Kraków. Zobacz, jak ma wyglądać ulica Kościuszki po przebudowie [WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Wizualizacja: Altrans
Udostępnij:
Trwają prace nad projektem przebudowy torowiska tramwajowego wraz z przebudową układu drogowego i infrastruktury technicznej w ulicach Kościuszki i Zwierzynieckiej. Koncepcje modernizacji obu ulic będą mogli teraz opiniować mieszkańcy.

Koncepcje przebudowy ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej przygotowała krakowska pracownia Altrans. - W przypadku ulicy Zwierzynieckiej będzie to remont torowiska i nawierzchni. Zaplanowano tam też dodatkowe nasadzenia zieleni. Zmieni się szerokość zatok parkingowych. Obecnie mają one 2,30 metra szerokości, a teraz wymóg jest taki, by było 2,50 metra. Zatoki zostaną więc poszerzone o 20 centymetrów i o tyle będzie trzeba zwęzić jezdnie - mówi Stanisław Albricht, szef firmy Altrans.

Dużo większe zmiany mają być natomiast na ul. Kościuszki. - Tam zlikwidowane zostanie parkowanie prostopadłe. Według wytycznych Zarządu Dróg Miasta Krakowa miejsca postojowe dla aut zostaną wyznaczone w zatokach i będzie na nich obowiązywać parkowanie równoległe - wyjaśnia Stanisław Albricht.

Mieszkańcy mogą się więc spodziewać, że ubędzie miejsc parkingowych na ul. Kościuszki. Zmienią się też na niej przystanki tramwajowe na wiedeńskie, a więc o konstrukcji polegającej na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Powiększona ma być także pętla tramwajowa na Salwatorze. Przebudowany zostanie także przystanek autobusowy u zbiegu ul. Kościuszki i Senatorskiej. Na ul. Kościuszki zaplanowano też dodatkowe nasadzenia drzew.

ZDMK planuje by przebudowy ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej przeprowadzić w latach 2020-2021.

Rada Dzielnicy VII zaprasza na spotkania informacyjne w sprawie planowanej przebudowy ul. Kościuszki. Spotkania odbędą się z udziałem projektantów, przedstawicieli Zarządu Dróg Miasta Krakowa oraz radnych. Podczas konsultacji będzie można zapoznać się z projektem oraz wnieść w formie pisemnej swoje uwagi i wnioski.

Spotkania odbędą się w siedzibie Rady Dzielnicy VII Zwierzyniec przy ul. Prusa 18 (przy Szkole Podstawowej nr 31).

Harmonogram konsultacji:
11 lutego (poniedziałek) w godz. 10-14
12 lutego (wtorek) w godz. 16.30 – 19.30
13 lutego (środa) w godz. 16.30 – 19.30
14 lutego (czwartek) w godz. 9– 13

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Oddając krew ratujesz życie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakus
Przystanek przy Komorowskiego jest przeniesiony za ulicę, czemu to służy, dalszej odległości do przejścia przez wysiadających z tramwaju, do przychodni, na Plac. Zabrane miejsca parkingowe na rogu Komorowskiego i Kościuszki. Kiedy skończą się te anomalie przystankowe. Zamiast skracać przejścia i drogę dla korzystających z MPK to ZIKIT swoimi planami negatywnie decyzję korzystania z komunikacji.
.
Tylko Europa daje realne alternatywy
j
ja
najlepsze są te zatoki postojowe dla półtora samochodu. bo przecież znak drogowy musi stać 2,5 metra od drzewa.
j
ja
zgodnie z nowoczesnymi trendami należy zlikwidować 1 pas ruchu i zamienić go na przestrzeń dla rzeżb Mitoraja lub ustawić macewy upamiętniające helokaust. w wielu miejscach to sie udało bo nie potrzeba dwóch pasów. przecież ma być metro.
s
smok
Jeszcze większe korki na moście Dębnickim. Likwidacja pasa w kierunku Zwierzynieckiej spowoduje, ze prawy pas na moście od strony Dębnik dodatkowo będzie się korkować "dzięki" skręcającym w prawo. A można by tak w ogóle zakazać skrętu w prawo ? A następie może zawęzić Aleje do jednego pasa ? Tylko takie debne pomysły mają wpływowi projęktąłńci ęą. Coraz "lepiej" się żyje w tym mieście - dzięki takim chm.... planistom. Już i tak wyjazd Kościuszki jest blokowany genialnymi światłami przy pętli. A torowisko i tak się rozleci przed terminem i winnych nie będzie.
j
jk
Kiedy ostatnio widziane były tłumy pieszych na Kościuszki? Chyba tylko na Emaus. Współczuję mieszkańcom i przedsiębiorcom, jeżeli te plany faktycznie dojdą do skutku.
j
jk
Jak to samo będzie spełnione i u nas, wówczas można myśleć o likwidacji miejsc parkingowych na ulicach. Ale póki co nic na to nie wskazuje, aby dołączyć do Europy Zachodniej w w/w sprawach , więc pomysł - jak to u nas - bubel.
P
Precz z preczem
No i dobra strategia. Tendencja pozbywania się samochodów ze ścisłych centrów miast sprawdza się w krajach Europy zachodniej więc czemu by nie brać przykładu?
w
www
Ja tu widze tylko domalowane drogi dla rowerów i wysepki na przystankach, poza tym po staremu. Oczywiście będzie się jeździć wolniej i ciaśniej, ale to taka ogólna "strategia" miasta...
G
GOŚĆ
Dlaczego nie pociągniecie linii tramwajowej za Most Zwierzyniecki i nie zrobicie tam parkingu P+R?
o
olo
Pętla autobusowa stanowczo za mała. Czasami tam stoi 5-6 autobusów podmiejskich
p
pieszy
pieszym
l
luke
Dodatkowy pas ruchu sobie dobudowywują.
l
luke
To one nie będą jechać torowiskiem? Czy trzeba je będzie omijać torowiskiem?
d
dd
Szału nie ma
Tylko zmiana nawierzchni.
Dodaj ogłoszenie