Kupią namiot dla Forum

Redakcja
Wczoraj jednogłośnie podjęli uchwałę w tej sprawie. Gmina wyłoży półtora miliona złotych, drugą część kwoty obiecał w imieniu Zarządu Województwa wicemarszałek Małopolski Leszek Zegzda.

KRYNICA-ZDRÓJ. Radni gminy uzdrowiskowej zgodzili się zapłacić połowę ceny za mobilne centrum konferencyjne na potrzeby XX Forum Ekonomicznego.

Po walce o Forum, jaką Krynica, w której odbyło się XIX dotychczasowych edycji, stoczyła z innymi zainteresowanymi miastami, Rada Programowa Forum Ekonomicznego zdecydowała, że impreza zostaje w uzdrowisku, pod warunkiem, że gmina zadba o poprawę infrastruktury. Burmistrz Emil Bodziony, wspólnie z marszałkiem województwa zobowiązał się do rozbudowania w przyszłości Pijalni Głównej, ale będzie to możliwe najwcześniej po zakończeniu XX Forum.

Jednak Zygmunt Berdychowski, prezes Fundacji Instytut Studiów Wschodnich oznajmił, że już we wrześniu tego roku potrzebuje sali plenarnej, która pomieści uczestników imprezy. Stąd pomysł postawienia namiotu konferencyjnego. Tydzień temu Berdychowski z burmistrzem Emilem Bodzionym, wicemarszałkiem Leszkiem Zegzdą i radnymi Krynicy, podczas wizji lokalnej, wybrali miejsce pod namiot na deptaku pod Nowym Domem Zdrojowym. Ustalili też, że obiekt kupią wspólnie województwo i gmina, a organizator Forum zapłaci im w tym roku około 400 tysięcy złotych za jego dzierżawę. Zygmunt Berdychowski wymógł na władzach gminy zapewnienie, że decyzję w tej sprawie podejmą do 10 marca. Wtedy chce z gminą podpisać umowę dotyczącą organizacji Forum.

W tegorocznym budżecie Krynicy nie ma wolnej kwoty półtora miliona złotych, dlatego konieczne będzie zaciągniecie kredytu. Województwo dołoży drugą połowę kwoty. - Rozmawiałem już na ten temat z Zarządem Województwa. Być może współwłaścicielem mobilnego centrum kongresowego będzie Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego - powiedział "Dziennikowi Polskiemu" wicemarszałek Małopolski Leszek Zegzda.

Namiot konferencyjny może stać na deptaku przez 120 dni w roku, tylko w sezonie letnim. Będzie miał wymiary 25 na 60 metrów. Koszty jego montażu wynoszą każdorazowo 95 tys. zł. Do transportu metalowej konstrukcji i innych elementów potrzeba 14 TIR-ów, koszt dowozu to 35 tys. zł. Roczny koszt przechowywania producent, świadczący te usługę wycenił na 100 tys. zł. Oznacza to, że poza 3 milionami potrzebnymi na zakup namiotu konferencyjnego rokrocznie potrzeba będzie 230 tys. złotych na montaż. Władze gminy oczekują, że ten wydatek pokrywał będzie organizator Forum.

Monika Kowalczyk

Wyższe mandaty od skarbówki z początkiem maja

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie