Kupujemy auto używane

Redakcja
Co jedenasty dorosły Polak (9%) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Zdecydowana większość badanych myśli o pojeździe używanym - chęć zakupu auta z drugiej ręki deklaruje aż 83% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Z raportu Intencja zakupu samochodu w 2010 roku, przygotowanego przez Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP wynika również, że poziom obecnych deklaracji jest porównywalny z pomiarem z ubiegłego roku, kiedy to plany zakupu samochodu zgłaszała taka sama proporcja Polaków (9%). Po wzroście intencji zakupowych z 7% w 2006 r. do 12% w 2007 r., w ciągu ostatnich trzech lat obserwujemy lekką tendencję spadkową, ze stabilizacją na poziomie 9% w latach 2009 - 2010.

Częściej zakup samochodu planują mężczyźni (11%) oraz osoby młode, w wieku 18-29 lat (15%) lub w średnim wieku 40-49 lat (12%). Nieco częściej zakup auta planują również osoby z wyższym wykształceniem (12%) oraz prywatni przedsiębiorcy (29%) lub pracownicy administracji i usług (13%).

Relatywnie częściej deklarację zakupu samochodu składają też osoby, które w swoich gospodarstwach domowych posiadają już samochód (11%) niż takie, które auta jeszcze nie mają.

Planując zakup auta, zdecydowana większość Polaków myśli o pojeździe używanym (83% planujących zakup w ciągu najbliższych 12 miesięcy), tylko 14% chce wybrać auto fabrycznie nowe. Jest to o 8 punktów procentowych więcej niż rok temu.

Intencja zakupu samochodu od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Można wiec przypuszczać, że w Polsce nadal istnieje pewna bariera - ekonomiczna lub psychologiczna, która hamuje dalszy wzrost liczby posiadaczy samochodów osobowych. Dane z naszego badania wskazują, że proporcja gospodarstw domowych, w których znajduje się samochód, od kilku lat pozostaje na poziomie 65%. Nieco lepiej w porównaniu do lat ubiegłych prezentuje natomiast się zamiar zakupu samochodu fabrycznie nowego, który zgłosiło 14% badanych. Może to świadczyć o większym optymizmie potencjalnych nabywców co do swoich możliwości finansowych - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, lider sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie