Badanie cen agencja ASM Sales Force Agency przeprowadziła w dniach od 21 do 28 sierpnia 2019 r. w 50 punktach sprzedażowych. W każdym z nich kupiono 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii:
- chemia domowa i kosmetyki;
- mięso, wędliny, ryby;
- mrożonki;
- nabiał;
- napoje;
- produkty tłuszczowe;
- słodycze;
- sypkie czyli produkty instant;
- używki i alkohol
- dodatki typu ketchup, majonez itp.
Sprawdź też:
Ogólny wniosek jest optymistyczny - zakupy okazały się średnio tańsze o 3,72 zł niż w poprzednim miesiącu. Warto podkreślić, że badanie pokazuje cenę przykładowego koszyka z zakupami – to, że w jednym ze sklepów jest najdroższy nie oznacza, że wszystkie produkty w danym sklepie są najdroższe. Analogicznie – nie da się kupić wszystkich produktów w najniższej cenie tylko w jednym sklepie. Nawet tańsze sieci mają w swoim asortymencie najdroższe produkty.
A gdzie zakupy okazały się najtańsze? Zobacz w galerii:
Zobacz też:
Sprawdź też:
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?