Tutaj mieli okazję zobaczyć archiwalne zapiski, księgi i dokumenty, dotyczące dziejów ziemi oświęcimskiej. To było jedno z dwóch spotkań w tej placówce. Podczas następnego, zaplanowanego na jutro, jej szef Paweł Hudzik zamierza zaproponować uczestnikom tej swoistej lekcji przeprowadzenie kwerendy genealogicznej w aktach Archiwum.
Wizyta tutaj to część czerwcowego programu, ujętego w projekcie. Kilka dni wcześniej uczniowie oświęcimskich szkół z ogromnym zaciekawieniem wysłuchali wykładów archeologa Mariana Myszki i historyka Lucyny Sulerzyńskiej, którzy od lat 80. badają tereny wokół zamku i prowadzą wykopaliska w tym mieście. Nieznane dotąd szerzej tajemnice zamku oświęcimskiego odkrył przed słuchaczami architekt Aleksander Filipowicz. - Podsumowanie realizacji projektu "Poznanie historii Oświęcimia na tle dziejów Państwa Polskiego...", połączone z otwarciem wystawy prac wykonanych przez uczestników projektu, odbędzie się 21 czerwca w siedzibie Zbiorów Historyczno-Etnograficznych - informuje Wioletta Oleś, koordynująca projekt ze strony Oświęcimskiego Centrum Kultury.
Organizatorem projektu, który miał przybliżyć historię Oświęcimia jego najmłodszym mieszkańcom w formie zabawy, gry i nauki, są - obok OCK - Zbiory Historyczno-Etnograficzne i Stowarzyszenie "Dom Otwarty".
- U podstaw jego realizacji leżało przekonanie o potrzebie pielęgnowania bogactwa historii miejsca, w którym na co dzień się żyje, uczy i pracuje, by miasto nie kojarzyło się wyłącznie z wydarzeniami, które rozegrały się przed ponad sześćdziesięciu laty - dodaje koordynator projektu.
(BK)
Lekcje na wyobraźnię
BK Wczoraj uczestnicy projektu "Poznanie historii Oświęcimia na tle dziejów Państwa Polskiego..." byli w oświęcimskiej siedzibie Archiwum Państwowego.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.
Podaj powód zgłoszenia
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.