Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kupujemy auto używane

Redakcja
Co jedenasty dorosły Polak (9%) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Zdecydowana większość badanych myśli o pojeździe używanym - chęć zakupu auta z drugiej ręki deklaruje aż 83% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Z raportu Intencja zakupu samochodu w 2010 roku, przygotowanego przez Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP wynika również, że poziom obecnych deklaracji jest porównywalny z pomiarem z ubiegłego roku, kiedy to plany zakupu samochodu zgłaszała taka sama proporcja Polaków (9%). Po wzroście intencji zakupowych z 7% w 2006 r. do 12% w 2007 r., w ciągu ostatnich trzech lat obserwujemy lekką tendencję spadkową, ze stabilizacją na poziomie 9% w latach 2009 - 2010.

Częściej zakup samochodu planują mężczyźni (11%) oraz osoby młode, w wieku 18-29 lat (15%) lub w średnim wieku 40-49 lat (12%). Nieco częściej zakup auta planują również osoby z wyższym wykształceniem (12%) oraz prywatni przedsiębiorcy (29%) lub pracownicy administracji i usług (13%).

Relatywnie częściej deklarację zakupu samochodu składają też osoby, które w swoich gospodarstwach domowych posiadają już samochód (11%) niż takie, które auta jeszcze nie mają.

Planując zakup auta, zdecydowana większość Polaków myśli o pojeździe używanym (83% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy), tylko 14% chce wybrać auto fabrycznie nowe. Jest to o 8 punktów procentowych więcej niż rok temu.

Intencja zakupu samochodu od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Można wiec przypuszczać, że w Polsce nadal istnieje pewna bariera - ekonomiczna lub psychologiczna, która hamuje dalszy wzrost liczby posiadaczy samochodów osobowych. Dane z naszego badania wskazują, że proporcja gospodarstw domowych, w których znajduje się samochód, od kilku lat pozostaje na poziomie 65%. Nieco lepiej w porównaniu do lat ubiegłych prezentuje natomiast się zamiar zakupu samochodu fabrycznie nowego, który zgłosiło 14% badanych. Może to świadczyć o większym optymizmie potencjalnych nabywców co do swoich możliwości finansowych - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, lider sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski