Po zwycięstwie w Rajdzie Karkonoskim
Janusz Kulig, jadący z pilotem Jarosławem Baranem samochodem "Ford Focus WRC", wygrał 20. Rajd Karkonoski, siódmą eliminację mistrzostw Polski. Było to jego trzecie z rzędu zwycięstwo w tej imprezie. Tym zwycięstwem 31-letni Kulig zapewnił sobie, bez względu na wyniki ostatniej eliminacji - Rajdu Wisły, tytuł mistrza Polski na rok 2000. Poprzednio to trofeum wywalczył w 1997 r.
Kuzaj miał awarię skrzyni biegów na drugim odcinku specjalnym i stracił do rywali blisko trzy minuty. Na kolejnych odcinkach problemy (przebite opony) mieli Sztuka i Kulig, ale kolejność czołówki nie uległa zmianie. Już po pierwszym dniu różnice czasowe w czołówce były bardzo duże i Kulig mógł spokojnie kontrolować przebieg walki na trasie drugiego etapu.
Wszystkie niedzielne odcinki wygrał Kuzaj, uparcie goniący Kuliga, którego pech nie opuszczał. Na 13. OS Kulig na zakręcie uderzył w krawężnik mostu, w wyniku czego złapał dwa "kapcie" i uszkodził przednie zawieszenie. Na 16. odcinku ponownie uderzył w krawężnik - uszkodził tylne koła. - Na szczęście spóźnienie było na tyle niewielkie, że mogliśmy kontynuować rajd i dowieźć tytuł do mety - powiedział Kulig.
Bardzo niezadowolony na mecie był wicemistrz Polski Kuzaj:
- Jestem niezadowolony z wyniku. Żałuję, że zostały odwołane dwa odcinki specjalne, bo wówczas miałbym szansę powalczyć o tytuł mistrza. Wygraliśmy większość OS, ale awaria skrzyni biegów na drugim odcinku wykluczyła nas z walki o pierwsze miejsce.
Czołówka Rajdu Karkonoskiego (17 OS): 1. Janusz Kulig, Jarosław Baran (Ford Focus WRC) 2:05.18, 2. Leszek Kuzaj, Andrzej Górski (Toyota Corolla WRC) strata 53,9, 3. Tomasz Kuchar, Maciej Szczepaniak (VW Golf Kit Car) 8.39,6.
Czołówka klasyfikacji MP: 1. Kulig, Baran 119 pkt, 2. Kuzaj, Górski 99, 3. Robert Herba, Jacek Rathe (Seat Cordoba WRC) 52, 4. Łukasz Sztuka, Zbigniew Cieślar (Seat Cordoba WRC) 46.