Ładowny i ekonomiczny

Redakcja
Auto ma spore gabaryty. Jego atutem jest między innymi duża ładowność. Ma 543-litrowy bagażnik FOT. ARCHIWUM
Auto ma spore gabaryty. Jego atutem jest między innymi duża ładowność. Ma 543-litrowy bagażnik FOT. ARCHIWUM
Avensis należy do samochodów, które wyróżniają się stylistyką. Pojazd zaprojektowany został zgodnie z nową filozofią Toyoty o nazwie "keen look", co w wolnym tłumaczeniu znaczyć może "korzystny wygląd".

Auto ma spore gabaryty. Jego atutem jest między innymi duża ładowność. Ma 543-litrowy bagażnik FOT. ARCHIWUM

TOYOTA AVENSIS WAGON 2.0 D. Nie tylko korzystny wygląd

W swoim nowym wcieleniu auto wyróżnia się szerokimi skośnymi lampami ze światłami LED do jazdy dziennej, dużym dolnym grilem w formie trapezu, a także wyraźnymi przetłoczeniami na masce i bokach.

Multimedia w zasięgu ręki

Stylistyka wnętrza podporządkowana została umiarowi. Dobrze w nim będą czuły się zwłaszcza osoby, które jeździły wcześniejszymi modelami Avensisa. Na desce rozdzielczej zastosowane zostały wysokiej jakości materiały wykończeniowe. Również tapicerka oferowana w jasnym odcieniu i ciemnym (w tym z alcantary) prezentuje się bez zarzutu.

Auto wyposażone zostało w elektryczną regulację ustawień fotela i aktywny tempomat z funkcją hamowania. Znajdziemy w nim również szereg rozwiązań sprzyjających bezpieczeństwu jazdy. Należy do nich system ochrony przeduderzeniowej (PCS), inteligentny asystent utrzymania toru jazdy (LKA), a także system doświetlania zakrętów z adaptacyjnymi (skrętnymi) lampami biksenonowymi.

Projektując ten samochód nie zapomniano o potrzebach osób korzystających z telefonów komórkowych oraz innych nowoczesnych urządzeń. Auto wyposażone jest m.in. w innowacyjny system multimedialny Toyota Touch&Go z nawigacją, który oferuje możliwość łączenia się z Google czy z iPodem.

Walorem jest bardzo duża przestronność samochodu, co wynika z jego gabarytów (4780 mm - długość, 1810 mm - szerokość oraz 1480 mm - szerokość). Dość powiedzieć, że bagażnik na pojemność aż 543 l.

3,9 l oleju napędowego na trasie

Model Wagon dostępny jest w siedmiu wariantach napędu oraz trzech wersjach wyposażeniowych (Active, Premium i Prestige).

Testowana wersja okazała się bardzo ekonomiczna. Dwulitrowy, turbodoładowany silnik dieslowski ma moc 152 KM i moment maksymalny 350 Nm. Samochód spala w jeździe mieszanej zaledwie 4,6 l oleju napędowego na 100 km (w miejskiej - 5,6 l, a na trasie - jedynie 3,9 l).

JERZY MARCINKOWSKI

redakcja@dziennik.krakow.pl

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie