseparowania obu komponentów i budowy linii tramwajowej w ramach innego przebiegu z włączeniem do torowiska wzdłuż ul. Wielickiej.

Warto dodać, że jesienią ZIM wyłonił wykonawcę wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji Trasy Ciepłowniczej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Ma ona być kontynuacją Trasy Nowobagrowej w kierunku północnym. W przypadku Trasy Ciepłowniczej istotnym komponentem również będzie budowa linii tramwajowej. Wykonawcą koncepcji tej inwestycji jest firma Fehlings Krug Polska.

Testy nowego autobusu elektrycznego marki Irizar na ulicach Krakowa potrwają do 28 stycznia.

Kraków. MPK testuje nowy autobus elektryczny Irizar. Wygląda...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Za prawie 2 mln zł zaplanują Trasę Nowobagrową wraz z linią tramwajową - Gazeta Krakowska

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Ależ mają rozmach
Już się pierdoIą z łagiewnicka bo księżulkowi się zachciało, teraz marzą o następnym wale.
G
Gość
Dobrze, dobrze niech domykają te obwodnice, jeszcze północna i będzie się sprawniej poruszać
G
Gość
dziwne.. obsłajtek by to zrobił za 5 mln . a ksadz wała poswiecił
k
kojot felek !
Najbardziej mi się podoba w tej koncepcji, to że już mają (?) to jakieś "DUŚ". Jeszcze tylko potrzeba do kompletu "BIERZ", "KRADNIJ", i "SPADAMY NA WIOCHĘ".
G
Gość
19 stycznia, 18:21, Zbigniew Rusek:

Niech opracują ją bez linii tramwajowej. Za dużo tych tramwajów w Krakowie. Zrobić autostrady dla autobusów!!!

Dokładnie tak

G
Gość
Zgodnie z założeniem, ma się ona składać z dwóch zasadniczych elementów: części drogowej i tramwajowej Nie no nie wierzę To po co było budować za kilkadziesiąt mln.zł. estakadę tramwajową w płaszowie? Następna estakada w odległości ok 1000 m. Ktoś upadł na głowę?
Z
Zbigniew Rusek
Niech opracują ją bez linii tramwajowej. Za dużo tych tramwajów w Krakowie. Zrobić autostrady dla autobusów!!!
Przejdź na stronę główną Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie