Kraków. Zastój na ulicy Igołomskiej. Mieszkańcy są...

Kraków. Zastój na ulicy Igołomskiej. Mieszkańcy są zaniepokojeni

Zdjęcie autora materiału
Arkadiusz Maciejowski

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Taki marazm na ulicy Igołomskiej oglądają codziennie kierowcy i okoliczni mieszkańcy. Są oburzeni
1/41
przejdź do galerii

Taki marazm na ulicy Igołomskiej oglądają codziennie kierowcy i okoliczni mieszkańcy. Są oburzeni ©Fot. Aneta Żurek

Urzędnicy przekonują, że na tej drodze wjazdowej do Krakowa prace zostaną niedługo wznowione
Piętrzą się kontrowersje wokół rozbudowy ulicy Igołomskiej. Mieszkańcy są coraz bardziej zaniepokojeni i oburzeni tempem prowadzenia prac. Urzędnicy miejscy zapewniają, że w najbliższym czasie tempo robót wzrośnie. W końcu otwarta ma zostać linia tramwajowa do Pleszowa.

Drugi etap rozbudowy newralgicznej ulicy Igołomskiej, którą codziennie do Krakowa wjeżdżają tysiące kierowców, rozpoczął się w pierwszej połowie 2017 roku. Na ponad siedmiokilometrowym odcinku - od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską - droga ma zostać poszerzona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Na całym modernizowanym odcinku powstaną też m.in. ścieżki rowerowe oraz zatoki i przystanki autobusowe.

Ten etap prac obejmuje również przebudowę torowiska tramwajowego w obrębie pętli tramwajowej „Pleszów” oraz torowiska wzdłuż ul. Igołomskiej.

Od kilku miesięcy kierowcy i okoliczni mieszkańcy skarżą się jednak na to, że na placu budowy bardzo rzadko można zobaczyć robotników. - Na budowie nadal widać okres zimowy, a pracowników brak. Linia tramwajowa do Pleszowa od kilku miesięcy stoi gotowa, a tramwaje nie jeżdżą - uskarżał się już w maju na naszych łamach jeden z mieszkańców. Od tamtego czasu niewiele się zmieniło.

- Nadal całymi dniami maszyny stoją nieruchomo - oburza się Patryk Małachowski, kierowca z Nowej Huty.

Tymczasem urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przyznają eufemistycznie, że „w ostatnim czasie prace były mniej intensywne”. Tłumaczą to tym, że kolejne roboty wymagały zawarcia aneksu do umowy z wykonawcą. Już w trakcie realizacji inwestycji okazało się bowiem, że grunty położone wzdłuż kombinatu nowohuckiego są „o wiele mniej nośne” niż wynikało to z badań geologicznych z... 2010 roku. Zdaniem urzędników dało się to ustalić dopiero po ekspertyzie, wykonanej przez Politechnikę Krakowską. Wystąpili więc do Rady Miasta Krakowa o przeznaczenie dodatkowych pieniędzy - ponad 60 mln zł - na wzmocnienie podłoża pod jezdnią.

- Podczas ostatniej sesji (4 lipca - przyp. red.) Rada Miasta Krakowa zdecydowała o przyznaniu środków na roboty dodatkowe na ul. Igołomskiej. ZIKiT zakończył właśnie procedurę zlecenia tych robót, co pozwoli na wznowienie prac - informuje Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT. Co ciekawe, podkreśla również, że roboty związane z przebudową wspomnianej pętli i torowiska... już się zakończyły. Ale tramwaje wciąż nie mogą dojeżdżać do Pleszowa. - Jeszcze nie uzyskaliśmy zgody wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie linii tramwajowej - przyznaje wprost Michał Pyclik. Wczoraj nie otrzymaliśmy informacji, kiedy wznowiony zostanie na tej trasie ruch tramwajowy. - Nie znamy jeszcze daty wydania pozwolenia, większą liczbę szczegółów będziemy mogli przekazać w poniedziałek -poinformowano nas w biurze prasowym ZIKiT.

Jak już podawaliśmy, niemal pewne jest, że cała inwestycja - która pierwotnie miała kosztować 145 mln zł - zaliczy poślizg. Przewidywano, że będzie gotowa z końcem przyszłego roku, ale ostatecznie zakończy się na wiosnę 2020 roku. Do tego czasu kierowców czekają więc utrudnienia.

Rozbudowa ul. Igołomskiej to tylko jedna z wielu inwestycji prowadzonych obecnie w Krakowie. Modernizowana jest chociażby al. Pokoju, na której tworzą się duże korki. Z kolei w najbliższy wtorek ma zostać przywrócony ruch tramwajowy na ul. Bieńczyckiej.

ZOBACZ KONIECZNIE:



Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!


FLESZ: Jak się zachować w czasie burzy?

Źródło: vivi24

Komentarze (15)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Sitwa Won

Mający ich dosyć (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Frustracja na działania Zikitu nic nie da bo niewiele dawała przez całe rządy Majchrowskiego i jego bandy. Więc gdy pójdziemy do urn to nie zapominajmy co Zikit wyprawiał przy wszystkich ważnych...rozwiń całość

Frustracja na działania Zikitu nic nie da bo niewiele dawała przez całe rządy Majchrowskiego i jego bandy. Więc gdy pójdziemy do urn to nie zapominajmy co Zikit wyprawiał przy wszystkich ważnych remontach w Hucie – przy rondzie Czyżyńskim, Kocmyrzowskim, Placu Centralnym czy teraz Igołomskiej. W każdym z tych przypadków koszmarne obsuwy terminowe, totalna bezradność i wymówki. Nie zdążyli zacząć Kocmyrzowskiej ale pewnie też pojawiłyby się problemy rodem z kryminału. Teraz też te dodatkowe środki to znalazły się tylko dlatego że sitwa wystraszyła się smrodu przed samymi wyborami i tego że Huta może pogrążyć Majchrowskiego.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Syf na Igołomskiej

Jurek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7

Betonowymi płytami ułożonymi na objazdach powinien się zająć prokurator. Koło samochodowe można zakleszczyć wjeżdżając pomiędzy płyty. Przy prędkości przejazdowej 10km/h można uszkodzić zawieszenie.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Potwierdzam

Ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Faktycznie, te plyty to jakis dramat...Za kazdym razem czlowiek mysli czy tym razem cos urwie, czy jednak nie. Kpina!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Macie lewaki swojego Majchera

Robert (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

Przekręty i nic więcej.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
dlaczego wszystkie procedury tak długo trwają? w sejmie jak coś pilnego, to w ciągu jednej nocy uchw

henrk (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

Urzędasy chcą pokazać jacy są ważni. Inspektor decydujący o otwarci linii tramwajowej która jest od kilku miesięcy gotowa do eksploatacji, wozi cztery litery samochodem i teraz pewnie jest na...rozwiń całość

Urzędasy chcą pokazać jacy są ważni. Inspektor decydujący o otwarci linii tramwajowej która jest od kilku miesięcy gotowa do eksploatacji, wozi cztery litery samochodem i teraz pewnie jest na wakacjach w ciepłych krajach. Co go mogą interesować problemy maluczkich. Linię tramwajową otworzy się z wielką pompą, wstęgami , księdzem, tuż przed wyborami, żeby ciemny lud wiedział komu zawdzięcza to wszystko. Może w końcu dziennikarze zaczną piętnować opieszałych urzędasów, pokazując ich mordy w mediach. Panowie inspektorzy, dyrektorzy, kierownicy, to osoby publiczne żyjące z naszych podatków. Trzeba gonić nierobów od koryta , skoro na nie nie zasługują !zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
niska cena później w aneksach odbierają

rex (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

Najpierw w przetargu niską ceną dają później w aneksie odbierają resztę.
Ciekawe kto zlecił badania geologiczne i dlaczego wykonawcę takiego badania nie pociągnie się do odpowiedzialności.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zikit i wszystko jasne

Piotr (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7

To zikit zlecił te poprzednie badania. Które okazały się lipą. Z resztą taka sama akcja jest z torowiskiem. na planach zikitu wszystko jest idealnie a w rzeczywistości instalacja odprowadzająca...rozwiń całość

To zikit zlecił te poprzednie badania. Które okazały się lipą. Z resztą taka sama akcja jest z torowiskiem. na planach zikitu wszystko jest idealnie a w rzeczywistości instalacja odprowadzająca wodę jest całkowicie zniszczona. W obu przypadkach trzeba było zlecić dodatkowe prace, uzyskać finansowanie z miasta i podpisać umowy. Za całą tą sytuacją odpowiada zikit. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Krakus

Krakus (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 9

Wreszcie jakis madry napisal jak jest z igolomska ze nic nie robia a my jezdzimy po plytach i dziurach

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Majchrowski von

Ola Boga (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

Uczeń Gierka w działaniu...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Aleja 29 Listopada!!!

grzeg (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

Komunikacyjnie nie ma nic ważniejszego! Czy rządzący przypomną sobie, że północny Kraków istnieje?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nowa Huta jak zwykle potrzebna tylko do wyborow

Burmistrz Nowej Huty (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 17 / 2

a torowiska do Pleszowa nie oplaca sie otwierac bo mieszkancy beda chcieli tam tabor niskopodlogowy a ten jak wiadomo jest potrzebny panu pre-zydentowi w Krakowie zeby chwalic sie przed...rozwiń całość

a torowiska do Pleszowa nie oplaca sie otwierac bo mieszkancy beda chcieli tam tabor niskopodlogowy a ten jak wiadomo jest potrzebny panu pre-zydentowi w Krakowie zeby chwalic sie przed turystami.Natomiast do Huty wystarczy wyslac wraki E1 oraz c3 bo tam zapewne nikt niczego nie zauwazy.Czy na pewno?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Wybory tuz tuz trzeba zmienic tych urzedasow

Jurix (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

Za niedlugo wybory trzeba wybrac nowych lustig co pokazali zensiert nie nadaja so rzadzenia riboty stija od pol roku i nic

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?