Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zmiany w ruchu na ul. Dietla. Tramwaje na Stradomską wrócą w czerwcu. W mieście są też inne remonty powodujące utrudnienia

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Przebudowa skrzyżowania ulic Dietla i Krakowskiej od strony ul. Stradomskiej w ramach przebudowy ul. Krakowskiej została zakończona. W poniedziałek, 25 maja, wykonawca planuje przełożyć ciężar robót na jezdnię południową – pojawią się zmiany w organizacji ruchu.

Ukończone roboty drogowe po stronie ul. Stradomskiej pozwolą na przełożenie ruchu na jezdnię północną (od strony ul. Stradomskiej). Fragment ul. Dietla po stronie południowej (od strony ul. Krakowskiej) zostanie zamknięty i rozpoczną się na nim pierwsze prace pod nadzorem archeologicznym. Na postępy prac w tym miejscu będą miały wpływ ewentualne odkrycia. Po stronie północnej ul. Dietla dobiegają końca prace związane z wymianą torowiska tramwajowego.

Jak informują urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa uruchomienie relacji tramwajowej Dietla – Stradomska planowane jest na początku czerwca - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem ok. 1 czerwca.

- Wzdłuż ul. Krakowskiej na ukończeniu są roboty brukarskie, torowisko zostało zamocowane w betonowych płytach. Widać pierwsze nasadzenia. Tuż przy wlocie Krakowskiej od strony Dietla trwa budowa kanalizacji deszczowej oraz przebudowa infrastruktury podziemnej. Na skrzyżowaniu Krakowskiej z Podgórską i Rybaki trwają prace brukarskie oraz wykonywane są warstwy podbudowy torowiska. Wykonawca deklaruje powrót tramwajów na ulicę Krakowską na początku wakacji - informują w ZDMK.

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Krakowskiej wraz z modernizacją mostu Piłsudskiego rozpoczęła się w marcu ubiegłego rok. Początkowo planowano jej zakończenie na koniec stycznia tego roku, ale z powodu odkryć archeologicznych inwestycja się opóźniła.

W tym roku urzędnicy przedstawili nowy harmonogram, według którego na początku maja zaplanowano uruchomienie połączenia tramwajowego ul. Dietla z ul. Stradom. Następnie od początku lipca przywrócony miał zostać ruch na całej ul. Krakowskiej wraz z oddaniem do użytku mostu Piłsudskiego. Z powodu pandemii znów pojawiły się komplikacje.

Po przebudowie ul. Krakowska ma wyglądać zupełnie inaczej niż dotychczas. Przede wszystkim poszerzone zostaną chodniki - piesi zyskają więcej przestrzeni. Automatycznie zwężona zostanie jednak sama jezdnia. Liczba miejsc parkingowych zmniejszy się o około 20 proc. Tramwaje i samochody będą na znacznej części tej ulicy korzystać ze wspólnych pasów ruchu. Inwestycja obejmuje też renowację mostu Piłsudskiego. Pojawi się na nim m.in. nowe oświetlenie.

Remont mostu

Natomiast W środę (20 maja br.) rozpocznie się częściowy remont mostu przez rzekę Wisłę w ciągu ulicy Nowohuckiej. W związku z pracami obwiązywać będą zmiany w organizacji ruchu.

- Remont mostu będzie częściowy, ponieważ kilka lat temu w ramach bieżącego utrzymania dróg wymienione zostały chodniki oraz balustrady, teraz prace będą prowadzone w obrębie jego nawierzchni - informują w ZDMK.

Wymieniona zostanie izolacja oraz nawierzchnia mostu, pojawią się nowe wpusty, dylatacja oraz żelbetowa płyta pomostu. Zabezpieczona antykorozyjnie zostanie stalowa płyta pomostu. Prace pochłoną ok. 4,1 mln zł. Remont potrwa do końca września.

Prace na moście będą podzielone na kilka etapów. W pierwszym etapie demontowane będą betonowe bariery w pasie rozdziału od strony Płaszowa, w drugim od strony Czyżyn. Roboty w ramach I i II etapu będą realizowane nocą z 20 na 21 maja br. (z środy na czwartek) i rozpoczną się ok. godz. 19. Na potrzeby tych prac wyłączone zostaną środkowe pasy obu nitek na długości ok. 60 m. Ruch pieszych bez zmian.

Po zakończeniu demontażu rozpocznie się trzeci etap – od 21 maja br. (czwartek) – obiekt będzie remontowany po stronie południowej (kierunek Czyżyny). Ruch zostanie przerzucony na jezdnię północną, po jednym pasie w każdym kierunku. Pasy ruchu w kierunku Czyżyn zostaną wyłączone na długości ok. 320 m. Ruch pieszych będzie możliwy tylko po stronie północnej. Prace będą prowadzone do sierpnia.

Budują trasę rowerową

Trwają też prace związane z budową trasy rowerowej łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem. We wtorek, 19 maja, ruszyły roboty związane z przebudową chodnika i budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Konopnickiej w rejonie przystanku “Rondo Matecznego”.

Obowiązują zmiany w organizacji ruchu:
przystanek autobusowy “Rondo Matecznego” zostanie przeniesiony o ok. 50 m. dalej od ronda;
– jeden z dwóch pasów do prawoskrętu na ul. Konopnickiej zostanie tymczasowo wyłączony.

Planowane zakończenie prac w ramach tego etapu – 5 czerwca.

Remont ul. Stojałowskiego

We wtorek, 19 maja, ruszył też remont ul. Stojałowskiego na Podgórzu Duchackim. Ulica Stojałowskiego zyska nową nawierzchnię. W pierwszej kolejności wykonywane będą prace brukarskie – wymiana krawężników i ścieków. Wymiana nawierzchni planowana jest w okresie wakacyjnym (lipiec – sierpień). Prace będą realizowane etapami – będą obowiązywać miejscowe zawężenia. Koszt inwestycji to ok. 4 mln zł. Remont potrwa do końca sierpnia.

Nowa nawierzchnia na ul. Prądnickiej

Od 11 maja trwa remont ulicy Prądnickiej na Krowodrzy. Prace są prowadzone od Bratysławskiej do szpitala im. G. Narutowicza.
Ulica Prądnicka – na odcinku Bratysławskiej do szpitala im. G. Narutowicza – zyska nową nawierzchnię, na fragmencie pojawi się nowy chodnik. Prace pochłoną ok. 900 tys. zł.

W pierwszej kolejności prace toczyły się przy chodnikach i krawężnikach. W poniedziałek (18 maja) rozpoczęto roboty związane z wymianą nawierzchni – będę realizowane odcinkami, przy połówkowym zajęciu jezdni. Remont potrwa do końca maja.

Remont ulic Spacerowej i Działowskiego

W poniedziałek, 18 maja, rozpoczął się remont ciągu ulic Spacerowej i Działowskiego na Dębnikach. Prac będą prowadzone na odcinku od wiaduktu A4 do Babińskiego). Na fragmentach ciągu ulic Spacerowej i Działowskiego – na odcinku od wiaduktu nad A4 do Babińskiego – wymieniona zostanie nawierzchnia, nowy asfalt będzie położony na szerokości 1,5 m w miejscach gdzie wyremontowane zostaną pobocza. Koszt prac ok. 350 tys. zł. Remont potrwa do połowy czerwca. W pierwszej kolejności prace będą prowadzone przy poboczach – pojawią się miejscowe zawężenia.

Zamknięty przejazd pod wiaduktem

W środę, 20 maja, przejazd pod wiaduktem kolejowym na ul. Majora Łupaszki zostanie zamknięty. Wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu. Jak podaje PKP Polskie Linie Kolejowe tego dnia rozpoczną się tam prace związane z odtworzeniem nawierzchni jezdni pod wiaduktem kolejowym na ul. Majora Łupaszki. Droga w tym miejscu zostanie wyrównana i obniżona. Całość prac zakończy się 30 maja br. Objazd dla kierowców wyznaczono przez sąsiedni wiadukt na ul. Godlewskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski