Telebus to autobus na telefon. Nie ma on ustalonej trasy ani sztywnego rozkładu jazdy. Pasażer może sobie zamówić kurs – sam ustala godzinę oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży. Zamówienie u dyspozytora należy jednak złożyć minimum pół godziny przed planowanym rozpoczęciem podróży.
Przypomnijmy: telebusy w Krakowie zaczęły kursować w lipcu 2007 roku. Wystartowały jako jedno z kilkunastu zadań unijnego programu Caravel Civitas II. Na początku obejmowały swym zasięgiem rejon Przewozu i Rybitw. Potem zaczęły wozić pasażerów również po Płaszowie.
Od lipca zasięg usługi telebus został zwiększony po raz kolejny. Teraz autobus na zamówienie obsługuje też ulicę Kozią. Właśnie tam – w pobliżu zalewu Bagry – został zlokalizowany jego przystanek. To efekt interwencji mieszkańców, którzy chcieli mieć zapewniony dobry dojazd do Bagrów (dotąd z najbliższego przystanku mieli do przejścia spory kawałek). Poszerzenie zasięgu telebusa zostało wprowadzone na stałe.
W telebusie obowiązują te same rodzaje biletów co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów.
Zachowują więc ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) i okresowe bilety na linie autobusowe nr 123, 125, 127, 158, 185 i 221.
Zamówienia u dyspozytora telebusa można składać pod bezpłatnym numerem telefonu 800-54-17-17 (gdy dzwonimy z telefonu stacjonarnego) lub pod numerem 12 254-17-17 z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora).
Napisz do autora:
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?