Kraków. Zorganizują pod Wawelem Igrzyska Europejskie? Ostatnie kosztowały 1,2 mld dolarów

Piotr TymczakZaktualizowano 
Aneta Żurek
Stowarzyszenie Miasto Wspólne będzie sprawdzało możliwość organizacji kolejnego referendum w sprawie igrzysk w Krakowie. Tym razem chodzi o plany organizacji pod Wawelem Igrzysk Europejskich w 2023 roku.

Stowarzyszenie Miasto Wspólne wystąpiło do Urzędu Miasta Krakowa o udostępnienie wniosku aplikacyjnego o organizację Igrzysk Europejskich 2023 oraz szacunkowego budżetu Igrzysk Europejskich 2023 z podziałem na zadania i źródła finansowania.

- Organizacja tej samej imprezy w Baku w 2015 roku kosztowała 1,2 mld dolarów. Stowarzyszenie Miasto Wspólne będzie w związku z tym sprawdzało w tym tygodniu możliwość organizacji kolejnego referendum w sprawie igrzysk - informuje Tomasz Leśniak ze Stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Igrzyska Europejskie w Krakowie. Nikt się do nich nie przyznaje. O co tutaj chodzi? [KOMENTARZ]

Przypomnijmy, że Tomasz Leśniak był liderem inicjatywy Kraków Przeciw Igrzyskom, która doprowadziła do referendum w 2014 r. w sprawie organizacji Igrzysk Olimpijskich w Krakowie w 2022 r. W referendum krakowianie byli przeciwni tej imprezie.

Kraków teraz zgłosił swoją kandydaturę do organizacji igrzysk europejskich w 2023 roku. To trzecia edycja tej imprezy, a Kraków ma duże szanse, żeby otrzymać igrzyska, ponieważ jest… jedynym chętnym.

Pierwsza edycja Igrzysk Europejskich odbyła się w 2015 r. w Baku. Kolejna rozpocznie się za dwa tygodnie w Mińsku. I właśnie na Białorusi, 22 czerwca podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Europejskiego Komitetu Olimpijskiego oficjalnie powinno zostać potwierdzone, że Kraków będzie gospodarzem kolejnej tego typu imprezy. Wcześniej pod uwagę były brane jeszcze Kazań i Katowice, ale oba te miasta ostatecznie wycofały się z pomysłu organizacji Igrzysk Europejskich.

Igrzyska Europejskie to impreza, w czasie której rywalizują reprezentanci krajów ze Starego Kontynentu. M.in. w takich dyscyplinach, jak badminton, koszykówka 3x3, kolarstwo, wioślarstwo i kajakarstwo, judo, karate, lekka atletyka czy sambo.

Czytaj także

WIDEO: Kraków. Arcybiskup M. Jędraszewski mówi, że parady równości stały się seansami pogardy i nienawiści

Źródło: TVN24/x-news

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Zorganizują pod Wawelem Igrzyska Europejskie? Ostatnie kosztowały 1,2 mld dolarów - Dziennik Polski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
H
Heh

I dobrze to trzeba liczyc tak wlozymu 200mln dodatkowe 1mld zl przyjdzie z centrali. To ze budzet w miescie jakby bedzie o 1mld zl wiekszy to tylko zaleto to jak srodki unijne. Nie wazne na co sie wydaje wazne zeby wydawac bi to wapiera rozwoj. Cala polska skladala sie miliardami na metro w warszawie, potem na stadiony w wroclawiu gdansku itd. Jak sie u nas zrzuca na jakis obiekt olimpijski poprawe transportu to nic sie naprawde nie stanie ze przytulimy ten 1mld zl. Z perspektywy Krakowian to tylko zaleta.

zgłoś
i
ile.info.pl

czuć ściemę w tekście - jak trzeba budować infrastrukturę to koszty są gigantyczne - a Kraków infrastrukturę ma gotową - tylko pomysłów na "monetaryzacje" niewiele zwłaszcza nie wiadomo jak zapełniac stadion Wisły na 30 tys ludzi

zgłoś
O
Olo
2019-06-10T14:58:41 02:00, lol:

No i dobrze że kosztuje dużo miliardów złotych. Przecież to nie kraków będzie wykładał te miliardy złotych. Mamy państwo unitarne, się budżet centralny dołoży i Ministerstwo Sportu. To że przemielą kasę w Krakowie to będzie tylko więcej kasy i większy PKB w danym roku, a tak by kasa poszła na Suwałki czy inne pierdoły.

Nie budżet wyłoży, tylko wszyscy obywatele

zgłoś
k
kjjjjp
2019-06-10T13:11:05 02:00, Kazimierz Wielki:

Niech Pan Leśniak najpierw zrobi referendum, kto chce aby z najszybciej rozwijającego się polskiego miasta zrobić zaściankową wioskę. Jeżeli wynik będzie pozytywny to wówczas, może miasto da sobie spokój z podobnymi inicjatywami.

2019-06-10T13:18:19 02:00, ja:

Genialna logika, jak ktoś nie chce igrzysk, to od razu zaścianek i wioska.

Ja osobiście wolałbym, żeby pieniądze, które mają być przeznaczone na olimpiadę poszły na budowę metra, dojazdu do nowego Szpitala Uniwersyteckiego, parkingi P

2019-06-10T14:56:30 02:00, Czytelnik:

Może by tak już ogłosić w Krakowie najlepiej wychodzą pomysły o tym ja z tego miasta zrobić miasto zacofane.

od dawien dawna wszyscy w europie zastanawiają się czy to jest miasto, czy wies. i nie dziwię się. gdyby nie ten rynek to bylaby to nora jakich malo. paskudztwo

zgłoś
g
gdgf
2019-06-10T14:57:05 02:00, super:

Ja w sumie popieram jak na Igrzyska zbudują METRO! Z reguły jakieś brazylie czy inne budują metro w takim celu. Wiec się przyda

metro? jak zrobią tak jak resztę rzeczy w tym miescie/wiosce to dziękuję za takie prowizoryczne realizacje

zgłoś
f
fffff

krakow to syf, syfiaste ulice, rozpadające się kamienice, brud na kazdym kroku, niezagospodarowane miejsca, ktore moglyby spelniac rozne funkcje. cos tam zostalo zainwestowane, ale w tanie i szybko psujące się projekty np. sciezki rowerowe malowane czerwoną farbą hahahahhaa parodia. jezdnie dla aut zrobione technologią ze wschodu. brakgospodarza i tyle!

zgłoś
A
ABC

Proponuję referendum, czy Leśniak powinien wykorzystywać każdą okazję do budowania własnej popularności.

zgłoś
l
lol

No i dobrze że kosztuje dużo miliardów złotych. Przecież to nie kraków będzie wykładał te miliardy złotych. Mamy państwo unitarne, się budżet centralny dołoży i Ministerstwo Sportu. To że przemielą kasę w Krakowie to będzie tylko więcej kasy i większy PKB w danym roku, a tak by kasa poszła na Suwałki czy inne pierdoły.

zgłoś
s
super

Ja w sumie popieram jak na Igrzyska zbudują METRO! Z reguły jakieś brazylie czy inne budują metro w takim celu. Wiec się przyda

zgłoś
C
Czytelnik
2019-06-10T13:11:05 02:00, Kazimierz Wielki:

Niech Pan Leśniak najpierw zrobi referendum, kto chce aby z najszybciej rozwijającego się polskiego miasta zrobić zaściankową wioskę. Jeżeli wynik będzie pozytywny to wówczas, może miasto da sobie spokój z podobnymi inicjatywami.

2019-06-10T13:18:19 02:00, ja:

Genialna logika, jak ktoś nie chce igrzysk, to od razu zaścianek i wioska.

Ja osobiście wolałbym, żeby pieniądze, które mają być przeznaczone na olimpiadę poszły na budowę metra, dojazdu do nowego Szpitala Uniwersyteckiego, parkingi P

Może by tak już ogłosić w Krakowie najlepiej wychodzą pomysły o tym ja z tego miasta zrobić miasto zacofane.

zgłoś
K
Kazimierz Wielki
2019-06-10T13:11:05 02:00, Kazimierz Wielki:

Niech Pan Leśniak najpierw zrobi referendum, kto chce aby z najszybciej rozwijającego się polskiego miasta zrobić zaściankową wioskę. Jeżeli wynik będzie pozytywny to wówczas, może miasto da sobie spokój z podobnymi inicjatywami.

2019-06-10T13:18:19 02:00, ja:

Genialna logika, jak ktoś nie chce igrzysk, to od razu zaścianek i wioska.

Ja osobiście wolałbym, żeby pieniądze, które mają być przeznaczone na olimpiadę poszły na budowę metra, dojazdu do nowego Szpitala Uniwersyteckiego, parkingi P

2019-06-10T13:45:12 02:00, Gość:

Rzeczywiście można by było przyjąć taką logikę jeżeli nie mielibyśmy zbudowanej Areny.

Obecnie takie inicjatywy to tylko kontra polityczna.

Metra natomiast w Krakowie nigdy nie będzie, wszelkie studia w tym zakresie są wyrzucaniem pieniędzy w błoto (chyba, że geologia Krakowa się zmieniła :) ). Po prostu się to nie opłaca, koszt budowy byłby ok 10x większy niż w Warszawie. Jeszcze bardziej się to nie będzie opłacało jeżeli Kraków zatrzyma się w rozwoju i stanie się zaściankiem.

2019-06-10T13:56:41 02:00, Gość:

Proszę nie trolować, bo zdanie "Po prostu się to nie opłaca, koszt budowy byłby ok 10x większy niż w Warszawie." nie ma żadnych podstaw.

Może koszt 10x większy nie jest dokładnym szacunkiem, ale odnosząc się do rzetelnych publikacji naukowych opisujących strukturę geologiczną Krakowa

https://geojournals.pgi.gov.pl/pg/article/viewFile/17096/14019 i porównując koszty budowy w podobnych rejonach, należy przyjąć takie szacunki. Nie poruszam nawet kwestii związanych z ochroną zabytków, pracami archeologicznymi itp.

zgłoś
G
Gość
2019-06-10T13:11:05 02:00, Kazimierz Wielki:

Niech Pan Leśniak najpierw zrobi referendum, kto chce aby z najszybciej rozwijającego się polskiego miasta zrobić zaściankową wioskę. Jeżeli wynik będzie pozytywny to wówczas, może miasto da sobie spokój z podobnymi inicjatywami.

2019-06-10T13:18:19 02:00, ja:

Genialna logika, jak ktoś nie chce igrzysk, to od razu zaścianek i wioska.

Ja osobiście wolałbym, żeby pieniądze, które mają być przeznaczone na olimpiadę poszły na budowę metra, dojazdu do nowego Szpitala Uniwersyteckiego, parkingi P

2019-06-10T13:45:12 02:00, Gość:

Rzeczywiście można by było przyjąć taką logikę jeżeli nie mielibyśmy zbudowanej Areny.

Obecnie takie inicjatywy to tylko kontra polityczna.

Metra natomiast w Krakowie nigdy nie będzie, wszelkie studia w tym zakresie są wyrzucaniem pieniędzy w błoto (chyba, że geologia Krakowa się zmieniła :) ). Po prostu się to nie opłaca, koszt budowy byłby ok 10x większy niż w Warszawie. Jeszcze bardziej się to nie będzie opłacało jeżeli Kraków zatrzyma się w rozwoju i stanie się zaściankiem.

Proszę nie trolować, bo zdanie "Po prostu się to nie opłaca, koszt budowy byłby ok 10x większy niż w Warszawie." nie ma żadnych podstaw.

zgłoś
G
Gość
2019-06-10T13:11:05 02:00, Kazimierz Wielki:

Niech Pan Leśniak najpierw zrobi referendum, kto chce aby z najszybciej rozwijającego się polskiego miasta zrobić zaściankową wioskę. Jeżeli wynik będzie pozytywny to wówczas, może miasto da sobie spokój z podobnymi inicjatywami.

2019-06-10T13:18:19 02:00, ja:

Genialna logika, jak ktoś nie chce igrzysk, to od razu zaścianek i wioska.

Ja osobiście wolałbym, żeby pieniądze, które mają być przeznaczone na olimpiadę poszły na budowę metra, dojazdu do nowego Szpitala Uniwersyteckiego, parkingi P

Rzeczywiście można by było przyjąć taką logikę jeżeli nie mielibyśmy zbudowanej Areny.

Obecnie takie inicjatywy to tylko kontra polityczna.

Metra natomiast w Krakowie nigdy nie będzie, wszelkie studia w tym zakresie są wyrzucaniem pieniędzy w błoto (chyba, że geologia Krakowa się zmieniła :) ). Po prostu się to nie opłaca, koszt budowy byłby ok 10x większy niż w Warszawie. Jeszcze bardziej się to nie będzie opłacało jeżeli Kraków zatrzyma się w rozwoju i stanie się zaściankiem.

zgłoś
K
Krakus
2019-06-10T13:11:05 02:00, Kazimierz Wielki:

Niech Pan Leśniak najpierw zrobi referendum, kto chce aby z najszybciej rozwijającego się polskiego miasta zrobić zaściankową wioskę. Jeżeli wynik będzie pozytywny to wówczas, może miasto da sobie spokój z podobnymi inicjatywami.

2019-06-10T13:18:19 02:00, ja:

Genialna logika, jak ktoś nie chce igrzysk, to od razu zaścianek i wioska.

Ja osobiście wolałbym, żeby pieniądze, które mają być przeznaczone na olimpiadę poszły na budowę metra, dojazdu do nowego Szpitala Uniwersyteckiego, parkingi P

Metro zamiast Igrzysk? To już się miało stać po ostatnim referendum olimpijskim. Jak widać, populizm jest dobry tylko do negacji.

zgłoś
j
ja
2019-06-10T13:11:05 02:00, Kazimierz Wielki:

Niech Pan Leśniak najpierw zrobi referendum, kto chce aby z najszybciej rozwijającego się polskiego miasta zrobić zaściankową wioskę. Jeżeli wynik będzie pozytywny to wówczas, może miasto da sobie spokój z podobnymi inicjatywami.

Genialna logika, jak ktoś nie chce igrzysk, to od razu zaścianek i wioska.

Ja osobiście wolałbym, żeby pieniądze, które mają być przeznaczone na olimpiadę poszły na budowę metra, dojazdu do nowego Szpitala Uniwersyteckiego, parkingi P

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3